Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettövrigt
Läst 621 ggr
snowy00
2

Babbeltråd Nr. 40

1000000051.jpg

Såg att andra babbeltråden är full, så jag skapar en ny här 😊 får väl bifoga ännu en av mina målningar.

Stjärnskott
3

Rofylld bild. Tack för den.🙂

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#1:

Ja, det är en personlig favorit bland mina målningar.😊👍 Kul att den uppskattas.

Condor
1

#2:

Ja, du har lyckats att förmedla en viss stämning i bilden. 👍 🙂

snowy00
1

#3:

Tack, vad kul! 😊

FataMorgana
2

#4 Jag gillar speciellt färgerna på bilden. Ser riktigt magiskt ut 😊

snowy00
2

#5:

😊🤗 Ja, jag fick till färgerna och ljuset tycker jag i denna målning, med hjälp av Bob Ross och hans video.

Nu håller jag på med ännu en tavla, med hjälp av ritplattan. Jag bifogar den här när den är klar, så får ni se…😄

snowy00
2

Vi hade idag "biblioterapi" där jag är på dagarna. Men jag tyckte det var lite svårt att tolka det två dikterna vi läste… Eller, svårt att sätta ord på min tolkning av dem.

Annars är jag ganska bra på det här med språk, läsning, osv. Kanske var det pga att det var i grupp..🤷

FataMorgana
2

#7: Det var säkert för att det var i grupp. Det kan lätt lösa ut känslor som nervositet eller en vilja av att vara duktig tex, vad som plötsligt gör allt mycket svårare än vad det egentligen är.

snowy00
2

#8:

Det var nog så. Sen var jag enda mannen, med typ 6 st kvinnor… Nu låter det lite fånigt, men det minskar inte nervositeten direkt….. 😂😂😂🤣🤣🤣 Men var ändå intressant att höra de andras tolkningar, för efter en stund började jag faktiskt förstå dikterna, bara av att höra de andra prata om dem.

snowy00
2

. Råkade skicka…….

• Redigerat 2025-03-06 12:53 av snowy00
snowy00
2

Iaf. Nu ska jag hämta ut resterande 5 st canvastavlor som är till min utställning. Spännande att se hur de blir. Passade också på att ta en kopp te på ett fik här i stan. Men fick bli ett annat än det jag brukar gå till, då de hade stängt igen. Men jag klagar inte, teet på detta fik var bra mycket billigare😄

Så skulle det stå i förra inlägget

snowy00
3

1000000055.jpg

…och resultatet av utskrifterna 😁

FataMorgana
2

#12: Snyggt 😍

snowy00
2

#13:

Tack!😊 Jag känner mig nöjd. Han som printar dem är bra på det han gör oxå.

FataMorgana
2

Det är så märkligt hur snabbt vädret svänger här. I förrgår hämtade Condor mig från bussen med sin vinterjacka på sig och idag hämtade han mig med bara en t-shirt på sig! 😄 Själv har jag svårt att klä mig rätt när det fortfarande är iskallt på morgonen, så jag satt dubbla sockor på mig (som jag gjort hela vintern) men jag ville i alla fall slippa vinterjackan. Så i stället tog jag på mig dubbla tröjor under min övergångsjacka. Då kunde jag packa ner en tröja i väskan när jag slutade jobbet 😄 Men oj vad varmt det blev.

snowy00
2

#15:

Det brukar kunna bli så när det blir vår. Har hört ett ordspråk; att man ska frysa in vintern, och svettas in sommaren. Men jag vet inte varför man ska det..😄

Stjärnskott
3

#12: Väldigt fina tavlor

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
3

#17:

Tack till dig med 😊

snowy00
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som lovat kommer nu min första målning med ritplatta. Den blev klar nyss, och är målad efter bifogad video.

snowy00
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

View from clear creek

Condor
2

#16:

Kanske för att anpassa sig till årstiderna och leva med naturens lopp i stället för att ständigt reglera temperaturerna?

Fryser man, bildar kroppen mer brunt fett. Det bruna fettet omvandlar kalorier till värme och det skyddar mot kyla.

Att svettas på sommarn innebär att man utsöndrar avfallsprodukter genom huden. Blodcirkulatinen ökar och porerna rensas.

snowy00
2

#21:

Ah, ja det kan ju vara något sånt. Det är min mor som brukar säga det ordspråket..😄 Kanske får höra med henne vad det betyder.

FataMorgana
2

#20: Det var också en fin målning. Speciellt vattnet ser så stilla ut, samtidigt som du fått det att se väldigt levande ut 😊

snowy00
2

#23:

Tack FataMorgana 😊 kul med lite "feedback". Han visar i videon hur man får till vattnet (reflektioner och krusningar), så jag försöker överföra hans traditionella målningssätt till det digitala. Och det funkar oftast ganska bra… Och ännu lättare nu när jag använder ett annat program att måla i, och fick den här ritplattan.😊😄

snowy00
3

1000000063.jpg

Hej 👋från kvällssolen vid ån

Stjärnskott
3

#20: Tjusigt. Du får verkligen till både liv och stillhet - rogivande färg kombinationer också.
Väldigt fint.🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Vårliga sköna grader mindre blåst så vårsolen värmde gott.
Det blev en liten utflykt med bilen idag…..
Vårblomster, vatten, blå himmel och så lite andligheter 🤭

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#25: Den där ån ser livlig ut. Jag får känslan av en fors…

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#26:

Tack, Rore.🤗 Ja, den gröna färgen är skön att titta på. Och hela tavlan tycker jag blir lite "mjukare" när jag målat med ritplatta i stället för datormus..🤔

#27:

Wow, vilka foton! Jag tror jag säger det ofta, men du har ett öga för detta med foto..!

#28:

Ja, det är faktiskt en fors här. Är ännu lite livligare en bit längre "upp" för ån. Och högt vattenstånd än, efter snösmältningen.

Stjärnskott
2

#29: Jo, du har sagt det
Tack för det.
🙂

Nästan så anade det 🤗 Forsar, åar, tjärn, sjöar…. Det är något magiskt och förunderligt med dessa. Det väcker fantasin.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
1

#25: Ser ut att vara ett riktigt mysigt ställe det där😊

#27: Vilka jätte vackra foton 😊

Condor
1

#25:

Fin natur du har vid ån. När snart allt blir grönt, blir det ännu finare.

Stjärnskott
3

#27: alla foton kom inte med. Här är andligheterna

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#27:

Jättefint. Är det högvatten på bild nummer 4, eftersom träden står mitt i vattnet?

Vi kom just hem och Fata Morgana ska strax ställa in bilder. Dom där blommorna som såg ut att vara ormögon var borta. Bara nån ensstaka fanns kvar. Jag undrar om någon har plockat dom. Men dom har så små stjälkar att jag inte kan föreställa mig att någon tar hem dom.

FataMorgana
3

#33: Två andligheter fick också vi på bild idag 😄, som du säkert såg i den andra tråden. Men din bild är ju alldeles för vacker, speciellt solen och dess sken har du lyckats bra med ☀️

Stjärnskott
3

#34: Nä inte högvatten. Det är som en liten ö bara så där mitt i blickfånget🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#35: Jo visst såg jag dem🤗. Väldigt fina och den ena var så gott som vit. Väldigt speciell tyckte jag då.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#31, #32:

Ja, det blir kul att cykla dit när det är sommar och grönt oxå. Det är ju samma ställe som jag var till, tidigt i vintras och fotade (vid gryningen). Fast det var en del is, och mycket lera efter stigen dit, det hade jag inte räknat med. Måste vara för att det är skugga där och så.

• Redigerat 2025-03-07 20:13 av snowy00
Condor
1

#36:

Vilket stort träd på en sån liten ö.

Condor
2

#38:

Det tar väl sin tid tills allt har torkat upp. Här hos oss har vi haft den torraste vintern sen 28 år. Här är allt kruttort.

Stjärnskott
2

#39: Ja, och när det börjar grönskas så ser den bra mycket större ut.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#40:

Jo, det gör ju det. Men över allt annars är det nu torrt och snöfritt 😄 men det gick ju bra till slut ändå.

snowy00
2

Åter igen var det en som så att säga tiggde av mig på stan igår. Jag satt en stund i solen på en parkbänk nära centrum, när någon kom och hälsade och satte sig bredvid mig. Han sade att han fått en stroke i hjärnan.. vilket märktes eftersom han hade lite svårt att prata. Han bad mig om hjälp till mat för dagen, då han skulle få mat först på måndag sa han.

Fick åter igen säga att jag inte hade några pengar med mig. Hade gärna hjälpt honom, men ibland har jag själv knappt råd med mat, och vågar inte ta fram bankkortet och vifta med för en total främling. Hade jag haft kvar min macka som jag nyss ätit upp som mellanmål, hade han nog kunna få den…men verkar vara mer sådana på stan nu, som behöver hjälp med pengar/mat/andra saker….

Condor
2

#43:

Det låter ju lite tvivelaktigt att någon som har haft stroke inte får så mycket hjälp av Sveriges socialsystem att han måste vara utan mat i flera dagar. Du kanske heller inte får mer pengar än han av staten.

FataMorgana
2

#43: Ja tiderna blir ju bara svårare och svårare för folk, så det syns nog där ute på stan också. Jag förstår mycket väl, att du inte kan hjälpa allt och alla när du själv kämpar med det ekonomiska. Vi får väl hoppas han hittade någon annan med bättre möjlighet till hjälp.

snowy00
2

#44:

Jag tänkte också så, att det känns tvivelaktigt att det verkligen inte finns någon annan möjlighet än att be en främling om mat på stan. Vi har ju ett sådant skyddssystem här att sånt inte ska behövas i stort sett… Får man sedan vård för en stroke, så känns det tvivelaktigt att man blir "utkastad" ur sjukhuset utan mat på flera dagar..😵‍💫

#45:

Ja, vi får hoppas att han fick hjälp från någon annanstans som faktiskt kan hjälpa. Det är ju inte möjligt för en individ att en gång i veckan köpa saker till främlingar som ber om det.. Men lite smått dåligt samvete får man nog. Men det är som det är.🙄

• Redigerat 2025-03-08 16:51 av snowy00
snowy00
1

Ugh, det är sent och jag mår inte så bra för tillfället. Tror det tar ett tag innan jag somnar.

Har tagit bort mina facebooksidor…tänker att det kanske räcker att jag har er sajt här att skriva om det andliga på

Har ändå inte så många idéer för nya blogginlägg, och har mycket annat att göra och fokusera min energi på just nu.

Kanske får jag ta en av mina sömnmediciner "för nödfall" snart……

snowy00
1

Jag somnade och mår bättre igen.

Stjärnskott
2

#48: Skönt att du mår böttre och att du kunde somna.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#49:

Tack! Ja, det blev en hastig "dipp" i måendet, som det brukar bli för mig. Snabbt, och djupt ned, men lika snabbt upp igen..🙄

Stjärnskott
2

#50:* Nu såg jag en sån där djuphavsdykare framför mig utan syrgastuber, som långsamt tar sig tillbaka upp till ytan*

Och jag tänker att det inte alltid är så lätt att tygla sin sinnesnärvaro - i stunder av djupdyk i känslohavet. Det kräver sitt mått av tålamod.

Och vad jag vill ha sagt med det. Det vet jag faktiskt inte. Mer än att det inte är så himla lätt att vara människa i mellanåt.

Nu ska jag fixa iordning mig för jobbet. Fin dag med dig.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#51:

Precis, fint skrivet. Det är inte alltid lätt.

Gjorde yoga och meditation nyss, och under yogan kom jag ur något konstigt psykiskt tillstånd.. Kanske en mini-psykos?

Du får ha en fin dag du med!

• Redigerat 2025-03-09 10:11 av snowy00
Condor
2

#50:

Har du prövat med att stoppa undan telefonen och datorn på kvällarna och i ställlet mediterar?

snowy00
2

#53:

Ja, jag har prövat det. Men sen de perioder när jag mår bra så plockar jag fram den igen och tänker att "det nog inte gör något". Men jag får väl försöka tänka så igen antar jag.. Och försöka hålla i det även när jag mår bra.

Condor
1

#54:

En regelbunden sömn är viktig för dig och speciellt när du kommer ut i arbetslivet igen. Varför inte göra det till en rutin på kvällarna, att skärma av sig från social media och göra någonting som du mår bra av. T.ex. att meditera och gå in i dig själv, kanske göra en cirkel med kristaller runt omkring dig när du mediterar och hålla någon kristall i handen under meditationen.

Eller gör som vi, titta på några intressanta dokumentationer, t.ex. om universumet eller djurprogram. En bra film är också ett alternativ. Vi brukar stänga av datorn på kvällarna.

FataMorgana
2

#54: Jag skulle ge det ett nytt försök om jag var du. Det handlar ju om att bygga upp en helt ny vana, att lämna telefonen åt sidan på kvällen för att först ta fram den på morgonen igen. Så har man mer tid till att ta hand om sig själv, att meditera, tysta ner tankarna att och att koppla bort från allt som har med social-media att göra. Med tiden blir det en vana och man sover också så mycket bättre när man inte längre funderar på allt vad man läst och hört och på vad man ska svara till allt och alla och man blir inte heller upprörd över vad andra skriver på social-media. Det går ju också att avsluta kvällen med en djur-dokumentation, en bra film eller med något annat som inte skapar så stor ansträngning i hjärnan, men ser att Condor också skrev det nyss 😄 Men hur som helst, handlar det alltså om en helt ny rutin, ett helt nytt sätt att leva på, och om några månader eller ett par år, kommer du kanske sen att tycka det är så skönt att inte längre vara så fäst vid mobilen och social-media att du inte vill ta fram den igen 😊

snowy00
2

Ja, jag håller med er, och det är bara nyttigt att göra så som ni säger. Och när jag väl gör det tycker jag oftast det är väldigt skönt. Vet inte varför jag slutar upp med det efter ett tag… Antagligen är det en dålig vana hos mig som tar tid att bryta. Så jag ska börja med det nu ikväll igen.

Bra att ni påminner mig 👍

Ps. En sån där meditation som du beskriver låter fin, Condor.

FataMorgana
2

#57 Kanske det finns ett litet beroende där i bakhuvudet någonstans, som i sin tur sedan leder till den här dåliga vanan. Nu måste det inte vara så, men det kan i alla fall vara värt att fundera och reflektera över det 😊

Condor
2

#57:

På tiden som jag jobbade, behövde jag alltid tid för mig själv på kvällarna för att dra mig tillbaka från allt och alla och bara vara för mig själv. Men på den tiden fanns det ingen social media. 😄

Att pyssla med kristaller är ett bra sätt att rikta sin fokus bort från stressiga tankar och glädja sig åt något vackert. Man kan t.ex. använda dom för meditation eller att lägga kristaller på chakran. Eller bara hålla en i handen och känna in sig i dess energier och hur de påverkar energierna i kroppen.

Condor
2

Nu ska vi ut på en liten promenad igen. Igår var det inte lika fint längre, eftersom det fanns så mycket sahara damm i luften att den skymde solen. Därför blev det bara 19 grader igår och så var det ganska blåsigt.

Idag är sahara dammet borta och solen strålar. 20 grader har vi fast det blåser fortfarande. Men vi ska i alla fall göra ett försök och om det blåser för mycket kan vi ju alltid vända igen.

snowy00
2

#58:

Ja, det kan det mycket väl vara, något slags beroende. Det tänkte jag redan för flera år sedan. Men det svåra är att det är svårt att skärma av sig från social media helt i dagens samhälle. Skulle jag t ex avsäga mig helt från det, skulle vi här inte kunna ha kontakt exempelvis.

#59:

Det hade varit lättare för mig på flera sätt om inte social media fanns. Jag har nog alltid haft en lite dålig relation till det. T ex höll jag på att "vänja mig av" med iFokus för ett antal år sedan… Men sen när jag fortsatte ha kontakt med FataMorgana på andra ställen så kändes det ju dumt att bryta den kontakten pga att man ville undvika social media… Nåväl, det var länge sen nu.

Ja, jag har mina kristaller synliga på skrivbordet. Och tittar ofta på dem…😊

#60:

Ha en fin promenad. Vi har soligt väder här just nu.🌞

Condor
2

#61:

Det finns en stor skala mellan att helt skärma av sig från social media och att ständigt vara online och att läsa och skriva dag och natt och ständigt ha kommunikationen i huvudet.

Kvällen är en utmärkt tid att lägga undan sin smartphone och stänga av sin dator och det är en utmärkt tid att dra sig tillbaka och vara för sig själv och att ha andra saker i huvudet. Säkert sover du bättre och på morgonen kan det vara spännande att läsa vad som skrevs under den tid som man inte var online.

Det var en fin promenad i alla fall, lite kort, för vi måste se till att äta tidigt och hamna i säng tidigt, eftersom Fata Morgana måste tidigt upp i morgon.

Vi såg vår vän, sköldpaddan, idag. 🙂🙂🙂 Vi var lite oroliga att den kanske blev borsköljd av översvämningen förra året. Men den fanns kvar där som vi annars alltid brukade se den. Fata Morgana håller just på att ladda ner sina foton och sen ska vi se om vi fick en bra bild på den.

Det finns ju bara ett fåtal populationer kvar i Österrike och dessa befinner sig i Donauområden. Vår vän är nog den sista av sin art i det här området.

FataMorgana
3

Idag såg vi vår sköldpadda 🐢🐢🐢 Den har klarat sig igenom vintern 😊

snowy00
2

Fint att ni fick se sköldpaddan 😊🐢

snowy00
2

Igår från kl 20.00 lät jag social media vara resten av kvällen igen. Det gick bra och var t o m skönt. Visst fick jag något inre infall att plocka upp mobilen och surfa in på nån sajt… Men lät det bara vara, så gick "infallet" över snabbt.

Det gäller bara att bestämma sig, så är det inga större problem . 😊

Condor
1

#65:

👍👍👍

Just det! Man behöver bara bestämma sig. 😊 Livet består ju av så mycket mer än bara social media, som man missar om man bara fokuserar på social media.

Själv har jag inte ens ett konto på sidor som facebook eller instagram. Den enda sajten som jag skriver på är iFokus och till 90 % skriver jag bara på andlig utveckling. Sen när sommarn är här kommer jag inte att vara lika aktiv som nu, för då vill jag sola och bada, fara med båt, göra utflykter. Jag skulle tycka att det är stressigt med ett social media konto. 😊

Här har vädret blivit sämre, passande till måndagen. Det är fortfarande ganska varmt, 18 grader just nu. Men det är mulet och solen bara glimtar fram lite då och då. Och så blåser det med vindbyar med 50 km/h.

Stjärnskott
3

#63: Åh, så roligt 🤗

Själv rör jag mig runt på plattare mark, utan natur inpå knuten och jag bara saknar min gamla hemtrakt.
Här har jag inte hunnit hitta något att titta eller längta efter…..

Fast efter influensan när jag kände mig som ett utsuget äppelskrutt och släpade mig ut på prommenad. Eller det var faktiskt min sambo som släpade ut mig. Övertalades med ord- jag gick ytterst motvilligt med.

Trött, slut och uppgiven gick vi samma rutt flera dar på raken. Då fann jag mitt kramträd. En gammal björk. Så varje gång jag går förbi där nu - kramas det. Det är som ett kärt återseende.

Hur konstigt får det bli egentligen?
Hur konstigt som helst, så länge det inte skadar någon annan.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#67:

Jag hoppas att ditt kramträd får stå kvar länge till. När vi var ute i naturen blev vi chockade hur många träd som skövlades bara för att bygga en väg som ska leda till en fabrik. Till och med ett surkörsbärsträd huggdes ner.

Men det var kul att se vår sköldpadda igen och veta att den finns kvar.

snowy00
2

#66:

Ja, det är ju det. Social media stressar lätt. Jag har inget "personligt" Facebook eller instagramkonto, där jag visar bilder på mig själv och dylikt 😁 har ett instagramkonto med mitt namn, eftersom jag gillar att dela med mig av de foton jag tar.

Sämre väder här med några dagar. Iskallt och lätt snöfall ute nu 🥶❄️🧊 men om några dagar blir det varmare igen…😊

Condor
2

#69:

För att lägga ut foton är det förstås fördelaktigt. Men jag tänker på hur ungdomar idag inte kan vara utan deras smartphone och när det plingar till får de en blick som liknar blicken som en katt har när den hör att en kattmatburk öppnas. 😄 Sen kollar de deras social media konto och vad de läser är avgörande för om de blir glada, ledsna, rädda, upprörda eller besvikna.

Jag är glad att jag växte upp i en tid utan smartphones och social media. På min tid gick man i stället på en öl tillsammans och pratade om allt möjligt.

snowy00
2

#70:

Jag växte egentligen upp utan smartphones och social media också. Dessa saker började komma när jag var strax över 20 år. Visst är man ung då också, men slapp det iaf hela tonårstiden. När jag gick i högstadiet så var det att chatta på datorn, och att smsa med varandra som gällde (inte med smartphones då). Minns att det var nån tjej man tyckte om, som man höll på och smsa med hehe 😄 . Saker var mindre komplicerade då, tycker jag.

FataMorgana
2

#71: När jag gick i högstadiet köpte mina föräldrar en dator som man bara kunde koppla upp sig till Internet med genom telefonnätet. Sen hörde man sådana där konstiga ringsignaler medan man väntade på att få att komma in på nätet. Eftersom varje minut kostade pengar, så kunde jag bara använda datorn till att snabbt leta reda på någon viktig information, så någon tid för att chatta fanns det inte 😄 Det var tider det 😄

snowy00
2

#72:

😄 Jag minns också den tiden, när internet var nytt. Jag måste ha varit kring 8 år gammal, när pappa kom hem med vårat första modem… Var väl runt år 1997 skulle jag tro. Vi hade en burk där man fick lägga pengar i, när man hade använt internet.😄 (och lyfte någon samtidigt på en telefonlur i huset så bröts internet).
Men själv började jag inte använda internet förrän flera år senare, när vi fått bredband så man var uppkopplad dygnet runt. Jag hade ingen egen dator förrän jag var kanske runt 15-16 år gammal…..😄 Ja, man kan ändå sakna den tiden, när inte allt handlade om datorer och internet.

FataMorgana
2

#67: Det gör nog bara gott att gå ut och promenera efter att man varit sjuk, även om det kan kännas jobbigt att ta sig ut, så är det nog något som kropp och sinne mår bra av ändå 😊 Vi får väl hoppas att du med tiden lär känna nya ställen att besöka i din nya hemort. Det brukar ta sin tid att hitta det man söker.

snowy00
2

Jag har återaktiverat mina två FB-sidor…..😩

Man bör nog inte ta sådana där beslut (som att radera diverse konton man lagt ned mycket tid på) när man mår riktigt dåligt..

Det här mönstret är så typiskt mig..😂

FataMorgana
2

#75: Det var ju bra att du kunde aktivera dem igen 😊

snowy00
2

#76:

Ja, man har visst möjlighet att aktivera dem igen i 30 dagar efter att man schemalagt dem för borttagning. Säkert händer det fler att de får ett infall att ta bort sin profil/sida, och sen ångrar sig, så att de har den "funktionen"..😂 Nåväl.

• Redigerat 2025-03-11 17:38 av snowy00
FataMorgana
2

#77: Det visste jag inte. Men det är ju bra veta. Inte för att jag tror att jag skulle radera mina konton. Men man vet ju aldrig vad även jag kan få för mig en vacker dag 😄 nå huvudsaken du har dina konton tillbaka igen 😊

snowy00
2

#78:

😄 Ja, det är huvudsaken.

snowy00
2

Nu har jag nyss gjort första förmiddagen på arbetsträningen…det var sjukt kul måste jag säga. Och alla var väldigt vänliga. Men det "svåraste" var nog det sociala. Inte för att det inte gick bra på något sätt. Men nervöst, och så ovan med det sociala på en arbetsplats. Var ju ändå fem år sedan sist.🙄🙂

• Redigerat 2025-03-13 12:18 av snowy00
Condor
2

#80:

Eftersom det här är någonting nytt, är det klart att du är nervös. Det är de flesta som börjar med ett nytt jobb. Men du ska se att nervositeten kommer att försvinna med tiden.

snowy00
2

#81:

Ja, exakt. Det tror jag med. Och de som jobbar där sade flera gånger att jag kommer att passa jättebra. Så tror de var nöjda också….😊

Condor
2

#82:

Om de säger det så, kan ju inte mycket gå snett. 🙂

Jag håller just på att städa i hemmet, så att det inte blir något jobb över för Fata Morgana när hon börjar sin helg i morgon. Idag har vi den sista dagen som vi ser solen den här veckan. Sen kommer vintern tillbaka och först om en vecka blir det lite varmare igen. I natt börjar det att regna och sen ska det regna i 4 dagar och temperaturen kommer att ligga mellan 6 och 8 grader på dagarna. Då får man väl ta på sig vinterkläderna igen.

snowy00
2

#83:

Skönt för FataMorgana att du tar städningen.👍

Vi har också lite vinterväder här. Runt noll grader, och ligger till och med ett tunt lager snö på backen. Inte förrän nästa vecka ska det bli varmare igen.

Condor
2

#84:

Här hos oss är det 13 grader och sol växlar med moln. Blåsigt är det också. Då struntar vi nog i att vi på fredag köper grejerna för balkongen och skjuter upp det till nästa fredag. Förra helgen var det för fint väder för att jobba på balkongen. Den här veckan är det för dåligt väder.

snowy00
2

#85:

Vi får hoppas på "mellan-bra" väder snart då 😄😉 så ni kan fixa balkongen.

Condor
2

#86:

Ja, inget regn och inte kallt. Men ändå inte så fint att det lönar sig att promenera i naturen. 😊

FataMorgana
2

#80: Det var ju fint, att allt gick bra och att det var kul. Första dagen är alltid värst, men om en tid kommer du att känna dig som hemma där. Så gick det i alla fall för mig 😊

snowy00
2

#88:

Ja, det tror jag med. Det var lika när jag började på "steget före arbetsträning" (ex Fontänhuset). Allt kändes lite främmande och nytt… Men efter några veckor kände man sig som hemma där med. Och det är ju egentligen inge konstigt att det är så med nya saker…😊

snowy00
2

Nu får det bli sommar snart.. sitter här i lägenheten och drömmer om att sitta på en strand i solen och värmen i stället. Vi har sol nu, men är iskallt i luften.

snowy00
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här är i alla fall de två fotona som jag blev nöjd med, från förra veckan när jag var vid ån vid solnedgången och fotade. Kul att se skillnaden på ena bilden från gryningen.😊 kan för kuls skull bifoga de fotona bredvid varandra i nästa inlägg…

snowy00
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Den lite mörkare bilden är tagen vid gryningen (tiden kring när solen gick upp vid ån).
Den lite varmare bilden är tagen vid solnedgången på samma ställe.

FataMorgana
2

Äntligen helg ☺️

Haft Home-Office idag och suttit 8 timmar framför datorn och gjort den ena processen efter den andra och har knappt haft tid för någon paus. Jag vill ju göra så mycket som möjligt och så bra som möjligt, så att alla ska vara nöjda med mig, men den senaste veckan har verkligen varit häftig. Det är så invecklade processer och jag har så mycket att lära än. Men i alla fall fick jag under veckan beröm från ledningen om att jag har utvecklats så bra och kan så mycket för att vara en nybörjare ☺️

FataMorgana
2

#92: Det var jätte vackra foton och de från solnedgången också ☺️

Condor
2

#90:

Du är inte den enda som drömmer. 😄 Efter att vi redan hade upp till 21 grader, har idag vintern kommit tillbaka. Maximalt 6 grader och det ösregnar. När jag var ute och handlade tog jag på vinterjackan, vinterskorna och mössa. Nu är det slut med T-shirt-vädret.

Stämningsfulla bilder har du gjort. I inlägg 92 lyckades du fånga in blåljuset bra.

snowy00
2

#93:

Det låter ju bra att ledningen är nöjd med dig😊 kanske får du ta ett rörelsepass nu då, när du suttit stilla vid datorn så länge.😄

#94:

Tack så mycket!

Ja.. Brrrrr. Isvindar har vi haft här som sagt. Men solen piggar upp lite iaf.

Och tack. Man förstår varför det kallas gyllene, och blå timmen.

FataMorgana
2

#96: Jag hoppas i alla fall det, att dom är nöjda med mig. Jag är ju inte lika snabb som de andra och kan inte lika mycket som dom som jobbat där i 20 år och längre, men jag kämpar på ☺️

Condor
1

Jag var just tvungen att gå ut i kylan och regnet, eftersom jag hade glömt att köpa sallad när jag var och handlade. Då upptäckte jag att mandelträdet i närheten och buskar med gula blommor har blommat upp. På gräsmattan där vi för en vecka fotograferade några enstaka vilda violer, blommar just nu tusentals. Tyvärr är vädret för ruskigt för en fotoprommenad.

Condor
2
Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.