Om var vi befinner oss
Om det hade behövts en uppstigning, en väg, ett uppdrag eller vad som helst som tar oss Hem, Hem till gud, till vår sanna natur, till källan eller till vad ni vill kalla det för, skulle det betyda att vi vore på en plats och gud / källan på en annan. Men så är det inte. Gud är inte på en annan plats än du själv och ditt sanna hem är ingen annan stans än där du är just nu. Det handlar bara om att upptäcka det, gud inom dig och när du väl upptäckt gud inom dig, ser du gud även i alla andra levande varelser och ting och du vet att du aldrig någonsin varit borta från gud eftersom det är det som du till din sanna natur är, alltid har varit och alltid kommer att vara. Det är din sanna natur, gud / källan själv. Hur kunde du bara vara så blind att du inte har sett det förrän nu kommer du att tänka dig.

#1: Det var också fint skrivet 😊
Nu har jag lekt lite med Powerpoint och har försökt att göra en video med texten som jag skrev här uppe i huvudinlägget, som jag sen fick för mig att ladda upp på Youtube, för att se hur man gör och hur det fungerar. Men men… vet inte om jag ska skratta, gråta eller skämmas. I iallafall tänkte jag att postar videon här. Ber också om ursäkt för min rätt usla talang att skapa en video 😁
Uppdatering: Har förbättrat videon, tagit bort den från mitt gamla Youtube-konto och lagt in den nya versionen på min nya Youtube-kanal.
- Redigerat 2022-12-24, 12:38 av FataMorgana

#3:
Du kanske är lite för kritisk och perfektionistisk i ditt tyckande. Jag tycker att det är ett fint klipp, med visa ord och en fin passande musik. Det enda som inte blev perfekt är slutet, eftersom musiken upphör så plötsligt. Men det gör du säkert bättre nästa gång. 🙂
#3: Fint tycker jag 😊👍
- Min fotoblogg: Perceiving Photography
#5: tack 😊
Fint och klokt skrivet.❤
Ja, hur kunde jag missa det?
Så mycket distraktioner, så många splittrade verkligheter, så mycket motsättningar, så mycket av allt som varit utanför som krävt uppmärksamhet.
Och hela tiden bar jag den med mig:
Livets pärla, livetskälla, livskraftens ande, Gud. Kärt barn har många namn.
Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär
#7: Fint skrivet av dig med 😊

#3: En jättefin filmsnutt med ett fint budskap! ❤️ Snyggt att få till detta på första försöket! Mycket bra! 😊👍🏻
Man ser alltid saker man vill förbättra, övning ger färdighet! 😊
Vet inte vad du inte är nöjd med men om jag skulle ge lite feedback så kunde texterna ligga lite längre, den mjuka, fina musiken var skön och avslappnande, men då blev det lite abrupt när en del texter försvann innan man läst den färdigt, och som Condor var inne på så slutar musiken/filmen lite abrupt. Du kanske redan tänkt på detta och du kommer säkert att fortsätta fila på det. Tycker som sagt att du gjort det jättebra! 😊❤️
💖🧡💛💚💙💜

#7: Fina, kloka ord! ❤️
💖🧡💛💚💙💜
#9: Tack för din feedback 😊 ❤️ Jag ska definitivt göra det bättre nästa gång och precis som du säger, göra så att texten får stå kvar lite längre. Det var det som jag själv inte heller var nöjd med.

#11: Det är roligt att lära sig nåt nytt, prova sig fram och se resultatet! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Inlägget är borttaget
Nu har jag gjort förändringar i videon i inlägg #3 och så har jag tagit bort den från mitt gamla Youtube-konto och lagt in den på min nya 😊

#14:
Nu blev det bättre. 🙂

#14: Tjusigt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#16: Tack 😊