Gå ned i varv
Under sommaren så har man en hel del att göra. Speciellt när man har hus som ska underhållas. Det repas,målas osv. Nu är jag en händig person som trivs med det. Håller på med fönster som ska målas och jag går ned i varv med det. Det är som en meditation för mig.
Vad har ni för hobbys där ni finner ro?
#0:
Vilken trevlig tråd du startade 😊
Att bara stå där på balkongen och pyssla om blommorna, som att plocka bort den ena överblommade petunian efter den andra ger mig ro. Önskar jag hade en trädgård, men man får vara nöjd med det lilla man har 😊
#0:
Jag gillar promenader och vandringar i naturen. Där finner jag mest ro. Sen vet jag inte vad man kan kalla hobbys. Att jag sysslar med reiki och kristaller är kanske lite mer än hobbys. Att jag tränar kan man kanske kalla hobby, men det är också lite mer, för det tjänar till att hålla mig i form. Sen har jag en massa krukväxter som alltid måste skötas om. Våra balkongodlingar (t.ex. tomater) och balkongblommor. Matlagning ingår också i mina dagliga sysslor.
Vad kul att höra om era intressen. Gröna fingrar, ja det är ju kul att pyssla om blommorna. Glöm för all del inte bort att prata dom. Så växer blommorna bättre.
#3: Just det, bra att du påminde mig om det. Växter behöver, precis som människor och djur mycket kärlek 😊
#0:
Jag har egentligen många hobbys. Blir lugn och glad av att bl a fotografera, måla digitalt och spela piano. Annars mediterar jag ju varje dag och tränar yoga minst en gång per vecka. Det ger mig mycket ro, men vet inte (ungefär som Condor sade om reiki) om det kan kallas hobbys och ett intresse längre. Det är mer som en del av livet, och ett sätt att må bra på. Tycker ju också om att träna, men det är ju ingen riktig hobby heller😊
#5: Att teckna med blyerts har jag också alltid tyckt om, men nuförtiden jag har ingen tid för det längre. Dagen borde bestå av fler timmar helt enkelt, så att man hade mer tid för att göra det som får en att må bra 😊
#6: Aha, ja jag gillar också att teckna med blyerts, men jag är nog inte så bra på det. Är bättre på att måla digitalt. Men det går ju alltid att öva upp om man skulle vilja. Köpte faktiskt speciella blyertspennor, block, osv för att kunna teckna.
Och ja, om man jobbar eller studerar är det mest det vad dagen består av. Hoppas du får lite mer tid för sådant som får dig att må bra, sen framöver.😊 och skulle du nån gång göra en blyertsteckning så ser jag den gärna
#7:
Ja om det någon gång blir en teckning igen så visar jag den gärna för dig 😊