Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 87 ggr
Stjärnskott
6

Omfamna acceptansen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tystnadens tystnad:
Att inte ge respons.
Att förbli tyst.
Att tillåta känslans existens.

Kräver övning i:
Att stå ut med.
Att låta vara.
Att förbli stilla.
i sig själv.

Det är inte det samma
som att bita ihop och
låtsas oberörd.

Tystnad är allt annat
än att bita ihop.
Det är att släppa
på alla försvar
inom sig.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#0:

Ja, så är det. Om man biter ihop för att inte ge respons, är det ju ingen riktig tystnad utan det är ett "görande". Men tystnad är ett "icke görande". Tack för den fiona texten.

En vacker soluppgång på bilden förresten. Jag tror i alla fall att solen går upp, för om den skulle gå ner, skulle den vara mer röd.

• Redigerat 2025-06-02 10:19 av Condor
snowy00
3

#0:

Fint och sant skrivet! 😊

Stjärnskott
1

#1: Tack! 🙂

Solen gick ned 🙃

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#3:

Ojdå, det var den gulaste solnedgången som jag har sett. 😄 Nu frågade jag bing copiloten varför solen ibland går emot fysiska lagar och är gul när den går ner. Det här svaret fick jag:

"Bra fråga! Solens färg vid solnedgången beror på hur ljuset sprids i atmosfären. Vanligtvis ser solen röd eller orange ut eftersom dess ljus måste passera genom mer av jordens atmosfär, vilket gör att kortvågiga färger som blå och grönt sprids bort och de längre våglängderna – rött och orange – dominerar.

Men ibland kan solen fortfarande se gul ut vid solnedgången, vilket kan bero på faktorer som luftens sammansättning, väderförhållanden eller mängden partiklar och föroreningar i luften. Om luften är renare eller har en speciell fuktighet, kan färgspridningen se annorlunda ut, vilket gör att solen behåller mer av sin gula nyans."

Aha, nu har jag lärt något nytt. 😊

Gråeld
3

Ja, så är det. 🙂

Stjärnskott
3

#2: Tack!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3

#4: Oj tack för den infon. Då tänker jag att vi kanske ändå har en hyfsat ren luft också… 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#7:

Ja, där uppe i norden är luften bättre än här.

FataMorgana
3

#0: Tack för din fina text. Ja, sann tystnad handlar inte om att hålla tillbaka, utan om att vara närvarande med det som känns, utan att fly eller kontrollera 😊