Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 147 ggr
Stjärnskott
5

Andlig utveckling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mörkret.

Larven i puppan
Måste göra sin resa
ensam.
Och ensam förlita sig på
de steg som
processen följer
genom förvandlingen.
Till sin fulländning.
En resa till livet
för livet självt.
Fjärilen bredde ut
sina vingar
Plötsligt såg världen
så annorlunda ut.

2024 08 02

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

[SolaH]
3

Så vackert skrivet.🦋

Stjärnskott
3

#1: Tack SolaH 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
4

#0:

Fint 🤗 både bild och text.

FataMorgana
2

Ja det var fint skrivet. Och vilken vacker bild 🤗

Stjärnskott
4

#3 och #4

Tack så mycket.
När jag knäppte kortet så var det ett fantastiskt ljus ute.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#5: Ja det ser man även på bilden hur ljuset lyser igenom 😊

Condor
3

#0:

Det var en jättefin text. 🙂 Fjärilen är ju symbol för transformation i många traditioner, t.ex. inom buddhism, kristendomen, indiansk tradition och psykologi.

snowy00
3

#5:

Ja, det är ett speciellt ljus i bilden, och fin kontrast😊

Stjärnskott
4

#7: Tack!🤗
Ja, jag upplever ju att fjärilar är så otroligt vackra, sköra, ömtåliga och samtidigt så livfullt starka.

Och deras förvandling symboliserar just ett slags inre mänskligt skeende i vårt eget vara - genom att visa oss vägen i sin omvandling. Från larv till puppa och slutligen frigörelse.

Allt det där som många av oss har lärt sig fly ifrån, som gör att vi tragglar runt och gör samma saker fast på lite nyare sätt och inbillar oss att vi kommit så mycket längre än vad vi gjort.🙄

Nu tänker jag på den där löken som skalas och skalas och skalas…..

Kärnan inom är ju liksom onåbar för oss och vårt intellekt.
Något som kan kännas skrämmande mörkt och väldigt svårt.
När vi inte kan göra oss till inre stillhet, acceptans och ro.

När vi slåss mot uppgivenhet.
Istället för att:
Surrender - and let it go.

🙏

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

[SolaH]
3

Tänker i samma banor som du skriver. 🤗

Stjärnskott
3

#10: Det är fint att veta att jag inte är helt ensam. Tack! <3

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#9:

Det får mig att tänka på en sak som Fata Morgana och jag upplevde i början av vår relation. Hon hade just haft sin kundalini erfarenhet och vi var uta i naturen. Där fanns det en fjäril som först satte sig på hennes hår, sen på hennes ansikte och hela tiden flög den runt henne och satte sig på ett annat ställe på huvudet. Som om den skulle ha känt kundalini energin i henne och det öppna kronchakrat.

Stjärnskott
4

#12: Ja, helt omöjligt är det nog inte.
Då jag förnimmer/anar/tänker/känner att djur insekter och naturen i stort har ett väldigt mycket mer förenklat sätt att kommunicera….🙏

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#13:

Djur har inte ett lika störande förstånd som vuxna människor har. De kan nog känna gudommlig närvaro bättre än människor, även om de inte kan fundera över det.

Jag har haft upplevelser med djur som tydligen känner att reiki energin flöder i mig. En gång t.ex. när vi promenerade i en park, kom en kvinna med en liten hund. När hunden såg mig började den följa mig i stället för matten. Stannade jag, stannade hunden. Fortsatte jag att gå fortsatte hunden att gå och brydde sig inte om att matten ropade. 😊

Stjärnskott
2

#14: 🤣Stackars matten!
Jo, djur är verkligen alerta av sig och känner in.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#15:

En annan gång, det var på tiden som jag gav reiki kurser, träffade jag mig med en kvinna på en mineralmässa, som var intresserad av att göra den tredje reiki graden. Det fanns en cafeteria där, där vi satt och pratade. Plötsligt kom en liten hund från ingenstans och började att försöka att hoppa upp på mig och viftade med svansen. När hon som var intresserad av att göra den tredje graden såg vilken effekt som jag har på djur, var det för henne signalen att göra den tredje graden hos mig. 😊

snowy00
3

Ja, djur är nog ofta långt mer inkännande och intuitiva än människor över lag. De har nog både närmre till sina instinkter, och till sin intuition tänker jag.