Tankens overklighet
När tankarna bygger bo
uppe i huvudet.
Då är det ju så otäckt lätt
att faktiskt tro på dessa.
🙄
Den här snön till exempel.
Hu och fy och vilket elände.
Det har varit ett helt orimligt
knorrande över detta hemska
och eländigt snöiga kalla väder.
Det har protesterats hej villt
där uppe……
i min tanke by.
😬
Men varje gång jag har tagit
mig en prommenad
och traskat och gått
och hört knarret under
skosulorna och hört vinterns
små fåglar pipa…. jo, jag tycker
faktiskt att de piper
mer än vad de kvittrar vintertid.
Så har jag ändå känt ett härligt lugn
i kroppen och att wow
vad härligt detta ändå är.
😇
Det gäller verkligen att inte tro
på allt man tänker
Och faktiskt bli medveten om
just detta.
😉
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0:
Vilka vackra vinterlandskap. 🙂 Invånarna i min tankeby har också talat om för mig hur ruskigt vädret är här. Jag brukar inte tro på allt vad dessa invånare säger. Men när isregnet prasslade ner kunde jag inte förneka det längre. 😄
#0:
Ja, det var verkligen en fin beskrivning av hur våra hjärnor kan överdramatisera ibland 😊 Vackert skrivet, och vilka sagolika vinterfoton!
#1: 🤣 nä allt med vädret är inte helt enkelt att omfamna… så är det också.
Vackert så det gör ont är det ju också emellanåt….. 🙂
#2: Tack till er båda.🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
- Redigerat 2026-01-09 17:43 av Stjärnskott
#3:
Men när det är så här ruskigt ute och man har helg, då gör man det sig mysigt hemma. 😊 Jag ser fram mot kvällen när vi tänder stearinljus och lägger oss på soffan framför TV´n. Jag har haft en massa att göra idag och har bara matlagningen kvar.
Men du Sjärnskott, kapitulerade och såg det vackra med och i naturens skiftningar.💜💚
Fint skrivet och vilka foton förresten.
- Redigerat 2026-01-09 19:05 av Gråeld
#5: Tack så mycket Gråeld.
Kapitulerade.
Ett ord som gäckat och följt mig genom åren… Nu ser jag det så enkelt och klart genom dina ord
Tack!
💚🩷
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0:
Oh, vackra foton! (som vanligt). Jag kommer oxå bjuda på några vinterfoton här i dagarna… Behöver bara färdigställa dem.😊
Men ja, jag håller med dig. Vinterlandskapet kan verkligen vara vackert så här års. Men jag förstår de som jobbar varje dag t ex, att det blir mycket bökigare att ta sig till jobbet, mm…
Men jag gillar också snö-knarret under skorna, vid en vinterpromenad… Bara på med varma kläder, så kan oxå kylan och minusgraderna kännas härliga på nåt sätt..😊
- Redigerat 2026-01-10 08:40 av snowy00