Moon kissed kristaller
Hej!
Vill bara presentera mig och tipsa om min nyöppnade webshop där jag säljer kristaller och andra magiska ting.
Har alltid gillat naturen och samlat kristaller och sten redan som barn. Ett stort intresse som blivit en passion!
Hade blivit så glad om ni ville följa mig på instragram också. Moonkissed.kristaller
Spana gärna in webshoppen! Kanske hittar du något du dras till? :)
www.moonkissed.se

Måste säga att det är väldigt vackra kristaller.
- Min fotoblogg: Perceiving Photography
#1:
Hej!
Tack så himla mycket. Det betyder så mycket för mig att det för det första syns att det ligger mycket kärlek bakom hemsidan.
Såklart respekterar jag reglerna och kommer inte posta någon mer reklam här.
Tack för att inlägget får vara kvar och för era fina ord!
Mycket kärlek <3
Emma
#2: Tack <3
Att ta hem kristaller som har det lilla extra är en stor passion för mig. Blir så glad när jag hör att folk gillar dem :)
#0:
Det är verkligen vackra kristaller som du har och en jätte fin webshop 😍
Det är nästan så att jag blir lite avundsjuk, då jag också har en liten dröm om att någon gång kunna öppna upp något eget. Men vem vet vad tiden för med sig 😊
Iallafall önskar jag dig all lycka med din shop och som Condor redan skrev är du så klart hjärtligt välkommen att deltaga i diskussioner här med oss om du vill.
#5: Tack så himla mycket! Det värmer så att höra!
Åh har du möjlighet tycker jag du ska följa ditt hjärta och dina drömmar <3
Diskuterar gärna i forumen här. Har alltid varit "spirituellt lagd" om man kan säga så men först nu när jag blivit äldre som jag känner att jag vill utveckla mig mer.
Den svåraste utmaningen för mig är att leva här och nu och lita på universums plan. Har ett lätt kontrollbehov som jag behöver släppa på för att hitta lugnet i den taken.

#6:
Det ligger i förståndets natur, att vilja ha saker under kontroll. Det är också svårt för förståndet att lita på universums plan, för det är någonting som förståndet inte kan förstå, eftersom det inte känner till planen.
Förståndet vet ju inte ens vad det är som man ska lita på. Ska man lita på att sakert sker som man gärna vill ha det? Det kan man inte lita på. Eller ska man lita på att även om sakerna inte sker som man vill ha det, ska man vara nöjd, eftersom det är universums plan? Det behagar inte förståndet.
Sen kan man fundera över hur det är med det personliga ansvaret för sig själv och för andra om man bara litar på universums plan, utan att kontrollera någonting själv.
Kanske det handlar om en medvetandeprocess, att bli medveten om att man egentligen inte har väldigt mycket under kontroll och att förståndet tenderar till att leva i en illusion att ha saker under kontroll, för att det "känns bättre".
Om vi jämför livet med en biltur, så måste man ha en hel del saker under kontroll, t.ex. bilen själv, hålla sig trafikreglerna, anpassa hastigheten till situationen, hålla rätt avstånd, observera vad som händer på gatan osv., men ändå skulle det när som helst kunna hända saker som att en mötande bilist inte har sin bil under kontoll och hamnar på mitt spår. Eller att ett rådjur plötsligt står mitt på gatan.
Precis så är det i livet. Det finns saker som vi måste kontrollera, men vi får inte tro att vi har allt under vår kontroll. Det enda som vi kan göra är att föröka att agera felfritt, även om det är omöjligt att alltid agera felfritt. Det handlar om att göra sitt bästa. Förståndet klamrar sig gärna fast i att kontrollera saker, men om man bara gör sitt bästa i sitt agerande, finns det ingen anledning till att klamra sig fast i någonting, för man har ju gjort sitt bästa och skulle inte ha kunnat göra någonting bättre. Man kan så att säga släppa taget, sluta att klamra och det frisätter en hel del bundna energier. Så kan man sen hitta lugnet i sig.
#6: Ja jag tänker att om universum vill att jag ska starta eget, så kommer det helt säkert att ske en vacker dag. Just nu har jag varken de pengar eller den kunskap som skulle behövas för det, men som det sägs, är hoppet det sista som lämnar en och därför lever det en gnutta hopp inom mig än, att om det verkligen är det som är meningen att ske, så kommer det att ske, endera på det ena eller det andra sättet. Om inte, så är det meningen att något annat ska ske och då får jag väl vara nöjd med det i stället 😊
- Redigerat 2022-11-12, 11:52 av FataMorgana
#8: blev nyfiken, om du vill svara. Inom vilket område vill du starta eget? 😊 Antar det andliga, men mer specifikt?
#9: Jag hade också gärna sålt kristaller, men inte bara det utan även kanske lite böcker av Krishnamurti, Osho och av andra upplysta. Sen kanske lite yoga och meditationstillbehör, saltstenslampor, feng shui produkter och andra "andliga ting" (eller vad man nu ska kalla sakerna inom detta område för)…. Om jag ska fortsätta drömma så hade jag gärna haft en fysisk butik med, där jag förutom att sälja produkter skulle kunna hålla satsangs, meditationskvällar och även erbjuda reikibehandlingar. Men skulle nog behöva ett rätt stort startkapital för detta projekt och det tvivlar jag verkligen på att jag någon gång kommer att ha. Så det är nog bara mina drömmar 🙂
Okej, låter som en spännande dröm😊 jag hade definitivt besökt din butik om du hade en… Och om jag var i närheten.
Lustigt, jag har en fin saltstenslampa här hemma som jag har tänd flera timmar varje dag. Fick den av min bror förr… Den ser ganska precis ut så här: länk
Men hoppas din dröm går i uppfyllelse. Jag har börjat drömma om att få in lite inkomst av att skriva… Men det är nog sannolikt att även det stannar som en dröm😊
#11: Och dina böcker hade definitivt fått plats i min butik. Så om jag någon gång vinner så mycket pengar på lotto att jag kunde förverkliga min dröm så hör jag av mig till dig 😊
Ja dom är så fina dessa saltstenslampor. Vi har en hemma som man sätter värmeljus i. Den brinner också varje kväll. Jag gav min mor också en sådan lampa en gång till julklapp 😊

I tider som de här, med inflation, energikris och andra kriser skulle jag inte våga att investera mycket pengar i ett företag som säljer stenar och sånt. Människorna bir fattigare och har knappt råd för det nödvändigaste.
Jag har ju så många stenar och kristaller hemma, att det skulle räcka till att öppna upp en webshop, men dom stenarna är mina vänner som jag inte vill skilja mig ifrån.
#13: Men det hindrar en inte ifrån att drömma och att hoppas på bättre tider för alla 😊
Det är väl det största bekymret som vanligt… Pengarna. Men ja, hör gärna av dig i så fall, FataMorgana 😉😊
#15: Ja i så fall gör jag det 😊 Men ha inga stora förhoppningar bara.
#16: nädå.😊