Annons:
Läst 56 ggr
Condor
2023-01-11, 15:50

Fällor på den andliga vägen

Jag läste häromdagen om en psykolog och andlig lärare som heter Marc Stollreiter. Jag hade aldrig hört talas om honom förr, men jag tycker att det som han säger passar väldigt bra på dom som man ser på youtube, som separerar sig från resten av världen genom att hävda att dom är något speciellt t.ex. utomjordingar eller att de kommer från andra dimensioner. De som delar upp människor i mer eller mindre gudomliga, högfrekventa eller lågfrekventa. Ni vet säkert vilka jag menar. 😄

Stollreiter pratar om storhetsfällan, dvs. att anse att man är speciellare, mer gudomlig än andra och det finns 5 symptom som kan uppträda:

• Att förtränga känslor
  • Ord, tankar, känslor och handlingar stämmer inte överens med varandra
  • Separationen förstärks av tron ​​att vissa människor är "ogudaktiga" och vilsna.
  • Ytliga känslor: "Stress och ångest"
  • Förlust av förmågan att lära, eftersom man låtsas att veta allt.

Huruvida vi faktiskt står över en situation visas av graden av inre frid och stillheten som upplevs inuti, i en situation.

Man ska inte låta lura sig av sig själv. Man blir dum av att vilja vara något "högre" än resten v världen. Man förlorar förmågan att lära och blir avtrubbad.

Annons:
Jane-Lyzell
2023-01-11, 17:10

Håller verkligen med dig och han du citerar - inte lätt för lilla egot i denna andliga bransch- den blåses gärna upp som en ballong för vissa

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2023-01-11, 17:13

#1:

Tack! Ja, vissa håller på med egoutveckling i stället för andlig utveckling.

FataMorgana
2023-01-11, 17:20

#1: Ja och så är det också viktigt att vi uppmärksammar oss själva och vårt eget ego så att vi själva inte trillar i några större fällor 😊

Sindri
2023-01-11, 19:23

#0 Stämmer rätt väl in på narcissistiska personlighetsdrag.

Upp till toppen
Annons: