Babbeltråd Nr. 41
FataMorgana, från förra babbeltråden:
Det är ju helt naturligt, att du inte kan lika mycket som en som jobbat där i 20 år…😊 Vi måste ju börja någonstans.
Condor:
Hade varit fint att se foton på de "vårtecknen".
#1:
Vi får väl se om det är tillräckligt fint nästa helg för att ta en fotopromenad. Idag är vädret som igår, blött, grått och bara 5 grader.
När det var så varmt var det signalen för naturen att öppna sina blommor och nu när det blommar är vintern här igen, tyvärr.
Försöker hitta inspiration till något att skriva om, men kommer inte på någonting just nu. Känns som att jag skrivit om precis allt som finns att skriva om och inte bara en gång utan flera gånger 🤔
#3:
Samma här. Har inte skrivit en text på flera veckor känns det som. Mina tankar i ämnet andlighet har sinat lite… Men kanske är det tillfälligt 🙂 jag tar ofta inspiration från saker som händer (mig) i livet.. Så säkert dyker något upp, (iaf för mig), så småningom.
#4:
Jag ansluter mig till er. 😄 Jag hade ganska mycket att göra de sista dagarna och idag äntligen en dag att lata sig. Det kalla, gråa och mörka vädret gör också sin del. Jag känner mig som tillbaka i vinterdvalan och har ingen inspiration till nya ämnen.
#5:
Nej, det känns som man vill ut och ströva skogen, eller sitta på en strand…i värmen. För att piggna till inombords🤔och få inspiration.
#6:
Helst gunga på vågorna på en trampbåt ute på sjön när det har 30 grader och käka vattenmelon. 😊
#7:
Jaa.. 🙄😋
#4: Det blev en ny text i i alla fall, men inget nytt och nog lite inspirationslöst denna gång 😄 kom inte på något annat helt enkelt.
- Redigerat 2025-03-15 19:34 av FataMorgana
Godmorgon på er!
Jag ansluter mig till icke skrivar skaran. Orden saknas och på nåttvis käns det som att jag tjatar om samma saker fast med andra ord….🙄
I tystnadens tillblivelse
Öppnas nytt
Det vet jag sen gammalt.
Här blåser det rätt kraftigt och graderna ligger på +2 och i eftermiddag väntas det lite snö.
Men solen skiner från en rätt så blå himmel.
Promenad lär det bli om en liten stund.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#9:
Ska läsa din nya text nu.🙂
#10:
Det känns igen. Tänkte på det nu här, att jag har så många "konstnärliga" projekt på gång just nu; måla digitalt, spela piano, fotografera, skriva dikter, skriva andliga texter….. Så jag vet till slut inte om det blir något av något av det 🤷 men samtidigt är det saker som måste få göras, så känner inte för att begränsa mig heller just nu.
#10:
För mig skulle det vara för kallt att promenera när det bara har 2 grader och med vinden känns det ju ännu kallare. Vi har som vanligt 5 grader och det är mulet.
Från och med tisdag är det soligt igen, men med nattfrost hela veckan med upp till 4 minus. 🥶 Hoppas att inte alla blommor som man redan ser fryser ihjäl.
#10: Lite så känns det för mig också – att jag tjatar om samma saker, fast med andra ord. 😄 Men jag tänker att det i alla fall är något. Kanske ger det ändå något till någon och till mig med, att se på olika saker från olika håll och perspektiv.
#13: Jo, så är det ju. Det liksom djupnar på nått vis. Sen är det, det där med att acceptera stiltje som kan upplevas som trist och tråkigt - fast det tror jag har med rotsystemet att göra- för att inte flyga i väg - 🤔
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
För att inte tala om att bli påmind om viktiga saker, som med texten du postade igår, FataMorgana😄 tänker också på andliga lärare som Tolle, Mooji, etc. De upprepar ofta samma saker om och om igen… För vad finns det egentligen att säga? Ju mer man säger, om olika saker, destå "ytligare" blir det kanske.
Nu har vi det ännu kallare här, bara 3 grader och det blåser en iskall polarvind. Regnar gör det också. I natt kommer det att klarna upp och det blir 4 minusgrader. Brrrrr……. 🥶
#16:
Ungefär samma här. 2 grader ute, och iskalla vindar. Ska också ev regna idag.
Men imorgon ska det bli 10 grader och sol…🌞
#17:
Vi ska också ha soligt hela dagen i morgon. Men bara 6 grader. Men på helgen ska det bli 15 grader. Om en och en halv timma måste jag ut i kylan.
Här kan ni testa er intelligens. Det sägs att bara de intelligentaste människorna kan lösa de här gåtorna.
En bonde har gjort sitt testament, där han skrev att hans 2 söner ska göra en ridtävling mot varandra. Den som har den långsamste hästen kommer att ärva bondgården. När de startade, ville ingen ta det första steget, så det blev ingenting av det. Dom funderad hur dom ska kunna lösa problemet och kom på en lösning. Hur???
En man vill över en flod och har med sig ett får, ett kålhuvud och en varg. Han kan bara ta med sig en av dessa åt gången i båten och kan inte lämna vargen ensam med fåret och inte fåret ensam med kålhuvudet. Hur kan han få över allt utan att vargen äter fåret och fåret äter kålhuvudet?
En korg innehåller 4 äpplen som ska delas mellan 4 barn. Hur kan varje barn få ett äpple och att ett äpple ändå blir kvar i korgen?
Lösningen kommer i morgon. Jag kunde lösa alla gåtor. Vem annars?Och snälla, ta inte chat gpt till hjälp. 😄
#19:
Ingen aning 😄 Nummer 2 har jag hört förr, men minns inte hur den gick 😄
#19:
Hmmmmmmmmmm…… Jag ska erkänna att jag är ganska dålig på såna här gåtor.😩
#21: Var inte ledsen, du är inte den enda 😄 Men jag kan nästan slå vad om att vi har ett bättre detaljseende än Condor, om det nu är till någon tröst 😊
#22:
😄 tack för trösten. Ja, kanske har vi lite för bra detaljseende ibland..? 😊 Men det är en bra egenskap på flera vis.
#23:
Ja det är nog en mycket bra egenskap 😊
Uj, vilken dipp jag hade nyss. Blev så extremt trött, men gjorde yoga och meditation, + att jag tog nya medicinen (som varje kväll), även ska jag vara hemma och vila från Fontänhuset imorgon tisdag..
Vilket gjorde att jag kom upp ur trötthetsdippen ganska snabbt igen.
Det är så mycket som händer nu, med arbetsträningen och annat… Men då är det ju bra att man kan anpassa, och hitta en balans med allt.
Lösningen fär gåtorna i inlägg 19:
Helt enkelt. Sönerna behöver bara byta hästar och rida varandras hästar i stället för sina egna.
Så här kan man gå till väga för att lösa problemet: Fåret kan man varken lämna ensam med vargen eller kålhuvdet, så fåret måste över floden först. Sen hämtar man antingen kålhuvudet eller vargen och far tillbaka med fåret igen. Sen tar man med det vad som finns kvar (vargen eller kålhuvudet) och lämnar fåret ensamt. Till slut hämtar man fåret igen.
Ett av barnen får äpplet inklusive korgen.
#25:
En sådan dipp hade jag också igår. Vi hade ju saker att göra i Wien igår och eftersom det blev senare än vanligt sparade vi oss tiden för matlagning och tog hem var sin pizza på hemvägen.
Efter pizzan började "det stora gäspandet". Det händer aldrig när jag äte mat som jag har lagat själv. Men pizzan innehåller en massa fett och är gjord av vitt vetemjöl, så det hjälper inte mycket att ta ett nyttigt pålägg (margerita med broccoli). Det blir ändå skitmat. När vi själva lagar pizza använder vi dinkelffullkornmjöl och den är inte så fettig. Det är nog fettet som gör mest trött.
#26:
Jag förstår inte ens nr 1 när jag läst lösningen 😅 men nr 2 och nr 3 förstår jag.. Nr 3 var förresten en smart lösning.
Ibland spelar jag datorspel där man måste klura fram lösningen. Jag blir ofta för otålig och kollar fram lösningen på internet i stället för att lägga tiden och energin på att hitta lösningen själv…😄 Men då brukar jag mest spela för att uppleva själva storyn i spelet (lite som att se en film, bara det att man kan vara med och påverka storyn i spelet).
#27:
Ah, ja det är typisk sån mat som pizza. Man blir ofta riktigt trött efteråt (vilket lite skämtsamt ju kallas "paltkoma"). Säkert är det mycket fettet i pizzan som gör det, ja.
#28:
Nr. 1 funkar så här. När dom rider sina egna hästar, vill ingen komma först, för den som har den långsammare hästen ärver ju bondgården. Därför blev det inte ens en start.
Men om dom byter hästar försöker var och en komma först, för om man vinner med den andras häst, är den egna hästen den långsammare och man ärver bondgården.
#29:
Ahaaaaaa!
Nu blev det solklart.
Ibland tror jag att jag mer har ett "bildligt seende". Jag kan t ex förstå ett välkomponerat foto, eller målning bättre än en sån här tankemässig "kluring".
Men det är väl bra att man är bra på olika saker, antar jag.. Hehe😊
#30:
Ett bra sätt att lösa sådana här saker är att föreställa sig att man är en av sönerna och tänka "vad skulla jag nu göra". Det kan man också föreställa sig bildligt.
Var och en har saker som man är bra elller dålig på. 😊
#31:
Ja, det kan ju vara ett sätt 😊
Det här var verkligen tragiskt…😟
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mamma-stammer-ai-bolag-efter-sonens-sjalvmord
#33:
Tragiken börjar redan med att sonen skaffade sig en AI flickvän. Då kan man börja undra vart samhället utvecklar sig.
#34:
Precis…
Jag var sugen på att baka ett gäng chokladbollar igen, men hade för lite av vissa ingredienser. Smöret hade jag bara 2/3 av, och inget kaffe hade jag att blanda i. Gjorde ett försök ändå, och bollarna höll ihop av konsistensen i alla fall. "Det gick ju vägen" tänkte jag.
Men blev lite besviken när jag smakade på dem. De smakar i stort sett ingenting.😭 Tror jag måste slänga alla, för det känns onödigt att proppa i sig onyttigheter som inte ens är goda… Nåväl, jag får försöka igen när jag har rätt mängd av alla ingredienser.
#36: Så kan det gå ibland, men man lär sig till nästa gång 🙂
#37:
Ja, det är ju ändå lite kul att experimentera lite i köket…😊
Jag har förresten chans att ställa ut ett till fotografi utomhus på ett ställe (något som anordnas varje år tror jag). Men jag känner att jag nöjer mig med den utställning jag redan ska göra i juli. Dels pga det ekonomiska, och dels pga att det inte ska bli "för många bollar i luften" för mig.
Jag vet själv hur jag kan bli i sådana situationer (stressad osv) + att jag tänker att jag hellre lägger all energi på en utställning åt gången nu när jag aldrig ställt ut tidigare…🙂 Ibland får man vara lite klok… Men det kliar i hela kroppen att även försöka ställa ut på det andra stället också…. Kanske nästa år.
#39:
Ja, man får tänka lite strategiskt och inte stressa sig så mycket att skojet uteblir. Sen kanske det också beror på tidspunkterna som utställningarna är på. Är man färdig med den ena och har tid kvar tills nästa utställning börjar kan man ju fundera.
#40:
Precis. Jag vet inte exakt tidpunkt för den andra utställningen, men någon gång i sommar. Antagligen innan den första utställningen😊 men som sagt, kanske nästa sommar.
Nu har jag ännu en sak att dela. Fick ett par fina bilder, med mobilkameran, på några rådjur när jag var ute och promenerade i ett bostadsområde. De var inte särskilt skygga, då de stannade kanske 6-7 meter ifrån mig en stund, och tittade på mig..☺️ Sen blev de visst rädda, och sprang iväg.
Fotona har jag testat redigerat lite med mobilen, så vet inte hur kvalitén är riktigt.
#42:
Vad fint! 🙂🙂🙂 Tänk att dom kom så nära att du kunde ta så fina bilder.
#42: De är så himla fina. Alltid lika roligt att komma dem nära.
Minns en morgon för några år sen när jag satt i köket och drack kaffe en tidig morgon.
När någon slog upp huvudet och tittade in genom fönstret. Jag blev jätte rädd… Innan jag såg att det var ett fullvuxen rådjur som stod och mumsade på något mumsigt.
Härligt foto. 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Jag satt en gång och mediterade ute i naturen, framför en bäck. När jag öppnade ögonen stod det 2 rådjur på andra sidan bäcken. Men när jag rörde på mig sprang dom iväg.
#42: Vilken tur du hade som kunde komma dem så nära och ta så fina bilder 😊
- Redigerat 2025-03-20 14:52 av FataMorgana
😊
Ja, det var riktigt roligt. De måste vara van med människor, om de håller till i nästan stadsmiljö. Det kändes nästan som att jag skulle kunna gå fram och hälsa på dem… De kändes inte särskilt rädda alls som sagt…😊🙂
#44:
😂 Vilken lustig bild av det du berättar som jag fick i huvudet nu..
#47: 😆🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Igår blev det mycket te och kaffe. 4-5 st stora koppar te, och 3 st koppar kaffe (som rymmer 3 dl vardera). Men två av kaffekopparna var koffeinfritt, och större delen av teet var också koffeinfritt.
Jag tror att jag var lite uttråkad, så att teet och kaffet fick "liva upp" stämningen lite…😆 Men dricker man för mycket, så blir det inte lika gott längre..😄
- Redigerat 2025-03-21 09:14 av snowy00
#49:
Ja det är inte gott att dricka för mycket kaffe. Själv börjar jag må illa om jag gör det. Men nu har jag börjar trycka ut mig cappucinon från vår kaffeautomat på jobbet, så det blir en hel del mer koffein för mig med nuförtiden. Den cappucinon är sååååå god 😋
#50:
Nej, precis. Jag känner att två koppar kaffe om dagen är max för mig, sen börjar jag må lite illa. Men ibland kan jag inte låta bli att ta en tredje😛 men blandar oftast mjölk i någon kaffekopp då blir det lite mildare smak, och nog lite mildare för magen.
Cappuccino har jag faktiskt aldrig smakat. Men kan tänka mig att den är god..🙂
#51:
Det finns olika sorters cappucino. Jag gillar bäst "irish cappucino".
Här i Österrike har vi en stor kaffetradition. Det finns inte bara kaffe med eller utan socker och mjölk. Här är bara ett par exempel på fler olika tillberedningar av kaffe:
Brauner
Mocka
Melange
Verlängerter
Einspänner
Kaisermelange
Fiaker
Häferlkaffee
Eiskafee
Kaffee Latte
- Redigerat 2025-03-21 10:51 av Condor
En annan sak. har ni tänkt på att från och med idag är dagarna längre än nätterna. 😊
#51:
Du måste smaka någon gång. Det är så gott 😊😋
#52:
Jag har tänkt på det att det finns olika kaffe-liknande drycker (som cappuccino) i kaffeautomater på bl a arbetsplatser här. Och på caféer så klart.😊
#53:
Japp. Känns så skönt! Och snart blir dagen en timme längre här, då vi ställer om klockorna till sommartid.
#51:
Det ska jag absolut göra. Får nog ta och göra det på ett fik här nån gång.😊
Vilken stark ångest jag har haft ikväll. Och då åker så klart mobilen fram.. Även fast jag tänkt att låta den vara..🥴
#56:
Oj! Vad gjorde dig så rädd? Var det diskussionen på support? Hoppas att allt är ok igen.
- Redigerat 2025-03-22 10:26 av Condor
#56: Det var ju tråkigt. Kanske skulle vara bättre för dig att bara gå in på vår sajt här för en tid och glömma resten av iFokus? Jag förstår ju att det inte är lätt och att man i sådana situationer har svårt för att låta bli att ta fram mobilen. Sånt händer nog oss alla någon gång. Försök bara att inte ta det så allvarligt, meditera och gör yoga i stället och ta hand om dig själv under helgen. Jag ska i alla fall försöka komma på någonting att skriva om här, så kanske du snart får andra saker att tänka på. Jag hoppas bara jag får inspiration till något att skriva om.
- Redigerat 2025-03-22 11:00 av FataMorgana
#57:
Det var nog den tråden som triggade ångesten. Men jag har varit något ostabil och stressad sen jag började arbetsträna, i grunden också. Även om jag nästan längtar att gå till arbetsträningen, så är det en omställning med högre krav än jag haft på fem år.
Men jag tog "nödsömnmedel" och slocknade runt kl 03. Styrketränade nyss, och det skar till i nedre delen av ryggen också…. Det går bra nu (ironi) 😂 känner mig i alla fall stabil och normal i psyket nu igen. Och det var nog inget allvarligt med ryggen heller 😄
#58:
Ja, jag försöker gärna hålla mig på bara er sajt en tid. Det är ju egentligen varför jag är på iFokus, eftersom er sajt finns.
Då blir det spännande att se vad du kommer på att skriva sen…🤗😊
#59: Ja det är ju en stor omställning för dig med arbetsträningen, det kan jag förstå. Det skapar ju också ett tryck på något sätt och sen dessa diskussioner därpå som sätter ännu mer fart på tankeverksamheten. Känner mig nästan lite skyldig eftersom du kanske inte skrivit där om det inte hade varit för mig och Condor. Ja jag ska fundera på något att skriva. Jag har redan ett par funderingar, inget nytt denna gång heller, men igen finns det ett ämna som jag vill belysa ur ett litet annat perspektiv, eller rättare sagt med andra ord. Vete sjutton hur jag ska få ner det i text bara 😄
#59:
Om sådana ångestanfall kommer, kan man ställla följande frågor till sig själv. "Vad är jag rädd för och vad är det värsta som kan hända?" Det värsta som kan hända är egentligen att någon i tråden blir ovänlig, men det har inga konsekvenser för ditt liv. Ditt liv fortsätter precis som vanligt. Solen går upp precis som vanligt och din dag och framtid förändras inte.
#60:
Du behöver inte känna dig skyldig.😊 Men ja, jag kollar ibland på er profil om ni har skrivit nån annanstans… Som jag gör med några andra. Men så klart behöver inte ni anpassa er efter det.😄
#61:
Det kan vara värt att fundera på.😊 Och ganska ofta ställer jag just den frågan till mig själv; vad är det värsta som kan hända.
#62:
Jag ska ändå resten av dagen fundera på min nya text, men har också en hel del att göra på balkongen idag. Hoppas bara jag hinner blir färdig med texten idag och inte först i morgon 😄
#63:
Ingen stress 😄 jag ska umgås en hel del med brorsan i helgen också. Så jag har ändå saker att "distrahera" mig med.😄
#64: Det låter kul och avslappnande ☺️
Nu ska vi strax ut på balkongen och montera det nya siktskyddet. Det skulle vara en så solig dag, om det inte vore så mycket sahara damm i atmosfären som skymmer solen. Ibland kommer solen fram för en stund och sen kommer nytt sahara damm och ibland ett par moln. 14 grader har vi. För att jobba på balkongen duger det.
#66:
Då får ni lycka till med balkongen😊 (om ni inte redan är klara)
#67:
Vi blev just färdiga och förstås hittade vi fler av dom där äckliga kräken. Det var säkert 30-40 stycken.
När vi sen har planterat blommorna, ska vi lägga ut mattan och sen är vår oas färdig. 😊
Det ser jättefint ut.😊👍 Är det riktiga, gröna klängväxter på siktskyddet?
#71: Nä, de är inte äkta, utan av plast. Äkta hade ju varit finare förstås, men det här får duga 😊
#72:
Ja, det duger nog😊 jag har själv ett par plastväxter här i min lägenhet. Men har också några riktiga…🌿🌱🪴
Förr hade vi ett siktskydd med bambusstavar. Men dom brukade aldrig hålla längre än 1-2 år, innan stavarna brast pga storm. Nuförtiden använder vi plastbladen och det höll i 4 år innan det tappade så många blad att vi bytte ut det.
#74:
Ok, ja då kan man förstå att det är mer praktiskt med plastbladen😊
Har ni tänkt på det, att om man läser ett inlägg och uppfattar det som ilsket, eller känsloladdat på något annat sätt. Om man går tillbaka någon timme senare och läser inlägget igen så känns ofta inlägget helt neutralt, och inte som man uppfattade det första gången.
Det visar på nåt sätt hur man ibland tolkar in saker i inlägg som inte alls finns där egentligen…
#77:
Ja, om inläggen innehåller tydligt ilskna ord, så är det ju en annan sak. Men läser man ett annars neutralt inlägg, medan man själv är lite känsloladdad, så kan det iaf för mig bli lite som att "ladda" inlägget med sin egen nuvarande känsla.
#78:
Ja, så kan det nog vara.
På tal om bakelser i andra tråden så brukar man få en fryst kladdkaka från mataffären som jag handlar mat i, helt gratis, när man fyller år. Jag hämtade ut en sån även i år. Har delat den i 8 st mindre (lika stora) bitar, men ändå innehåller en bit nästan 200 kcal, 20 g socker, och 7 gram fett. Och det är ingen stor bit.
Egentligen brukar jag inte ha sånt här hemma…eftersom att det lätt blir att man äter av det i tid och otid. Men, om jag börjar göra det så kommer jag helt enkelt slänga resten…🙄 Ibland får man vara lite "smart"….
- Redigerat 2025-03-26 17:06 av snowy00
#80: Ja jag är glad att kunna ta med mina till jobb i morgon, annars hade jag säkert ätit upp alla själv med tiden, men för Condor var den vi provsmakade på alldeles för söt 😄
. 😆😅😂
#81, #82:
Vilka fina 😍 och de är säkert goda oxå. Jag hade säkert kunnat proppa i mig alla under en tid… Farligt det där…😆
#83: Dom ser bara lite roliga ut 😄 Ja sånt ska man inte baka åt sig själv 😊
#84:
Sen är du nog lite självkritisk också 😄 det brukar kunna vara så när man gjort något själv…😊
#81:
Just det! Aldeles för sött, äckligt sött. För att träffa min smak, skulle jag ha gjort dom med mindre än hälften av sockret som fanns i.
Fast jag bara åt 1/4 av en sån grej fick jag inte bort den söta smaken ur munnen. Efter 20 minuter sköljde jag munnen med Listerine och inte ens då fick jag bort smaken helt. Jag är glad att jag inte är en av dina kollegor. I så fall skulle jag vara tvungen att minst äta en hel sån där grej och sen säga mmmmmm vad gott. 😄
Men godisgrisar och sockerberoende kanske tycker om dom.
#86:
Det är just det, för söt smak, sen blir man beroende ändå, och vill ha mer..😛
#87:
Jag tror inte att jag skulle kunna äta så mycket av det där att jag skulle kunna bli beroende. 😄 Biten som jag åt hade snarare effekten som att jag aldrig vill äta något sött mer.
Sen fördärvar den aptiten. När vi åt kvällsmat, hade jag möda att få ner en för mig vanlig portion mat. Fata Morgana, som åt 3/4 av den där grejen, gav upp efter att ha ätit hälften av det som fanns på tallriken.
#88:
Ja, en mörk chokladbit t ex är så mycket godare, och innehåller knappt nå socker.
#89:
Precis! Det sötaste som jag annars äter är Lindt 70 %, bortsett från vaniljbågarna som vi bakar till jul. Men dom bakar vi med mindre socker än vad som står i receptet.
#90:
Ja, jag har nog själv varit lite beroende av socker förr i perioder. Men inte nu längre tycker jag..😊
åtminstone tyckte mina kollegor att dom var jätte goda. Några åt t.o.m två stycken 😄
#92:
Det var ju fint ändå, att de gillade dem…😄
#93:
Kanske dom alla är sockerberoende. 😄
I alla fall fick jag just ett meddelande av Fata Morgana som gjorde mig jätteglad. Hon hade ett möte med chefen idag och han sa att dom är jätteglada att dom valde ut just henne av alla hundratals som sökte jobb där. Fast hon bara har jobbat där i ett halvt år, ska hon få vara med i seniorgrupppen, dvs. i expertgruppen. Så mycket har hon lärt och utvecklat sig. Det betyder att hon kanske själv snart blir klassad som expert och lönen som redan nu är jättebra kommer att höjas. Yippiyaje! 😊
#94:
😂🤣
Det låter ju toppen! Bra gjort av FataMorgana!!
Själv ska jag vänta en vecka innan ska arbetsträna igen. 3 timmar går fort… Jag hade nästan kunnat jobba imorgon igen redan.
#95:
Ja, hon är duktig. 😊
#94: Det kommer säkert att ta tio år minst innan jag blir klassad som expert, om jag nu någonsin blir det, men man kan ju alltid sträva efter det och göra sitt bästa 😊 I alla fall finns det chanser här som inte har funnits på mina gamla ställen och det motiverar mig. Drömmer mig redan bort till en top-lön 😄
#97:
Kanske det går fortare hos dig? Det är ju heller inte vanligt att en nybörjare efter ett halvt år får vara med i seniorgruppen.
Vi kan alltid hoppas 😊
Nu ska jag hur som helst gå ut på altanen med en kopp kaffe.☕ Soligt är det… Men blåser lite kyliga vindar
Nästa babbeltråd:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1610970/babbeltrad-nr-42