Annons:
Läst 110 ggr
H
2023-03-16 07:51

Kan jag göra nåt för att hjälpa hen?

Jag har en vän som efter ett bittert avslut med ett ex tror att hen gjort en förbannelse på hen. Exet i fråga var intresserad och insatt i magi osv enligt min vän och jag tror min vän.

Jag vet att man kan fortfarande vara i kontakt med sitt ex andligen och tipsade om att hen måste sluta tänka, om så bara en mening, på sitt ex för att göra kontakten svagare eller bryta den. Jag har "suttit ihop" med mitt ex länge vilket visat sig på alla sorts konstiga sätt men vet också att jag kan stänga den dörren (genom att inte tänka på exet, vad som hände osv).

Finns det något annat man kan tipsa om? Försökt säga att var inte rädd och inte negativ, men hur lätt är det ibland.

Annons:
H
2023-03-16 08:02
#1

Glömde skriva att jag bett till Gud också för min väns skull.

FataMorgana
2023-03-16 08:15
#2

Jag skulle säga att förbannelser bara fungerar på dem som tror på det, på det sätt att det trots allt bara är våra egna tankar, rädslor och övertygelser på att vi blivit utsatta för förbannelser som är det som ställer till det för oss. Går man en andlig väg och medvetet arbetar med den gudomliga energin / livsenergin eller vad man kallar det för blir man också med tiden medveten om att det inte finns några energier i världen eller några andra makter i världen som skulle kunna vara starkare och högre än den gudomliga energin som man redan har inom sig. Ljuset är alltid starkare än mörkret och kommer man i medveten kontakt med ljuset inom sig slutar man att vara rädd för saker som förbannelser och liknande, så jag skulle rekommendera din vän att börja meditera, lära sig Reiki, göra yoga eller annat energiarbete för att själv kunna erfara och komma till insikt om att det inte finns några övernaturliga makter i världen som skulle kunna skada din vän.

Condor
2023-03-16 11:15
#3

#0:

Jag håller med Fata Morgana, men vill tilägga ett par saker. Först måste man definiera vad magi egentligen är. För hundratals år skulle saker som bilar, kameror, datorer att ha betecknats som magi, om dessa saker plötsligt skulle ha dykit upp där. Människor tenderar till att kalla det som inte kan förklaras att vara "magi".

Det finns fortfarande en hel del saker som inte kan förklaras med vetenskapen, t.ex. healing och speciellt distanshealing. Men det är inget trolleri, utan det är att arbeta med den gudomlig energin som finns i alla människor. Det kan alla människor och är en gudomlig gåva som alla har och bara behöver att packa ut ur presentpaketet. När man gör distansbehandlingar, styr man denna energin med sin uppmärksamhet. Energi följer altid uppmärksamheten.

Nu kvarstår frågan om man kan styra negativa energier med sin uppmärksamhet på samma sätt. Gudomlig energi är en kollektiv energi, medan negativa energier är någonting personligt. Det är t.ex. den egna ilskan eller det egna hatet. Dessa emotioner skadar bara den som har dom. Dessa känslor blockerar flödet av den gudomliga energin och skapar disharmoni i den egna energikroppen.

När det gäller personer som har en relation, som älskar varandra, bygger man upp en energetisk/telepatisk förbindelse. När man kollar sina mejls eller meddelande, vet man redan i förväg om man har fått ett mejl av den som man älskar. Man tänker ofta samtidigt på samma saker. Om telefonen ringer, vet man om det är personen som man älskar som ringer eller någon annan. Och man känner även den andras känslor och emotioner.

Det händer ibland när man man går isär, att denna förbindelsen upprätthålls en viss tid, speciellt om en av personerna fortfarande älskar och är besviken att relationen har upphört. Man kan när relationen redan har upphört, känna den andras besvikelse, ilska, hat och längtan. Det kan leda till att båda hamnar ur balans. Det enda som hjälper är att kapa denna förbindelsen, att släppa taget, sluta att klamra och bli fri. Det är inte enkelt och kräver att man själv arbetar psykologiskt på sig.

Däremot är den sortens magi, där man uppropar demoner och gör magiska ritual bara flum. Det verkar bara om den andra tror på det, precis som när man får ett placebo och tror att man får en medicin. Man behöver alltså bara sluta att tro på det.

Läser man i magi böcker, som t.ex. Grimorium Verum, en av världens äldsta magiböcker, som är en del av Solomons nyckel, hittar man ritualer till att uppropa och banna alla sorters demoner/fallna änglar. Men jag brukar inte kunna hålla mig för skratt när jag läser den här boken, som är full av vidskepelse och religiös tro. För att bli rik t.ex. behöver man ett hår av en hästsvans. Men man måste dra ut håret med roten. Om man sen överlever sparken som man får av hästen, behöver man saker som fladdermusblod och när man är färdig med allt, förvandlar sig hästhåret till en sorts orm eller mask, som man kan bevara upp i en ask, där den förökar pengarna. 😂😄

Sen finns det saker som också är flum, t.ex. "magier" som erbjuder kärleksmagi som ska föra en ihop med personen som älskar. Men det för bara över de egna pengarna till magiern som erbjuder sånt, dvs. det är bedrägerier.

Vad som gäller din vän, så gäller det att släppa taget, göra ett riktigt slut, inte tänka på personen och i stället tänka på sig själv och hur man själv kan hamna i harmoni igen. Då kan det som Fata Morgana rekommenderade vara till god hjälp.

H
2023-03-16 14:53
#4

Tusen tack till er båda! Jättesnällt av er att ta er tiden och skriva och med den kunskap ni delar.

Condor
2023-03-16 15:07
#5

#4:

Det var så lite så. 🙂

Upp till toppen
Annons: