Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 90 ggr
Stjärnskott
4

Den nya tidens anda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En gammal text som kom upp i mitt minne i fb flödet….

🐌🐌🐌🦋🦋🦋🐌🐌🐌

Mina tankar kom till print då jag vaknade tidigt och tankarna kretsade runt andlighet och de vägar som visats upp för mig.
Ta till dig det du vill
och låt resten vara.

Det sägs att man ska vara tacksam.
Man ska tacka för allt som kommer i livets väg.
För allt.
Allt är erfarenheter.
Allt är för vårt högsta bästa.
Allting har någonting att lära oss i livets skola.
Helst av allt ska man tacka i förväg och riktigt känna den tacksamheten i hela sitt väsen.

Det är människor i den nya tidens anda, som predikar om det absoluta med att visa och leva i tacksamhet.
Annars drar man på sig negativa energier.
Det ger dålig Karma.
Argumenten är många om hur viktigt det är att förbli positiv för att må bra.
Jo, jag läste nått sånt i nått flöde någonstans i etern under de år som gått.

Det är ju delvis sant. Men bara delvis.
För sanningen är den att:

There is no healing
Without feleings.

Inom mig har det väckts svallvågor i kroppen av det förbjudna motståndet. Som av de som tror sig veta någonting om livet och dess dimensioner.
Försöker sopa under mattan.

Människan i den nya tidens anda måtte ha tappat sitt förnuft som så infernaliskt medvetet försöker undvika inneboende smärta både hos sig själv och andra.
För att bevara sitt eget inre lugn.
Ett lugn som illusoriskt vilar över de bråda mörka djupen i det mänskliga landskap många av oss kallar sina liv.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
4

#0:

Jag håller med helt och hållet. Tänker att mycket av det som kallas andlighet ibland blir ett försök att komma bort från det mänskliga. Som en flykt. Men att vara människa innebär också att möta sorg, ilska, rädsla och motstånd utan att försöka göra om dem till något annat. Tack för din text. Det var fint skrivet 😊

Condor
2

#0:

Det var bra skrivet. Ja, det är alltid lätt att säga "var tacksam" och att allt som gör livet svårt bara är till för att lära. Det är lätt att säga så länge man inte har det väldigt svårt.

Det sägs att man ändå ska vara positiv, göra si eller så, ett par andliga tekniker och så slutar somliga andliga vägar i en gylllene dimma av andliga metoder och idéer som skär av oss från vår vitalitet och därmed från sann utveckling. Med andra ord, spirituell bypassing.

Stjärnskott
3

#1: Tack själv FM och #2. Condor.

Det är precis som om människan ser ner på och inte alls kan/vill eller förmår sig att acceptera sig själv…

Flykten från den mänskliga naturens obehag - till - illusionen om att vara det högra och gudomliga……
En kurragömma lek som förvirrar o h avleder……..

🤔

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#3:

Jättefin bild förresten, glömde jag att skriva. 😊

Stjärnskott
2

#4: 🙂🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Gråeld
4

Det var så det började för mig också. Tacksamhet och glädje skulle det vara, som en sorts andlig ego boost. Man berörde överhuvudtaget inte insidan av sig själv. Utåtriktat skulle man vara och glöm bort dig själv. Till sist brakade allt samman för mig, all min ork var som bortblåst. Det följdes av ett vacum, tills man började att ifrågasätta allt andligt hokus pokus.
Vägen lång och lärorik.

Stjärnskott
4

#6: 🩷🌸men värd
mödan, ändå.🌸🩷

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Gråeld
3

Så klart det har varit mödan värt.😊

snowy00
3

Vis tråd.
Det är så lätt att lägga locket på, hos oss själva…för att inbilla sig (och andra) att man är "bättre", "högre", "visare", "mer upplyst"…när den verkliga andligheten är att hela…sig själv…sin omgivning…genom att tillåta allt undertryckt komma till ytan, och bearbetas/genomlevas.

Det syns inte på utsidan.
Ibland känns det inte ens på insidan.
Men ingen undkommer Vägen…vad vi än kallar den…
Hitta sig själv…acceptera sig själv…vara sig själv…i alla dess motpoler, och motsägelser.
Tills man finner att guds frid…alltid var där.
I acceptansen .
😊

Av det som Är.

Stjärnskott
3

#9: Visa ord 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2