En allmän information om rätt inlägg i rätt tråd
Eftersom inte alla bryr sig om att skriva rätt inlägg i rätt tråd, har det blivit lite rörigt i somliga trådar. Det är ju inte så att ämnet i en tråd inte får spåra ut en smula om diskussionen går åt ett annat håll, men om man t.ex. postar ett inlägg med bara visa ordspråk, ska inlägget inte postas i en tråd som handlar om något helt annat. För detta finns det en tråd som heter andliga visheter.
Jag skulle ju själv flytta inläggen i de rätta trådarna, men tyvärr finns det ingen sådan funktion på iFokus. Jag har funderat på hur jag ska hantera det här. Jag har inte hjärtat att radera inlägg som inte bryter mot regler och som skrevs välmenade. Men vi vill heller inte ha en röra i trådarna.
Därför tänkte jag att hantera saken så här: Om ett inlägg hamnar totalt fel i en tråd, dvs. inte om det bara spårar ut lite, utan om det verkligen är totalt fel tråd, kommer ett svar under inlägget med information om var inlägget ska stå. Sen får skribenten 24 timmar tid att skriva inlägget på nytt i rätt tråd. Sen blir inlägget borttaget.
Jag hoppas att personer som inte bryr sig var dom skriver inlägg kanske lär att skriva i rätt tråd. Jag vet inte om det kommer att funka, men man kan ju testa. Vem som har ett bättre förslag kan ju gärna komma med det. Tills vidare gäller det som jag just skrev.
Vad är rätt allmän information?
Är rätt allmän information villkorad?
Om allmän rätt information är vederlagd
då motsätter den allslags annan information.
Förklara.

#1:
Du måste inte göra saken invecklad. Saken är helt enkel. Om du t.ex. skriver ett inlägg med en samling visa ordspåk, är det rätt att posta inlägget i tråden "andliga visheter", där som alla andra postar sina visheter.
Men om du postar inliägget i tråden "Livet är en utmaning", har det ingenting med trådens ämne att göra. Då är det fel tråd. Om man vill diskutera ett ämne som det inte finns en tråd för, kan man öppna upp en ny tråd.
Svårare än så är det inte.
Vilken lära är rätt tråd?

#3:
Det är också enkelt. Om du vil skriva om en viss lära, kan du se om det finns en tråd för den där inlägget passar in. Annars startar du en ny tråd.
Om det blir för invecklat för dig, kan du ju gärna starata en tråd som heter "Goat11_mayas13 tråd" och skriva alla dina inlägg där.