Trevlig midsommar
En trevlig midsommar till alla besökare på sajten. Hoppas att ni inte firar som dom i klippet. 😄
- Redigerat 2025-06-20 09:05 av Condor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag förstår inte varför klippet inte kommer????? Jag försöker igen.
- Redigerat 2025-06-20 09:06 av Condor
Trevlig midsommar!
Jag kommer inte fira något särskilt.😊 Men att vara lite ledig är ju skönt iaf.
Nu ska jag inleda midsommarafton med att ta hand om några dinosaurier…
https://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic_World_Evolution_2
😄
#2:
Den där tårtan set god ut. Hos er har väl jordgubbstiden just börjat. Här är den redan förbi.
#4:
Spelar du det där med VR glasögon?
#6:
Nä, på datorskärmen. Det går iofs att köra i VR-brillorna, på en stor, virtuell skärm…men det har inget inbyggt VR-läge. Men jag orkar inte koppla upp mig i VR, för att pröva😄
Men nu ska jag sluta prata dinosaurier och datorspel i midsommartråden.😂😇
#7:
Hur som helst, så firar vi inte midsommar på samma sätt här än vad man gör i Sverige. Men att Fata Morgana kommer hem idag är en anledning till att fira. När jag plockar upp henne är det så sent att vi föredrar att äta på resturang i stället för att laga mat och i morgon planerar vi att fara till sjön.
Näste vecka blir en het vecka, med mellan 30 och 36 grader varje dag.
#8:
Det låter passande att fira 😊 själv ska jag iaf ta en promenad senare till skogen. Men man (jag) firar inte midsommar på samma sätt nu som när jag var barn.
- Redigerat 2025-06-20 10:13 av snowy00
Trevlig midsommar från mig med. Min midsommar firar jag i buss och flyg 😄 Sitter i bussen just nu på väg mot flygplatsen. Det ska bli så skönt att komma hem igen 😊
#11:
Ja, skönt för dig att komma hem igen..😊
Hoppas resan går bra.
#12: Ja verkligen 😊
#11:
Och skönt att slippa din primitiva syster i ett år. 😊
#5: Det där är fjolårets midsommar tårta 🫣
Årets är strax klar😃
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#11: 🌼💚
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Jag får väl lägga upp en midsommarbild jag med…😊🌼🌻🌺🌸

- Redigerat 2025-06-20 11:59 av snowy00
#15: Den måste ha varit jätte god 😋
#17: Fin 😊
#19:
Ja, tack!
Tror att blomman passande nog heter midsommarblomster😊
#18: det var den 😃
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#15:
På årets tårta är det väl frukter från hela året?
Utseendemässigt kan det vara svårt att skilja dem åt 🙃
Men denna är årets iallafall.🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#24:
Men det är ju också en jordgubbstårta.
#24:
Nu måste jag nästan se om de säljer jordgubbar än vid affären jag ska till om ett tag…..😋
#25: ja, alltid. Fast jag sa att jag inte skulle köpa till vilket pris som helst. Det är ju hutlöst dyrt faktiskt så här före midsommar
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Om 20 minuter börjar boardingen 😊
#27:
Ja, allt blir dyrare. Jag blev chockad när Fata Morgana skrev att hon just köpte sig en mozarella toast på flygplatsen med tomat för 12 euro. 😮 Eftersom hon efter den fortfarande var hungrig, köpte hon sig en till. 24 euro för 2 toasts. Inte klokt.
#28:
Hipp hipp hurraaaaaaaa 😁
De hade jordgubbar ännu, men 80 kr kändes lite för mycket att betala just nu.😛
#31:
Om man plockar själv är det billigare.
#32:
Ok, kanske får göra det nån gång.
#28:
Hur är det, förresten nu. Visst får man inte använda mobilen för att ringa osv när man flyger? Är väl därför man kan sätta en mobil i "flygplansläge"..(bara lite nyfiken, var så länge sen jag flög)
#34:
Man måste sätta den i flygplansläge och då har man inget internät. Vill man använda sig av flygplanets internet, kostar det extra.
Nu ska jag snart fara iväg. Fata Morganas flygplan befinner sig just i Polen, nära den tjeckiska gränsen och sen är det inte långt kvar tills planet landar i Wien. Om ungefär 40 minuter borde det landa och sen tar Fata Morgana tåget till Schwechat och där plockar jag upp henne. Sen ska vi äta hos in pizzeria som ligger på vägen hem.
Och i morgon ska vi fara till sjön.
#36:
Ni får ha det så trevligt när det nu var ett tag sen🙂