Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3866 ggr
[Mariann]
0

Naturväsen

Naturväsen och devor är ju väsen som finns omkring oss hela tiden. De är skapande väsen och upprätthåller energin och därmed formen i det fysiska.

Hittade ett par sidor om dessa devor o naturväsen

http://www.tonyfalcenclou.se/319c50ff-44ad-4004-bb7f-038891aed1c2-29.html

http://www.sinnligkunskap.se/artiklar/deva/meny.htm

[Mariann]
0

de ovan har jag inte närstuderat.

men dessa har jag kikat på förut

http://www.geocities.com/athens/olympus/3987/devas3.html

http://www.theosophical.ca/AngelicHosts.htm

omelett
0

Nu har det uppstått ett stort frågetecken hos mig.

I artikeln som handlar om änglar, står det att dom blir reinkarnerade som människor. Flera har känt igen sig i beskrivningen. Jag med. När jag läste artickeln, täkte jag att jag är en ElddevaGlad jag måste ju inte veta vad jag är, men lite kul var det.

Men nu så får jag veta att devor är små varerser som vaktar växter. Den ena informationen går helt på kollissionskurs med den andra. Vad har jag missuppfattat?

[Mariann]
0

nejdå…. Glad

den artikeln handlar om devor o änglar, den handlar mer om när när vi devor väljer att inkarnera som männskor är det ofta för att skaffa oss ett hjärtcenter och utvecklas.

Som jag uppfattat det har inte devor naturligt ett hjärtcenter utan när man skaffar sig det övergår man till ängladelen och den utv.

detta här i denna tråd handlar mer om devorna o naturväsen som arbetar i naturen och i som väljer att INTE inkarnera i männsko kropp.

Universum är så mångfaldig att vi greppar bara mikroskopiska delar…

Så här som ovan har jag greppat det…. Fundersam

omelett
0

Då förstår jag

Jag gillar att du säger "vi devor"Flört

[Mariann]
0

jaaa Glad, vi devor o änglar….

här nere (inkarnerade) tror jag vi är mer änglar… fast vår grund är deva

Jag ska vara en luftdeva som ursprung sägs det… fast JAG vet inte…

omelett
0

Nu letade jag efter en beskrivning på en luftdeva, men hittade inte. Kan du beskriva en, så får jag veta vem du ärGlad

Hör detta ihop med ens stjärntecken? Jag är skyttenkvinna och där med född i ett eldtecken

[Mariann]
0

Jag har ingen aning om det kan hänga ihop med stjärntecken. Skulle inte tro det, eftersom vi haft tusentals liv och säkert i olika tecken varje gång.

jag tror nog det emr handlar om vilka kvaliteter det är tänkt man ska utveckla detta livet och vilka lättheter o svårigherter vi ska ha, detta ligger nog mer i stjärntecknen.

precis som det står i början av artikeln om änglamännskor så ju fler inkarnationer som människa, jumer "urvattnad" är deva/ängla identiteten…

Men mot slutet av alla inkarnationer (rundan på jorden) så efterhand som vi rensar och öppnar oss för vår själ och får den mer o mer integrerad oss, lyser också vår ängla/deva identitet i genom. men NU har den många fler färger och mer kunskap och förmågar än vad den hade i början av rundan på jorden.

omelett
0

Men den tanken om sambandet mellan stjärntecken och deva behåller jag nog och spinner vidare på. Faktum är att i mitt fall, så finns det stora likhetstecken mellan en eldeva och en skytt. Om jag har rätt eller inte visar sig under resans gång. Det finns inget man lär sig så mycket av som att göra fel, så det kan jag kosta på mig.

[Mariann]
0

nej fel är det ju inte heller, men som sagt förra livet kanske du var i ett jord tecken eller så kommer nått annat tecken nästa liv, men grunden kan ju ändå vara elddeva ..

om du förstår hur jag menar…

sedan är det helt riktigt att göra fel är att lära sig… det står tydligt i artikeln om urskiljning på den andliga vägen… Skrattande

[Mariann]
0

Så var det det med luftdeva ja!!

jag väntar på klartecken av översättning… av just sådant….

jag själv kan inte så mkt om detta…

omelett
0

Nu hoppas jag ju förstås på att detta ska vara det sista jordelivet. Så det hade ju passat bra om cirkeln slöts och allt hängde ihop. Elddeva=Skytt

Glad

Ayena_old
0

Nu har jag inte läst vad ni skrivit redan här, men jag måste bara ta upp någon som jag egentligen velat ta upp tidigare, nämligen tunnelbygget genom Hallandsås.

Detta tunnelbygge har ju pågått hur länge som helst och bara slukat en massa skattepengar. Tyvärr så erkänner ju inte herrar politiker att detta var en felsatsning från början. Men det är inte politik jag vill prata om här.

Har ni aldrig funderat på varför detta bygge hela tiden stöter på patrull? Jag har tillbringat mycket tid uppe på denna underbara ås och kännt att här finns många mycket magiska och starka platser där det bara måste finnas massvis med naturväsen. Kan det vara så att det är dessa naturväsen som protesterar mot tunnelbygget?

På Island är man mycket försiktig med hur man för fram genom naturen eftersom man vet att naturandarna säger ifrån när något håller på att gå snett!

[Mariann]
0

Precis Ayena!!!

Det sägs att det finns en sådant ställe på R 40 också där mkt olyckor händer p.gav naturväsen som inte gillar vägen går mitt i deras….

Så det är jag övertygad om att problem uppstår när man inte tar nödvändig hänsyn till de inre naturväsens platser.

men eftersom slöjan mellan vår värld och deras devor, änglar o naturväsen tunnas ut succesivt. Och den nya tiden innebär samarbete med de inrre ljusvärldarna så blir det ändringar efterhand. Fast det tar tid förstås.

Solana
0

Ja verkligen! Detta har jag faktiskt inte tänkt på förut. Just att ta hänsyn till allt levande innefattar ju även dessa väsen, såklart! Det är ju lätt att tänka på dem när man går i skogen etc, och runt hem mm men just vid vägarna…..det är glömt på nåt sätt.

Tack för påminnelsen Ayena!

Kram Pernilla