Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikett: övrigt
Läst 57 ggr
snowy00
2

En lite annorlunda upplevelse

Vaknade inatt efter att ha sovit ett par timmar, och var alldeles blöt i svett. Gick upp för att gå på toa, och kände ett starkt behov, innan jag lade mig igen, av att göra de där "automatiska yoga-rörelserna" som jag har mer eller mindre hela tiden. Så jag följde rörelserna med kroppen, och blev så otroligt avslappnad, främst på högersidan av nacken, och i käkarna, där jag ofta har varit spänd. Det var lite som att musklerna "flöt bort" och slutade upp att kännas (spända). På slutet av rörelserna ville kroppen gå ned med benen i kors och jag satt där och mediterade spontant några minuter innan jag lade mig igen och somnade på en gång.

Ville bara dela upplevelsen, då den var lite annorlunda. Men liknande har hänt mig flera gånger förut, så för mig har sånt här börjat kännas ganska vanligt…😊

Condor
1

#0:

Men sist var du blöt av svett för att du hade en mardröm, om jag minns rätt.

snowy00
2

#1:

Jo, jag kan ha haft en orolig dröm innan jag vaknade som jag inte riktigt minns. Men den följdes ändå av dessa rörelser och den avslappnade känslan i kroppen ändå av nån anledning.

Condor
1

#2:

Det var väl yoga rörelserna som gjorde susen.

snowy00
2

#3:

Ja, så var det nog. Ofta är rörelserna starkare ju mer spänd jag är. Och när de får uttrycka sig så lättar spänningen i kropp och sinne. Så oron som gav mig den oroliga drömmen, ger väl också spänningarna som dessa rörelser lättar, så att jag lugnt kunde somna om igen efteråt.🙂

Condor
2

#4:

Så måste det ha varit, tänker jag också.

FataMorgana
2

#0: Intressant att höra om dina nattliga strapatser och skönt att du somnade om så bra igen 😊

snowy00
2

#6:

Ja, kanske tur jag inte har sambo…som kanske skulle fundera vad jag håller på med på natten egentligen😂

Sov ganska djupt sedan.