De olika djupen
Den sanna och den falska verkligheten är som två magnetiska motpoler i olika och osynliga världar.
Det är nog egentligen ingen som fullt ut kan se detta.
Men visst finns de där.
Den inre och den yttre verkligheten.
Osynligt, gäckande och utmanade
för oss alla. Arbetar de på olika djup i vårt inre landskap.
Där de inlärda reaktionerna föregår
den tysta stillheten som aldrig gör något väsen av sig.
Men som ändå är så viktig att uppmärksamna.
Den inre stämgaffeln tappar sin ton i avsaknaden av äktheten av de vi är.
De reaktiva i känslouttrycken som bottnar i kontrollen av det okontroller bara trampar vatten. För att inte drunkna i sina egna känslor…..
Den tysta stillheten manar till att
flyta med istället för emot.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0:
Fint skrivet om den tysta stillheten, som inte är något vi behöver skapa, utan något som alltid finns där, även när tankarna och reaktionerna tar stor plats. Tack för att du delar dina djupa och tänkvärda reflektioner. 😊
#0:
Vacker text! Och vilken söt ekorre du fick med på bilden. 🙂
#0:
Javisst ja, den söta ekorren glömde jag att nämna. Vilket jättesött foto du fick till på den jättesöta ekorren! 😍
Vackert skrivet som vanligt, med ord i djupt inombords. 🤗
Hörrni! Tack och ja, den där ekorren var super söt 😍
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0:
Jag måste instämma med de andra. Fin och djup text…
Och söt ekorre.🤗
Ja, dessa ekorrar. Jag brukar tjattra åt dom, man kan se hur svansen viftar. Innan ekorren drar iväg bort.
För några år sedan var det en liten tuff herre. Som blev kaxigare och kaxigare. Bredde ut sig för att verka stort och stöddig. Men istället för att fara upp efter stammen. Så kom den unge herren ,neråt efter stammen.
Stod väl cirka en meter ifrån. När den unga herren var på marken ,tittades på mig. Gjorde ekorren en 90 graders sväg, och snabbt iväg som en pil. Hoppade han upp i ett annat träd och försvann iväg.
Man fick ett gott skratt, det är inte bara unga tuffa män, som ska visa sina muskler.
Nu kapar jag visst Stjärnskotts tråd. Med ekorren, men ni får leva med det 🙃
- Redigerat 2026-07-23 18:18 av Gråeld
#7:
Haha, vilken härlig berättelse! 😄 Vi människor är nog inte ensamma om att vilja se lite större och modigare ut ibland 😊 Tack för ett gott skratt! 😄
#7:
😂🤣
#7:
Hehe… 😄
#7: Underbar berättelse. Tack för den 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼