Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1695 ggr
Hoppfull
0

Meridianbalansering

Jag undrar om det är någon här som vet om och i så fall hur man själv balanserar sina meridianer?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Vet inte riktigt vad du menar.. men jag hade tagit den lätta vägen.. snackat med "vår herre" och bett änglarna balansera det hela…

men det är ju jag… ;)

KalleN
0

ja enklast är ju och be om det , jag har initsierat mej i merdianflush som är rätt skön energi mässigt att andvända sig av  fast det var länge sedan nu jag andvände den

enklast är endå som mariann sa

Hoppfull
0

:) ok, "våra herre" lyssnar inte på mig Förvånad det är inte bara en gång jag bett henom om hjälp under åren… men när det är dödstyst från det hållet får man söka andra/egna vägar utan den hjälpen.

[Mariann]
0

Jag menar änglarna… de hjälper alltid!!

Klart universums hjärta lyssnar och hjälper…. men inte på det sätt man själv tror… alltså som peronlighet…;)

[Mariann]
0

förresten om du får sådana "biverkningar" av ljusmeditationen… var tro du de är sanktionerade ifrån  ;))

Hoppfull
0

Ja inte från någon som är snäll iaf Gråter vaknade med dunkande huvudvärk i morse och fick lägga mig och sova när dottern gått till skolan… nu har jag vaknat men har lika ont Skrikandes

[Mariann]
0

ok… om det nu komer sig av meditatioenne.. kanske ska du ta en liten paus om det blir för mkt? Kanske köra kulorna ett tag istället?

Hoppfull
0

Vet du vad, jag tror att det kommer av näringsbrist! Jag har ju börjat äta näringstillskott för att hjälpa kroppen då den tar upp maten så dåligt. Och när jag tar näringstillskottet så släpper huvudvärken! Kanske kanske ett steg i rätt riktning :)

[Mariann]
0

Då känns det ju som du ska leva på detta tillskott och putta in lite frukt o grönt kanske??

korseett
0

Hoppfull, healingen du fick av mig rensar och balanserar i meridianerna. Den heter Meridian Flush Healing.

Hoppfull
0

Jo det kommer jag ihåg och den var ju helt super! Den fick ju kroppen att fungera bättre och ta upp medicinerna bättre, tyvärr så höll ju effekten i sig endast några dagar i stöten och det är ju det som är problemet för mig. Grejen är ju att jag måste hitta egna metoder för att hålla mina meridianer i flush så att säga.

korseett
0

säg bara till så skickar jag till dig igen. Annars kan du ju själv lära dig den healingen och utöva på dig själv när du känner att du behöver.

Man kan rena sig med vatten också. Både verkligt och inbillat vatten. När du duschar så tänk dig att du blir helt genomsköljd av vattnet och det spolar bort allt som inte ska vara där inom dig. Sedan tänder du ett ljus/tomtebloss inom dig som får sprida sig ut i din kropp och utanför din kropp.

Testa det så får vi höra sedan om det fungerar för dig

Hoppfull
0

Jag har kört sådan meditation i många år, tyvärr utan märkbar effekt. :) Undrar vad jag gör för fel egentligen :)

korseett
0

men har du gjort det i duschen?

korseett
0

men om du behöver så är det bara du säger till för det är ingen uppoffring för mig att rensa dina meridianer

Hoppfull
0

Jaa det har jag många gånger fast inte varje gång. Å andra sidan vet jag ju inte hur jag skulle ha mått om jag INTE hade gjort den regelbundet :)

korseett
0

hihi du har en poäng där.