Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 160 ggr
Stjärnskott
4

Livets mellanrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nog finns det där.
Det subtila och
oigenkänliga.
Det smygande vindraget
som knottrar huden
och som rör vid det
som inte går att se….. ….. ……

Närvaron vilar i tomrummet
mellan andetagen.
I tystnaden
rör sig det som inte syns
i den eviga stillheten som
benämns som
ingenting….. …. ….

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#0:

Fin text, som vanligt och än en gång en bild med en fantastisk solnedgång. Jag undrar om jag lyckas att få ihop så fina bilder med min nya kamera. 😊

FataMorgana
1

#0:

Vackert skrivet. 💚 Jag tycker särskilt mycket om rubriken "Livets mellanrum". Den säger nästan lika mycket som själva texten.

Stjärnskott
3

#1: De lär nog bli mycket bättre bilder med din kamera. Jag tar bilder med mobilen och himlen är min utsiktsplats. 😇

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#2: Ja, jag gillar också rubriken. I mig käns den vilsam. Tack 🙂

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#3:

När jag har bilderna på datorn är dom skarpa. Men när jag ställer in dom på iFokus är dom inte lika skarpa som dina foton. Konstigt nog är, att om jag klickar på bilderna som jag ställer in på iFokus så att dom öppnar sig i ett eget registerkort, blir dom skarpare och om jag klickar på + tecknet för att förstora dom, blir dom ännu skarpare, fast dom borde bli mindre skarpa när man förstorar.

Condor
1

#3:

Tillägg:

Med dina bilder är det tvärtom. Öppnar man dom i ett eget registerkort och förstorar, minskar skärpan.

Stjärnskott
2

#6: det kanske har med iFokus att göra. Från igår så kan jag inte lägga in bilder från mitt galleri alls. 😳

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#7: Konstigt. Kanske är det bara en tillfällig bugg på iFokus.

Stjärnskott
2

#8: ja hoppas det.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
1

#7:

Vad händer när du försöker?

Stjärnskott
2

#10: Det kom upp nått slags fel meddelande som jag inte begrep mig på

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#10:

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
1

#12: Det här var ju också väldigt skumt. Jag provade lägga in bild i sommarbilder då fick jag detta felmedellande så tog jag en skärmdump och den kan jag lägga in😵retfullt minst sagt

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#12:

Det där händer mig också med nästan varje foto jag vill posta här. Jag har kommit underfund med att det beror på att mina foton är för stora, alltså har för många pixlar. Därför måste jag först förminska dem med 50 %, och först därefter kan jag ladda upp dem. Jag vet inte om det är samma problem som du har, men det är jättejobbigt. Jag har haft det problemet i flera månader.

Condor
1

#12:

Har du försökt med andra foton? Försök med ett foto som du har ställt in förr och se om dom funkar.

Condor
1

#14:

Och just när vi tänkte att iFokus gör fotona mindre om dom är för stora.

Stjärnskott
2

#14: Det har kommit och gått med jämna mellanrum under tiden här på ifokus….störigt är det. För rätt vad det är så funkar det igen

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#15: ok

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
1

Vissa gamla funkar men inte alla.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

• Redigerat 2026-07-11 18:51 av Stjärnskott
Condor
0

#18:

Ja, dom funkar i alla fall. I så fall skulle jag pröva att göra dom som inte funkade mindre och se om det funkar.

Stjärnskott
2

#20: Hur gör jag det?

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

Nu då får vi se om min vandrande pinne hänger med. Tycker den är lite kul och sätter fantasin igång.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#13:

Jag tror att det beror på att originalfotot har för hög upplösning (för många pixlar). När man tar en skärmdump blir bilden automatiskt mindre och innehåller färre pixlar. Därför går den att ladda upp. Att vissa bilder går att ladda upp men inte alla beror nog på att de har olika upplösning.

FataMorgana
2

#21:

Jag brukar göra dem mindre på två sätt. På datorn öppnar jag bilden i Paint och ändrar storleken. På mobilen går jag in på fotot och väljer Redigera. Där brukar det finnas en funktion för att beskära eller förminska bilden. Sedan sparar jag den och då brukar den gå att ladda upp. Med skärmdump fungerar det också.

Stjärnskott
2

#23: aha, det där är liksom avancerad matte för mig. 🫣

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#24: Det var det jag gjorde på den vandrande pinnen :)

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#25:

😄 Översatt till enkel svenska betyder det bara att bilden är för stor och behöver göras mindre innan den går att ladda upp 😊 Tyvärr 😔

Stjärnskott
2

#27: 😅🤣

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#22:

Hehe, vilken lustig bild. Det ser ju ut som att pinnen verkligen vandrar på fotot.😅

Och ja…..jag undrar om denna ev nya funktionen på iFokus (med "komprimerade bilder") buggar.

Stjärnskott
3

#29: Hahaha, visst gör den det 🙃

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#30:

🙃

Stjärnskott
2

#24: Tack!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#25:

Om jag måste göra bilder mindre behöver jag också Fata Morganas hjälp, liksom när jag ställer in mina klipps på youtube för att kunna ställa in dom här. 😄

Men huvudsaken att du lyckades ställa in det fina fotot och vet hur man gör i framtiden.