Därför är vi inte så aktiva just nu
Fata Morgana och jag har inte kunnat vara så aktiva på sajten den sista tiden, eftersom vi har dragit på oss ett av de många virus som cirkulerar här just nu. Det verkar inte vara covid, eftersom antigentesten har varit negativ varje gång vi testade oss. En vanlig förkylning kan det heller inte vara, eftersom jag hade 39 grader feber i 2 dagar. Antingen är det en influensa eller RS virus.
I det skicket är man inte så kreativ och inspirertad för nya inlägg. Men "we will be back soon". Mitt feber har redan gått tillbaka och jag hoppas att vi fram till julen kommer att vara ok igen.
Krya på er!
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
#1: Tack!

#1:
Tack! Vi ska göra vårt bästa. 🙂
Ja, hoppas ni blir friska snart igen😊 tur att inte var Covid.
- Min fotoblogg: Perceiving Photography

#4:
Tack! Även om det inte är covid, så är det här som vi har verkligen ett skitstövelvirus.
#4: Tack!
#5: Tråkigt.
krya på er 😊
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

#8: Tack till dig med 😊
#9 Tack! Vilken fin bild 😊

#8 + 9
Tack från mig med! Det värsta har vi nog klarat av. Inget högt feber längre, bara lite förhöjd temperatur. Aptiten börjar att komma tillbaka, men vi hostar nog ganska mycket fortfarande och så är vi fortfarande ganska trötta.
Fata Morgana blev smittad av en kollega på hennes praktikplats. Kollegan sa att alla i hennes omgivning är sjuka utom hon, för "hon blir inte sjuk". Fata Morgana tänkte "sånt ska man inte säga" och verkligen, nån dag efter blev kollegan sjuk och spred smittan.
Här har vi en virusvåg som vi aldrig har haft förr. 2 olika influensavirus, covid, RS virus och flera olika förkylningsvirus. Man läser i tidningen att klassrummen i skolorna är tomma. Företagen har problem pga sjukskrivningar och bussar, tåg och spårvagnar är försenade pga personalbrist. Det var ju bara en tidsfråga tills man blir drabbad själv, fast jag inte har varit sjuk sen 5 år.
Man ser att plötsligt börjar somliga att bära FFP2 mask igen. Före jul vill folk tydligen inte riskera att bli sjuka.

#10: Tack! 😊
#11 Skönt att ni är på bättringsvägen i alla fall, även om det är jobbigt med hosta!
Nä, sådant ska man aldrig säga!
Jobbig situation, med alla virusar! Man kan tro det är något slags "världsmästerskap" bland virus! 😁
Bra att folk tar ansvar och börjar bära skyddsmask igen! 🙂
💖🧡💛💚💙💜

#12:
Framför allt om man ser vem som plötsligt bär mask. Vi handlar en gång i veckan hos en liten affär som är spcialliserad på ekologisk mat. Där är dom antivaxare och antimaskare. Men igår när vi handlade där bar alla mask, fast det inte är plikt att bära mask. Jag tror inte att det handlar så mycket om att ta ansvar, utan att ingen vill ligga sjuk i sängen under jultiden.
Idag ska det bli skönt att bara vara hemma. Vi hade ju en jobbig dag igår. Fata Morgna behövde en sjukskrivning, så på förmiddagen var vi hos läkaren. Sen var vi och handlade i 3 olika affärer, för man behöver ju mat och sånt. Det var himla kalt också. Vi har minusgrader dygnet runt sen minst en vecka. Nu ska jag snart lägga mig ner och ge mig en reikibehandling.
#13: Det märktes att ni hade det jobbigt igår. :/ hoppas reikin hade önskad effekt.
Ena sonen har varit sjuk i över en vecka. han fick feber för 5 dagar sedan och mådde piss. han hostade och snorade och orkade ingenting. Idag ringde han och frågade om jag inte kunde komma och kolla Covid på honom, och det gjorde jag självklart. Han var Negativ, så han får komma hem på julafton om han orkar . Hans sambo var pigg, inte ens snorig.
Han har inte kunnat äta på 4-5 dagar pga halsont, och det syndes på honom. Han är lång och smal, så det syndes tydligt att han har gått ner. (Han har gått ner från 60 till 54kg. Han är 191 cm lång 🙈)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Man läser ju i nyheterna hur virusen ökar mycket även här i Sverige.
Har själv hållit mig inne ett tag nu när jag ska till föräldrarna över julen så jag inte drar med något till dem som är gamla.

#14:
Verkligen? Skrev vi något tokigt? 😄
Reikin hjälpte nog. Jag gav mig konsekvent reiki varje dag i 2 timmar minst, medan Fata Morgana bara behandlade sig sporadiskt. När vi var hos läkaren i förrigår och hon lyssnade på våra lungor, tyckte hon att min lunga lät så bra att jag inte behövde mediciner, medan Fata Morganas lunga lät "mindre bra" och hon fick mediciner som ska lösa upp slemmet.
Egentligen borde hon bli frisk tidigare, eftersom hon blev sjuk 2 dagar före mig, hade ett mildare förlopp utan feber och hon är yngre än mig vad som betyder att hon borde ha bättre regeneratkionskraft. Där ser man tydligt effekten om man konsekvent behandlar med reiki.

#16:
Jag kan bara rekomendera att bära FFP2 mask överallt där du kommer i kontakt med folk.
#17:
Nejdå, ni skrev inget tokigt.🙂 Bara fick den känslan, att ni hade en jobbig dag… Tänkte det för mig själv till och med. (hade själv en jobbig kväll med stark huvudvärk)
Bra att reikin ger effekt!
#18:
Okej, ja jag ska nog vara försiktig bland folk sen efter jul och nyår när jag är ute igen. Tycker egentligen inte om att isolera mig så här, men har inte besökt föräldrarna under julen på tre år pga Corona…. Så nu var det värt att isolera sig lite.

#19:
Då hade du rätt känsla. 😄
Det är resan till dina föräldrar som jag tänker på. Du kan inte isolera dig när du reser. Därför rekommenderar jag att du bär FFP2 mask.
Det verkar som om det var influensan som drabbade oss. Vi har fått reda på att kollegan som smittde Fata Morgana hade ett influensatypiskt förlopp. Helt frisk på morgonen och högt feber på kvällen. Mitt förlopp liknade också mer en influensa. Första symptom i fredags och högt feber i lördags. Det var bara Fata Morgona som klarade sig utan feber och därför tipsade vår läkare på RS virus. Men Fata Morgana har av någon anledning nästan aldrig feber och säger att hon aldrig har haft influensa. Men klart, om man inte har feber, uppfattar man en influensa inte som en influensa.
#20:
Ah, du tänkte så. Det blir så att jag blir hämtad i bil, och ska undvika folk på vägen till bilen och så. Men ansiktsmask skadar ju inte ändå…🙂
Okej, influensan kan ju också vara ganska allvarlig har jag förstått. Minns inte att jag haft sån i vuxen ålder, möjligtvis nån gång när jag var barn. Men man blir nog väldigt dålig av sådan också.

#21:
Man vet ju inte om dom som hämtar dig är friska. Man kan redan vara smittsam innan man själv har symptom. Blir man t.ex. smittad med RS virus, kan man redan vara smittsam nästa dag. När man besöker sina föräldrar i tider som dessa, bör man vara extra försiktig.
Själv har jag haft influensa flera ggr. Den värsta var den som jag hade 2017, den sista som jag hade. Det var många som dog under den säsongen, eftersom det var ett sånt elakt virus. Jag var sjuk i 3 veckor. Den som jag hade 1985 var också häftig, med 40 grader feber.
#22: Ja, absolut bör man vara extra försiktig då🙂
Låter jobbigt.
Jag är väldigt sällan sjuk… Även om jag inte direkt varit extra försiktig innan corona kom. Bara nån mindre förkylning här och där.🤔

#13: Nä, det klart, var och en står sig själv närmast! Dock skyddar ju maskerna åt båda håll oavsett! 🙂
Toppen med reiki! 👍🏻😊
💖🧡💛💚💙💜