Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettandlig-utveckling
Läst 66 ggr
Stjärnskott
4

Människan och Livet

Egna val

Vi behöver som människor göra val som gynnar vår egen tillväxt i det liv vi lever här på jorden.
För att vi ska känna oss hela och trygga i oss själva.

Kompromissa inte bort dig själv. Bara för att anpassa dig till någon annan. Vi bär alla på vårt eget kall.
Vi kanske inte ser eller förstår det.

Men vi anar nått i djupet inom.
Vikten av ärlighet - Mot sig själv - är så otroligt viktig.

När du litar på det.
Då öppnar sig vägen.

Förgängligheten

När som helst på Livets väg kan Förgängligheten dyka upp och stå där med sitt fulgrin och håna.
Och allt vi strävat efter bleknar bort
till ett stort skrämmande frågetecken,
som om vi inte har förstått att tiden som är. Den har gått i förväg i ett ständigt pågående nu, som blivit ett då - förlängesen….
Nu.

Det lönar sig inte att slå ner på sig-själv
eller att önska gjort vara ogjort.
För gjort är gjort och det behöver
accepteras.
Inte av andra.
För Acceptansen bor i dig och när du slutit fred i ditt hjärta.
Det är då den visar sig
och öppnar dörren till den
inre tryggheten.
Där du känner dig hemma.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
1

Nån som vet varför vissa bilder ligger som länkar när man lägger in dessa?🥺

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

• Redigerat 2024-05-12 09:49 av Stjärnskott
snowy00
1

Fin och tänkvärd text😊

Lägger du in bilden under "Bifoga bild eller fil" där nere, eller via bildikonen ovanför rutan där man skriver?
Om jag vill att en bild ska synas i inlägget brukar jag lägga in den via bildikonen ovanför rutan där man skriver. Då kan man ju också välja var i sitt inlägg som bilden ska ligga.

Stjärnskott
2

#2: Tack för tips. Jag har gått in på bifoga bild….. Och lyckats få till bild..
Nästa ggr ska jag prova ditt sätt🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

snowy00
2

#3: ingen fara🤗 ja testa det. Då kan man ju förhandsgranska inlägget på det lilla "ögat" till höger också så man ser att bilden ligger bra…😊 (funkar de flesta gånger)

FataMorgana
2

Jag vet inte heller vad det beror på. Var just inne på en gammal tråd för att försöka få in en länk i stället för en bild, men lyckades inte 😄 Det blir bara bilder oavsett om jag sätter in den där uppe eller där nere. Men man kan förhandsgranska inlägget innan man postar det, som Snowy skrev, då borde man kunna se om det är en bild eller länk.

Men ja, verkligen en fin och tänkvärd text. Tack för den 😊

Condor
4

#0:

Djupa tankar. Ja, förgängligheten av allt är alltid närvarande. Man behöver bara titta omkring. Ängarna där jag lekte som barn existerar inte längre. Barnet som jag var existerar inte längre. Föräldrarna existerar inte längre. Och en dag kommer jag att inte existera längre. Allt som man har strävat efter och uppnått blir relativt pga förgängligheten. Att vara medveten om detta gör livet till en medveten tid.

Stjärnskott
3

#4: 🤗

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼