Månförmörkelsen i natt
Hej är det nån som vet den esoteriska innebörden för Jorden, genom månförmörkelsen i natt?
Det vet garanterat Lionadh, hon brukar vara bra på månen, so to speak…
det blir inga ylande vargar iaf som håller folk vakna *asgarv*
Precis…men var hittar jag henne?
Tålamod
… hon kommer, hon kommer…. jag tror hon slutar jobbet snart å då dyker hon garanterat upp här!!!
Så hon kommer, när jag går å jobbar… brödfödan vet du….
Haha, okey ! Får väl tåla mig då ra….

Hej Gahella! Kul att du hittat hit så snabbt. En månförmörkelse betyder att jorden kommer in mellan månen och solen och då blir månen rödfärgad på himlen.
Esoteriskt brukar det komma samtidigt som vibrationshöjning. Det kan också vara en tid för att ställa sig inre frågor som då kan få svar i månförmörkelsens energi.
Jag kommer att lägga ut en länk till en bra meditation att göra för denna fullmåne i Fiskarna. Kika på den så får du vägledning.
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hej!
Ville bara säga att det är också fullmånemeditation från Dgc på nätet ikväll halv åtta. (www.dengyldnecirkel.dk) För de som vill, gå in på web-radio, står på hemsidan.
Kram Pernilla
Hej Lionadh…ja, jag hänger på tråden här, hehe. Kul att ni kommit igång, ni är ett jätteviktigt komplement. Tycker att det är bättre så här, så kan man knalla runt där man just nu behöver få vara. Kram till dig också Lionadh…

#7 Tack Pernilla och välkommen till sajten! Bra med en meditation ikväll, för nu är den vibrationshöjning på gång!
#8 Häng på bara!
Här är det mycket i görningen som inte hunnit komma ut ännu.
Välkomna hit allihop!

Hejsan allihop och välkomna!
Hoppas det blir klart väder, kanske orkar men sig upp för att titta på månförmörkelsen?
Tack Pernilla för påminnelsen om fullmånemeditationen, vi ses där..
Kramar
Camilla
Och denna dag av alla dagar föddes denna sajt!!!!
Vad är det för mening med det??
Jag hoppades på alla hjärtans dag jag… men för denna guldpaket (sjaten) var det bättre med denna dag!!!
Där ser man vad en personlighet kan räkna ut och vad Gud räknar ut som bättre…….
Tack alla inblandade 
Gå in å kola på UJ-sajten. Nera har tagit fram tråden om energierna i Feb. det står där vad den handlar om!
Måste det vara en speciell meditation och en speciell tidpunkt? Duger det med vilken meditation som helst och kommer man att få en aha-upplevelse? Det kan också vara en tid för att ställa sig inre frågor som då kan få svar i månförmörkelsens energi.
Ni ger mig svaren - jag ställer frågorna…
I vilket fall är månen mycket vacker idag, den har ett jättefint skimmer omkring sig!
Nej du kan gott köra den du brukar!! funkar utmärkt.
Tidpunkt bör väl inte spela så stor roll. att gå upp 4 i natt känns liksom inte läge för mig iaf…
det körs ju en meditation över webben på webbradio kl 18.30 skrev det i nån tråd…

#13 Gör vilken som helst, bara håll dig öppen för inströmningen!!! Ställ gärna en fråga om syfte i ditt liv, det brukar ge gott resultat och ett sorts bra inre svar.
Heja!
den fixar du då in under punkt 5!!!
visst är den meditationen bra! 

Bra meditation ja,
Tack för tipset Maud, ska ställa frågor och vänta på inre svar…

Jaha och så kom jag in alldeles för sent här. Håller på med att komponera ett lapptäcke vilket också kan vara väldigt inspirerande. Men månmeditationen bidde det nog inte något med.
Här i Malmö håller det på att lägga sig dimmoln så jag lär nog inte se någon månförmörkelse.
Aha, det är här ni håller hus nu! Bra inativ! Ska fråga i natt…
Knus
Dagvar

Det kan bli moln det kan också bli klart, så jag sätter klockan.
Nattinatt!
Det var feta moln hela tiden, inte såg jag någon måne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Inte jag heller ochjag som sprang ett par gg…
men däremot känns den!!!
Ska se om jag kan fiska fram en esoterisk astrolog….appropå fullmånen i fiskarna *LOL*
MKT MKT VÄLKOMMEN
Dagvar!
hoppas vi får se dig här en hel del… 

Gomorron
Molnigt ja…men så dåligt som jag sover vid fullmåne så behövdes ingen klocka ställas…gäsp..
Kramar
http://www.astrowisdom.com/thisfullmoon.htm
hittade denna länk på engelska om just gårdagens fullmåne och månförmörkelse
KANON DAG att få födelsedagen av sajten på just den dagen med de enrgierna… läs och begrunda….
As the twelfth sign of the zodiac, Pisces represents the twelfth and final stage in the evolution of man and his place in the universe. Here, the desire is to use all that has been learned and assimilated in order to gain perfection; of man as an individual and humanity as a whole. This perfection leads man to his rightful place in the universe.
Detta hittade jag hos esoterisk astrologi sajt om deras meditation på just denna fullmåne

Ah!! Spännande!! Ja det är otroligt vad som kan hända när man minst anar det Mariann, för visst var detta meningen att sajten skulle bli till på just denna dan! Härligt! Och vilka energier här kommer och kom. Jag ska in o kika på den sidan som du hittat om fullmånen. Tack för informationen!
Kramar Pernilla

Kan man påverkas fysiskt av något sådant? Jag var hos mina föräldrar när detta inträffade. Något hände i min kropp som plötsligt blev oerhört het och har varit sedan dess (var alltid så het förr… innan jag blev sjuk och klen;). Först nu kom jag på att koppla det till den dag då det var månförmörkelse.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
och du mediterar ljusmeditationen ibland va? du har knäppt på ljusknappen… serru ;)

aha… ja den mediterar jag ju nästan varje dag…
Hoppfull, det är väl hoppfullt? Att du blir varm borde väl tyda på att det börjar röra på sig i dig? *hoppashoppashoppas*

Jaa visst hoppashoppashoppas jag… tyvärr har jag ju ungefär samtidigt insett att man inte ens smälter maten :( kan inte äta mer än pyttelite vid varje måltid och någon hunger att tala om har jag inte heller. Men nog hoppas jag alltid!
Måste köra lite ljusmeditation oftare verkar det som..! Några större sensationer har jag inte råkat ut för :-(
man ska inte söka sensationer… man ska jobba på bara.. 
Så kommer "sensationerna" när det är dags…. 
"Love for the work, not the results, alone moves us forward."
I denna mening ovan ligger det en stor esoterisk sanning…

Ajdå… den sanningen visste var den tog… 

All´right, all´right… Tänk att man aldrig kan få något gratis..

Alltså man fattar ju det med, men att jobba hårt utan att förvänta sig resultat (när det gäller meditationer mm) ligger ju rätt långt bort. Och då menar jag exempelvis lugn, avspänning och energipåfyllnad som resultat.
Vi kan bara konstatera att vi inga helgon är denna gång, alltså kommer vi å ha förväntningar… men det är ändå en sanning….

Näe det lät nog dröja innan jag är ett helgon If ever :D däremot är det skillnad på när man gör saker för andra, då förväntar man sig ju ingenting!
helgon = beror på hur många blad i hjärtat som ska utvecklas…. tror helgon grejen ligger vid blad 9….. så omöjligt är det inte förstår du…. ;)
Inga knep? 
Knep till å bli helgon menar du?
#44 Nä, då finns nog inga knep! jag menar knep till att meditera på ett riktigt sätt. Förresten vad är meditera på ett riktigt sätt? Jag vet bara att jag skenar iväg i vardagliga bekymmer….
När jag hade kontakt med "andra sidan" på en seans, så sa mediumet att "meditera inte var min grej - det var bättre om jag satte mig på en stubbe i skogen och lyssnade på fågelsången" och det ligger något i det. Naturen.
Har det betydelse om man fyller år vid en månförmörkelse? Nästa gång det sker 21/12-2010 är det min födelsedag.
Ja jag vet att det fanns en länk, men jag har taskig läsförsåelse på engelska. Gör det för sällan helt enkelt
Det har det säkert…
Jag är ingen astrolog (jag jobbar på att få hit en). men solen strå ju som högst i ditt horoskop och man är väl särskilt öppen då för den inströmning som är vid just sin födelsedag så…
jag är inte heller kanon på engelska, jag tragglade mig igenom denna länk..

Big Mama, har du testat ledda meditationer? Alltså där det INTE är tystnaden och att få tankarna att fladdra fritt utan att störa som gäller? Jag fixar inte sådan meditation. Däremot meditationer där jag så att säga "fantiserar" aktivt hela tiden går jättebra. Resultatet är ju ungefär detsamma men du styr aktivt dina tankar istället.
Det där med "Love for the work …" Menar ni att man ska "jobba" med det här
? Nu har jag missat något igen …
Ibland så här års (fast normalt en månad senare på året), när jag kliver ut på altanen på väg till hönshuset innan jag åker till jobbet, blir jag stående ett litet oreflekterat ögonblick och bara är i en doft av vårgryning. Det känns som fullkomning en stund och ger styrka att existera. Men inte är det något "work"!
Riktig meditation behöver inte handla om att bli tom i skallen.. tvärtom skule jag vilja säga.. undra om det inte står i något inlägg under ljusmeditationen om detta ska kolla…
#48: Det är den enda sorten jag någonsin klarat (ledda, alltså).
I'm afraid to let my mind wander, what if it wont come back?

Hahaha… du är för rolig Gronstedt! Min vandrar inte iväg på det sättet, den är ganska rädd själv för att inte vara precis i fokus hela tiden!!
Det råder nog delade meningar kring huruvida meditation ska rensa skallen eller leda tankarna i en specifik riktning. Jag har heller aldrig klarat annat än ledda meditationer.
Inte jag heller…
men jag provade meditation utan musik och utan röst med Mark Sullivan och de var fantastiska… men nu är han ju helt speciell.. sägs vara en 4 invigd… så bara å befinna sig i den auran gör något vid en….

Du menar i hans närvaro eller vad? *fattar inte*
Precis….
du inte veta vad aura är? Du med mig skämta aprillo???

Jodå, men en aura är väl inte inskränkt till rummet eller
man mediterar ju över nätet osv.
*flyttat till rätt tråd*
Njae.. nu vet jag inte vad du menar över nätet… det finns stora auror… Kristus har en bauta som omsluter nästan hela jorden….
men att vi små männskor har så stora… nix det tror inte jag…
vi får vara glada om vi kan fylla ett rum…
men det är klart att en 4 invigd han har en stor aura som lätt täcker hus iaf.. tror jag
meditation över nätet går nog mer över dessa gyllene trådar av ljus…
Förstod jag dig rätt?

Mariann: Det var nog bara en tankevurpa när du skrev att du hade provat meditation utan röst och utan musik i samband med att vi skrev om just tysta meditationer och att ingen av oss klarade dem.
Gronstedt nu hänge jag inte med riktigt? Vi pratade väl om meditationer och hur tankarna vandrar eller inte vandrar?
#59. Nä, jag skrev i fel tråd!

Ok så skönt, jag började tro att min hjärna höll på att skära i hop här fredagen till ära 
#47 Som allt annat så vet man ju aldrig. Men jag kan ju hoppas på lite magi den dagen.
#49 Jag ifrågasätter också detta med att skynda på processen. Jag har läst en hel del på ett teosofiskt forum. Där beskrivs flera sätt att meditera, tillämpa yoga och hur man kommer vidare med utvecklingen. Men i varje artickel kommer man tillslut fram till att den andliga utvecklingen INTE ska forseras. Det som ska ske det sker, när tiden är inne. Allt handlar istället om att höja medvetandegraden och ha ett öppet sinne.

Jag tror att det ligger i vår tidsanda att det är så viktigt att "komma i mål". Vi strävar efter något som vi måste uppnå, så att vi blir färdiga. Problemet med detta, vilket de flesta inte har insett, att målet med livet är ju att det tar slut. Alltså jag menar att det handlar ju egentligen om hur vi lever vår väg fram dit och inte att springa snabbast för att man tror att man då ska få ett lyckligt liv. Bara man har gjort allt det där man måste…
Det finns en klassisk sociolog (Max Weber) som har skrivit kring detta tema, på baksidan av hans bok den protestantiska etiken och kapitalismens anda står det så här: "Som bakgrund till denna berömda studie kan ses Webers tes, att människornas handlingar i olika samhällen är meningsfulla endast i samband med deras allmänna uppfattning om tillvaron. Religiösa dogmer och tolkningar av dem är en integrerad del av den världsuppfattning, som gör människors och gruppers beteende, inklusive det ekonomiska, meningsfullt. Dessutom: religiösa uppfattningar är något som påverkar det ekonomiska handlandet, dvs. bestämmer vad som är människors ekonomiska "intressen" och utgör alltså en av orsakerna till ekonomisk förändring."
Weber visar i boken ett samband mellan etiken i vissa protestantiska riktningar och den västerländska kapitalismens logik samt vilka konsekvenser detta får för vår västerländska kapitalistiska utveckling. Boken är jätteintressant och det mest spännande med den är att den är skriven i början av 30-talet men går fortfarande att applicera på hur många lever sina liv nu 2008.
#63 Ja precis så. Man ska ju tillämpa sina nya kunnskaper i livet. Min teori är att jag ska gå på smällarna i livet. Dra mig undan, slicka mina sår, lära mig läxan och komma till insikt och leva med den nya insikten i praktiken. Sen när det är gjort ska jag ut i livet igen och få en ny smäll och med den en ny läxa. Det finns otroligt mycket att lära sig. Det går absolut inte att tävla men någon annan om innre utveckling.
Nu försöker jag använda detta i mitt liv genom att ställa mig åt sidan vid problem och svårigheter, med frågan:
Vad är det du ska lära dig? Faktum är att jag brukar veta svaret direkt. Men kämpa får jag. Min största läxa just nu är TÅLAMOD, uch så många former den kommer i

Tålamod tror jag är en läxa vi har lite till mans… jag kallar det oxå för acceptans. Att acceptera att saker är som de är, att jag är som jag är, att mina barn är som de är, min sambo… Givetvis innebär det inte enbart att man ska stå still och vara tacksam över livets jävligheter utan man ska ta lärdom och förändra så att det blir bättre. Men mycket går ju inte att förändra… barnen och sambon t.ex. de är ju som de är :) och jag älskar dem även om de retar livet ur mig ibland med sina later :)
#65 Tålamod är viktigt för mig. Jag har en förmåga att springa runt som en skållad råtta och vill att allt ska ske NU. Men visst hör det starkt ihop med acceptans. Många saker löser sig själv, bara jag acceterar läget och väntar. Sen är det mycket som ska accepteras. Att det är som det är och det kommer aldrig att ändra sig, hur mycket motstånd jag än har.

Jaa om man accepterar att saker är som de är och att det tar den tid det tar så slutar man springa runt. Alltså jag tror att acceptans är tålamod när den utövas. Om man accepterar det man stressas av så behövs ju inte tålamodet som specifik egenskap om du förstår hur jag tänker.
# Ja du har rätt
Jag kan nog acceptera att mycket är som det är. Att människor inte går att förändra. Den enda jag kan förändra är mig och min intällning. Däremot har jag inte accepterat tidsfaktorn. Det blir till att jobba hårt med det för min del.

Ojojoj, jag känner igen mig :) När jag började inse detta och tittade på mig och hur jag betedde mig insåg jag att jag halvsprang till och med i affären när jag handlade! Allt var en frustration som inte gick i högsta fart!
Jag bestämde mig för att bryta detta helt, jag började (tvingade mig!!) att gå sakta, laga mat sakta, köra bil mera sakta och sluta irritera mig på andras långsamhet genom att tänka, jaja, det är som det är, det går inte fortare för att jag blir stressad. Jag fick sluta promenera på elljusspåret för det stressade min duktighets och träningsmani :) Jag till och med slutade under den tiden att lyssna på all snabb musik som triggade igång mig…
Det hjälpte faktiskt! För mig alltså…
Många som känner igen sig i detta tror jag. Ett problem i tiden. haha
I mitt fall så hör det säkert ihop med prestations ångest. Det är nog där jag får attakera problemet.