Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etiketter: andlig-utvecklingandlig-visdom
Läst 110 ggr
ettlitetljus
2

Medial/öppen??

Hej!

Är ny här på detta forum. Skulle väldigt gärna vilja ha kontakt med "mediala/öppna" likasinnade personer. Har alltid kunnat känna av närvaror men det senaste har det blivit mer och mer intensivt. Jag har jobbat mycket med mig själv, meditation och acceptans och det har nog öppnat mig lite mer. Efter två händelser rätt nära inpå varandra känner jag att jag vill dyka lite djupare i detta.

Finns det någon här som skulle kunna känna om jag har någon "gåva" i detta? Det kanske bara är dumheter för jag vet ju själv vad jag upplever, men av någon anledning hade det varit skönt att få något slags erkännande och stöttning från någon med mer vana inom detta.

Tack 🥰

FataMorgana
2

#0 Hej och välkommen till sajten 🤗

Först av allt vill jag säga, att du har alla gåvor som alla människor bara kan ha. Ingen är mer eller mindre speciell än någon annan. Skillnaden är bara den, att somliga utvecklar sina gåvor, medan andra inte gör det. Till vår sanna gudomliga natur är vi alla lika. Vi har alla den högsta frekvensen i oss.

Om man går till ett så kallat ”medium” kommer denna att tala om för en precis det som man vill höra för att kunna känna sig speciell och som egot mår bra av. De flesta som går till ett ”medium” hör gärna att dom är mediala, har healingförmågor osv. Men alla människor har förmågan att överföra energi till en annan med syfte att heala. Alla människor kan lära metoder som t.ex., Reiki.

Den andliga vägen innebär inte att göda sitt ego genom att känna sig som något speciellt, utan att se det speciella i alla människor och se vad som finns bakom egot och förståndet, dvs att upptäcka sin sanna gudomliga natur.

Att du mediterar och arbetar på acceptansen är bra. Att du söker bekräftelse av andra människor är inte riktigt den andliga vägen, utan den andliga vägen syftar snarare på att bli oberoende av andra människor och deras tyckande.

Precis som alla människor har du hela universumets visdom i dig, men det är en sorts visdom som inte har med förståndet och egot att göra. Den andliga vägen är en upptäcktsresa och du är den som upptäcker och det som finns att upptäcka kan ingen annan människa förmedla till dig.

Det finns en hel del intressanta inlägg här på sajten där du kan lära mycket och även kommentera och ställa frågor. Condor och jag svarar gärna på frågor om du vill veta någonting 😊

Condor
2

#0:

Hej och ett välkommen från mig med. Jag håller med allt som Fata Morgana redan skrev. Jag vill påpeka att begreppet andlighet ofta används för 2 olika saker och ofta blandas ihop. För det första finns det ett begrepp "spirituell" och det finns ett begrepp "spiritistiskt".

Spirituell står för saker som den här sajten står för och det är vad vi sysslar med. Det kan handla om meditation, healing, yoga, personlig och andlig utveckling, att upptäcka och erfara det gudomliga i sig (samadhi/upplysning), all sorts energiarbete osv.

Spiritistiskt står för saker som kommunikation med avlidna eller andar.

Fata Morgana och jag är insatta i det förstnämnda, dvs. det spirituella. Men min personliga åsikt om det spiritistiska, pga mina egna erfarenheter med "medium" är att det är bedrägeri. På 80- och 90-talet var jag ganska flitig med att granska alla möjliga medium och spåkvinnor. Då granskade jag först och främst de som är mest kända, Alla talade om för mig det som de tänkte att jag vill höra, att jag är på rätt väg, att jag har healingförmågor och sånt. Det var ju inte fel, men det är bara det att alla människor har gåvan att heala.

När der var på tal om kontakter med avlidna, fick man inte ställa "testfrågor". Det sa tyskalnds mest berömda medium. Hon sa att andarna inte låter sig testas, men det är ju inte så att man vill testa "andarna", utan "mediumet". Men sådana frågor fick man inte ställa. Det är t.ex. frågor som bara den avlidna vet svaret på. Man fick bara ställa frågor som "har min kära avlidna dert bra" och svaret är naturligtvist "ja".

Vem som har erfarit samadhi, dvs. sin egen gudomliga sanna natur, vet att det inte finns någon "ande" av en avliden som befinner sig i någon sorts "andevärld" som man kan kontakta. Jaget, som bara är en process i huvudet försvinner (processen upphör) och kroppen ruttnar. Energikroppen löser också upp sig, men restenergier kan finnas kvar för en viss tid. Bara människors sanna gudomliga natur finns kvar och den är den samma i alla människor.

Men det är möjligt att få informationer ur akasha krönikan. Den kallas också livets bok, fast det inte har med en bok att göra. Det är ett metaforiskt begrepp för ett energetiskt arkiv som innehåller inspelningar av varje tanke, handling, känsla och händelse som någonsin har ägt rum och som kommer att äga rum.