Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etiketterandligt-inspirerat-texter-diktermeditation
Läst 71 ggr
snowy00
3

Att öppna ögonen...

…och se.

Jag mediterade nyss en längre stund spontant. Ofta om jag befinner mig i något "konstigt" tillstånd, och jag sätter mig ned för att meditera, så släpper något inom mig taget om detta tillståndet… Och det känns då precis som att mina inre ögon öppnar sig. Som att dra bort en slöja, som låg där över, och filterade allt.

Också kan jag då se för mitt inre, som en otydlig bild av att mina ögon öppnar sig… Och på en gång efteråt så ter sig världen ganska så mycket klarare igen. Ett förnöjt leende sprider sig på mina läppar, och ett varmt lugn infinner sig inombords.

Det är ändå fantastiskt hur lite inre stillhet kan åstadkomma… Bara genom att Vara, i den stillheten, som befinner sig bakom, och i allt.😊🧘

Condor
2

#0:

Det var en fin erfarenhet. 🙂 Du kan göra det där tillståndet till en sorts "inre kraftplats" och lära att återvända dit när det behövs.

snowy00
2

#1:

Ja.. Så skönt att återvända dit emellanåt.🙂
Det händer då och då att jag gör just det. Kanske är det redan en inre kraftplats för mig. Men ibland är sinnet för aktivt för att hitta dit just då.

FataMorgana
2

#2: Med tiden kommer du nog oftare och oftare att hitta dit 😊

snowy00
2

#3:

Jaa, det hade varit fint 😊😄

Condor
2

#4:

Jovisst, gör så här:

Sätt eller lägg dig bekvämt och stäng ögonen. Andas djupt (magandning) ett par ggr. och varje gång som du andas ut visualiserar du att du andas ut spänningar i kroppen.

Tänk tillbaka till situationen som du beskrev i inlägg 0. Ta fram alla dessa känninger till minnet, hur slöjan löste upp sig och hur du såg klarare och började att le.

Du kan koppla ihop situationen med något ord (mantra t.ex.) som du använder som en sorts ankare och varje gång du vill återvända till situationen ska ordet leda dig dit.

Lycka till! 🙂

snowy00
2

#5:

Tack, fint med en övning 😁 jag ska pröva använda den när det behövs.