Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettövrigt
Läst 207 ggr
Condor
3

Gott nytt år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

till alla besökare på sajten från Fata Morgana och mig!

Stjärnskott
3

Tack det samma till er och alla ni andra…….

🥳

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

Gott Nytt År!

Gråeld
4

Ett år går fort, så ett nytt år på er alla.🤗

Om man ska önska någonting, så hoppas på att rättvisan, ska segra till slut. I alla världens hörn.💚

Condor
3

För övrigt, vad tycker ni om nyårslöften? 😄 Själv tycker jag, att om man fattar beslut att t.ex. äta nyttigare, motionera mer eller dricka mindra alkohol (3 av dom vanligaste nyårslöften 😊) behöver man inget nytt år. I så fall gör man det med det samma. Om man sätter ett datum i framtiden är viljan inte allt för stor och ofta håller det inte länge, för det kommer ju snart ett nytt år igen.

Ett nytt år är ju ändå bara ändringen av en siffra i datumet, bortsett från nya skatter, avgifter och dåligt igenomtänkta lagändringar som träder i kraft.

Gråeld
3

Inga nyårslöften här inte. 😀 Luftskott som man inte håller särskilt länge.

• Redigerat 2025-12-31 14:17 av Gråeld
Condor
2

#5:

Ja, så brukar det vara för de flesta. Jag skulle ha en helt annan sorts problem. Jag äter redan så nyttigt som det går, tränar, dricker bara en öl till maten ibland och ett glas skumpa till nyår. Nästa steg skulle vara att bli en asket. 😄

Stjärnskott
3

#6: nope. Här löftas ingenting. Det som blir det blir i den stund som är.😇
Det funkar som bäst för mig.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
1

Jag har heller aldrig gett några löften och kommer nog aldrig att göra det heller 😊

Condor
1

#7:
#8:

Samma här. 😊

FataMorgana
1

Här skjuter dom redan raketer utanför fönstret 😠🤬

Stjärnskott
1

#10: fy bubblan. Här hörs det på håll ännu så länge.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
1

#11: Det skulle vara skönt med en störtskur som varar hela natten 🌧️🌧️🌧️

Gråeld
2

Här är det så kallt, men så hör man poffar på håll.

Stjärnskott
2

#12: Ja, Här har det utfärdats varningar för snö kaos…

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
1

#13: Hur kallt har ni det där där uppe i norr?

#14: Brrr…. ❄️☃️

Condor
2

Här är det också kallt och det blåser en iskall polarvind, som kommer att bli till storm på kvällen. Och så har det börjat att snöa. Hoppas bara att det inte blir strömavbrott.

Fast i norra USA hade dom just en cyklon och 30 minusgrader. Då är det nästan behagligt här i jämförelse.

Gråeld
2

#15 Just nu -20.

FataMorgana
1

#17:

Nå huuu…. Och ändå går folk ut för att skjuta raketer 😱

Jag tror det var 30 år sen minst som jag upplevde en sådan kyla.

Condor
2

Ojoj, nu var strömmen borta för 1-2 sekunder fast den riktiga stormen ännu inte har börjat. Det är inget bra tecken. Ska strax börja med matlagning och hoppas att elen stannar kvar.

Stjärnskott
3

#17: 🥶 Vi här i mitten har -8

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
1

Vi har minus 3.

Nu ska jag köra ner datorn och laga mat.

Gråeld
2

Så har ni stort snökaos att vänta.ser jag på prognosen.

Stjärnskott
3

#22: Förhoppningsvis når det inte hela vägen ner till mig… fast man vet ju aldrig

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

Jag har heller aldrig gjort ett nyårslöfte 😄
Om man måste lova en förändring (i framtiden), så kanske man inte är så redo att göra förändringen egentligen…

Just nu har vi iaf -7 och ett tunt snötäcke här hos mig.

Tarotstollan
4

Inga löften här heller men skall försöka tänka lite mer i det där att ta hand om mig själv lite bättre.
Vi har just nu - 5 grader.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

FataMorgana
3

#25: Det är i alla fall en bra sak, att försöka ta hand om sig själv lite mer, oavsett om man kallar det för ett löfte eller inte 😊

snowy00
2

…jag hade tänkt att vara vaken när kl slog tolv igår, men somnade av kl 23.55, och vaknade igen kl 00.05…….😂

Condor
2

I alla fall blev det inget strömavbrott och eftersom vädret var så ruskigt smällde det inte lika mycket som i vanliga fall. Vi hade vindbyar upp till 80 km/h och då känns 3 minusgrader som 20 minusgrader. Därför var det inte så många som var ute och smällde.

Vi hade en liten 0,20 l flaska jordgubbs skumpa i kylen, som vi köpte i somras på jordgubbsfältet. Det var den godaste skumpan som vi någonsin har druckit. 😋 Den har bara 6 % alkohol, vad som bara är hälften av vad en vanlig skumpa har. Därför kan man dricka lite mer av den utan att känna sig påverkad. När jordgubbsfältet öppnar igen, ska vi köpa en större flaska för nästa nyår.

FataMorgana
1

#28: Jag tycker vi köper upp alla deras flaskor 😄 Det var verkligen den godaste skumpa jag någonsin druckit. Den hade en sååå god smak av världens sötaste jordgubbar att jag nästan sprack av lycka när jag drack den 😄😄😄

Condor
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I Peru har shamaner gjort deras traditionella nyårs spådomar. Dom förutspådde att Trump skulle bli allvarligt sjuk. Tills nu har dom ju inte haft mycket rätt med deras spådomar, men jag hoppas att dom har rätt den här gången.

Men titta vad dom gör med Trumps och Putins foton. 😄 Det där är nog inte "bara spådomar" utan "en annan sorts ritual". 😄 Jag hoppas att der verkar. 😊

Gråeld
2

Tur man har grannens fyrverkerier att se på, den går inte av för hackor. Det var så färgsprakande och vackert att se på. 😃
Inga fjuttiga och simpla raketer där inte.
Men sådana lådor kostar nog sina laxar.

Condor
2

#31:

Ja, man behöver inte köpa själv när ändå grannen köper. Och man kan bekvämt titta ut genom fönstret i värmen medan grannen är ute och fryser. En bra betjänt och "moneyslave". 😄

Gråeld
2

Yes 😃

Condor
2

Mina "spådomar" gällande nyårsnatten stämde i alla fall. Fast egentligen var det bara logiskt resonemang baserat på tidigare erfarenheter.

Ambulansen i Wien fick rycka ut 1.135 ggr. En 13-årig pojke fick 2 fingrar avslitna av en fyrverkeripjäs, en 14-åring hela handen, en 22-årig turist fick en smällare i ansiktet, fick brännskador där och förlorade ett öga, en 22-åring som fick en smällare i ansiktet svalde en del av pjäsen och fick brännskador även i halsen.

Det fanns massor av bränder. I Niederösterreich fick brandkåren rycka ut 130 ggr. En 15-årig flicka fick brännskador på hals, bröst och hår, en 19-åring fick handen avsliten, ett hyreshus med 4 lägenheter brann och 2 personer levererades in på sjukhus.

I Oberösterrreich brann en bondgård ner och taket på ett stort hyreshus brann upp. Alla personer evakuerades.

Det är samma sak varje år. Politiker som är för fega för att förbjuda smällare, skulle lika gärna kunna legalisera försäljningen av maskingevär och bomber. Det är sak samma, eller legalisera alla sorters droger. Tänk vad lätt det är för terrorister att bygga en bomb. 20 - 30 smällare eller 2-3 tjeckiska "dum bum smällare" i en låda full med glassplittor eller spikar och man kan skada hundratals människor. Vill man spränga ett helt hus, kan man ta 20-30 tjeckiska dum bum smällare av den största sorten.

Vad en liten dum bum smällare gör med ett kassaskåp ser ni här i klippet från och med den tredje minuten.

Condor
2

Här ser man hur en enda dum bum smällare spränger ett litet hus i bitar.

snowy00
2

#34, #35:

😯

Ja, ingen skillnad på de fyrverkerierna och riktiga bomber.

Tarotstollan
3

Fy 17, jag hatar raketer och smällare.
Drar ner persienner och stänger ventiler för att det skall bli så tyst som möjligt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Condor
2

#37:

Som barn tyckte jag att det var roligt, men nuförtiden är jag inte lika lättroad längre. 😄