Vad handlar det om egentligen?
Jag läser runt på denna sida men kan inte riktigt förstå vad den går ut på.
Är det andlig utveckling via Gud eller är andra religioner tillåtna?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Alla religioner är ok för mig, jag kan inte dömma omkring vad som är tillåtet eller inte. Allt är tillåtet…
Alla är välkomna hit in oavsett man är religiös eller inte.
Vi som startat denna sajt har vår grund i den esoteriska förståelsen, genom i första hand Asger Lorentsen och A.A. Bailey. Så givetvis blir det mesta materialet sådant…
Men alla livsförståelser är välkomna!!
Var det svar för dig?
Du ska vara mkt välkommen förresten!! :)
Jatack! :) Det var ett bra svar :)
Jag är inte kristen utan mer en salig röra av allt gott i alla religioner… men om jag ska kalla mig något så blir det väl wiccan av den enkla anledningen att det är det som ligger närmast min egna tro
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag hoppas att denna sajt inte tar ställning för någon religion! Det skulle hämma det individuella tänkandet direkt.
Jaha, nu pep jag till, hö hö :-)
Eftersom jag skrev som jag gjorde i #1 tror jag väl inte att det kan missförstås som att vi tar ställning till någon religion.
Alla vägar bär till ROM = Källan 
men för den som vill veta mer om hur jag ser saken så läs artikeln Urskiljning på den andliga vägen, så förstår man snart hur många vägar vi alla måste gå på innan vi kommer fram… vi har nog trampat i genom/provat alla religionerna och filosofier och varit ateister, vetenskapstroende osv osv….
Jag hänvisar och återkommer ofta till just den artikeln, så som sagt läs gärna den… tror inte den tar så förfärligt lång tid å läsa…

#4 - Hittar inte artikeln 
ojdå… den ska väl ligga under artiklar och andligutveckling ska se om det går å fi in den som länk här… jag har inte lyckats förut med det… vet inte hur manska göra… jag testar igen
jag begriper inte att det inte ska gå å få fram en adress när man klickar på en artikel eller ett inlägg… det står samma hela tiden däruppe????
men om du klickar antingen på start fliken ovanför elelr på artiklar här ovan så ska du bara behöva skrolla 3-4 artiklar ner…
den är jätte bra!
#7 När du högerklickar på en tråd så får du upp alternativet kopiera länkadress. Gör det. Sen markerar du ett ord eller skriver bara här kan du läsa,
När du gjort det så trycker du på den lilla länken som börjar lysa när man markerat (se min bild)
Klistra in länkadressen du kopierade och välj skapa :) Klart!
Din länk fungerar inte… :( Min gör det dock så jag vet inte vad som gått fel…
Man behöver inte öppna tråden nej. :) Vad har du för operativsystem? Jag har firefox och jag gissar att det är krångligare i IE….
Nu gick det bättre!!
Funkar den även för er att se?
Sådärja!
Tackar så hjärtligt, nu vet jag hur jag ska fixa detta
kram på dej!!

Nu har jag läst lite i artikeln. Det är väldigt mycket text och väldigt mycket att ta till sig i alla artiklar :-)
Mitt lilla "pip" var ett uttryck för min uppfattning om hur de olika religionerna kan styra människorna till att inte bli egna tänkande och kännande individer. Att man ska leva efter vissa regler, klä sig på ett visst sätt osv.
Alltså anser jag att religionerna som sådana kan hämma den egna andliga utvecklingen.
PRECIS!!! EXAKT!!!
tänker på andra stället där du skrev varför inte det är den mängd under som i Bibeln, så är det just för att det skapar religioner och rörelser omkring FENOMEN!
Min erfarenhet är att VI fortfarande är impade av fenomen, för så fort vi förstår att något sådant händer hos eller I någon annan. Så bildas det gärna stora grupper omkring vederbörande och denne blir guru och allt som sägs sanning per automatik av just dessa fenomen.
men som sagt allt detta finns ju för att vi ska ta in succesivt Guds Kärlek i en nedtrappad form först, för att öka på den efterhand vi mäktar, när vi då hittar nya "rörelser" "gurus" som visar en renare form. Visa liv är vi våra egna gurus och tar emot vibrationen i den renhet vi själv fixar. (Men att ta emot kunskap från lärare som går före kommer ALLTID att göras. Även mästarna har lärare och det kommer ALLTID finnas människor o väsen som är före oss och som vi kan lära oss något av.)
Och för att kunna göra denna urskiljning måste vi ju kunna tänka och analysera….