Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettandlig-utveckling
Läst 106 ggr
Condor
3

Gammalt program, nytt outfit

Religionerna har lärt människorna att frukta guds straff. Man måste förtjäna sig vägen till himmeln. Dom har tutat i människorna att dom är syndiga, dåliga och att dom måste bli räddade.

Den nyandliga rörelsen har bara givit det här konceptet en ny förpackning. I stället för synd och helvete, är det nuförtiden karma och tidslinjer som gäller. I stället för en ilsken straffande gud är det nu universum som blockerar din manifestation för att din frekvens inte är tillräckligt hög.

New age anhängare försöker fortfarande att vara "bra" och har fortfarande rädslor att inte duga. Det är ingen frihet, utan en fälla som man hamnar i. Inom nyandlighet sprids det ut att ett uppvaknande är lika med att vara oändligt kkärleksfull, alltid i harmoni, Det sägs att om man blir arg, höjer sin röst, slår med knytnäven på bordet, är man mindre utvecklad, lågfrekvent.

Man ska vara stilla och sända ut sitt ljus i världen, sägs det. Dom har tutat i folk att kärlek är passivt och att man bara ska sitta stilla i sin egen harmoni även om det sker orättvisa runt omkring i världen och om man verkligen är andlig, blir man inte berörd av det som händer runt omkring en.

Men verklig kärlek ställer sig på benen, den är modig, ärlig och tiger inte om det sker orättvisa, om människor blir vilseledda och lurade. Det finns många självutnämnda vägledare med youtube kanaler som sprider ut det gamla programmet i nytt outfit. Argumenterar man emot dem eller rättar till saker som de säger, blir man raderad, blockerad, klassad som oandlig i stället för att de bemöter ens argument.

Men ibland skriker kärlek och drar gränser, kastar omkull bord i templet och kan inte passivt se på om människor blir lurade med ett gammalt program i nytt outfit som bara syftar på att manipulera och hjärntvätta människor. Förr i tiden köpte människor avlatsbrev för att befria sig från deras synder och det var inträdesbiljetten till himlen. Idag spenderar man pengarna på kurser för att förbereda människor till "uppstigningen".

Programmet är det samma som förr: "du duger inte som du är och måste göra si eller så för att duga". Men man måste inte betala för en inträdesbiljett, varken i form av avlatsbrev eller kurser för att bli tillräckligt "högfrekvent". Det är samma lurendrejeri som håller på i tusentals år. Det är bara förklädnaden som ändrar sig. Systemet "belöning eller straff" kvarstår. Straffet är att man förblir i "3 D" och får inte hänga med dom som "stiger upp" eller man är bland de sista.

Buddha sa att den största prestationen i livet är att vara sig själv i en värld där alla vill ha dig annorlunda. Man måste inte vara som andra talar om för dig att du måste bli för att hamna "i himlen". Himlen finns i var och en av oss. Man måste inte bli det som andra talar om för en att man måste bli. Man måste bara titta in i sig själv och upptäcka var man är hemma.

Stjärnskott
3

Men verklig kärlek ställer sig på benen, den är modig, ärlig och tiger inte om det sker orättvisa, om människor blir vilseledda och lurade.

Dessa ord hittade ända in i ❤️- e roten.

Allt det andra.
De väl dresserade känslorna som vi går runt med och låtsas vara bekväma med.
Det kräver sin egen Lejontämjare.

Ja, mina tankar sprang fort vidare utanför din texts gräns också. Till hur vi också, iallafall många av oss har drillats in i att vara duktiga,
att vara snälla, och att vara tillmötesgående och inte säga rakt ut den sanning vi i stunden bär på.

Jag kan inte annat än tänka att
Fybubblan så vi har hjärntvättats till att inte känna det vi känner…. och mer eller mindre tvingats in i ett värdsligt sjukt levnads sätt.

Nu blev det nog helt off topic… men… 😵

Tack för tänkvärd text 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#0:

Samma bit som Stjärnskott fastnade för, fastnade jag också för i din text.

Condor
3

Tack Stjärnskott och Snowy! Kul att ni gillade min text. 🙂

Jag har ofta kritiserat den här sortens vilseledning som är ganska vanllig inom new age världen och kommer att fotstätta med det. 😊

snowy00
2

#3:

Det gör du rätt i..👍