Annons:
Etikettenergiarbete-healing-aura-chakran
Läst 143 ggr
Gaia
2022-07-16 23:15

Undrar om någon känner till detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla, som ny medlem hoppar jag in och lägger en fråga på en gång. Hoppas den passar in här, gör den inte det får ni säga till.
För många år sedan när jag gick en kurs prövade vi på det som syns på bilden. Jag kommer inte ihåg ifall det handlade om healing, känna av energier, avläsning eller personen som ligger ner skulle känna av vad den kände eller något annat. Har någon gjort detta eller känner till vad det går ut på?

  • Redigerat 2022-07-17 11:40 av FataMorgana
Annons:
Condor
2022-07-17 09:42
#1

#0:

Bilden ser ut som om flera personer ger healing till en annan i form av handpåläggning.

En person har t.ex. den ena handen på pannchakrat och den andra på solarplexuschakrat. En person behandlar huvudet. Handpositioner som också är typiska för reikibehandlingar, men det kan förstås också vara en annan form av healing.

[Thunder Storm]
2022-07-17 09:53
#2

Det ser ut som en bild som ni skulle använda er av under övningar för att kunna se dom olika positionerna vid exempelvis handpåläggning.

FataMorgana
2022-07-17 10:14
#3

#2: Ja precis 😊

Gaia
2022-07-17 10:29
#4

#1: Tack för ditt svar 🌸 det låter troligt att det kan vara kopplat till de olika chakran. Själv har jag inte sysslat med reiki utan healat på annat sätt. Tror du då att man kan vara färre personer som gör det bara man berör alla de olika chakran?

Gaia
2022-07-17 10:38
#5

#2: Tack snälla för ditt svar 🌻 är detta då bara ett sätt av många hur man kan ha sina händer placerade vid en sådan här övning?

Jag menar om man är färre kan man göra det ändå fast man inte kan hålla på så många punkter på en kropp samtidigt? Om det är ett "måste" att händerna ska röra vid ett visst antal punkter eller det kan bli samma positiva flöde med färre händer om du förstår vad jag menar?

Hoppas du kan hänga med i mitt resonemang fast det är rörigt 😅

Gaia
2022-07-17 10:39
#6

#3: Tack 🙂👍

Annons:
Condor
2022-07-17 11:01
#7

#4:

Det räcker med att en enda person ger en behandling, men om flera personer behandlar samtidigt blir det förstås kraftfullare.

De handpositioner som lärs vid Reiki är s.k. grundpositioner där alla viktiga organ och chakras inkluderas i behandlingen. Takata lärde bara ut 12 grundpositioner, medan det idag ofta lärs ut mellan 16 och 20. Men utöver grundpositionerna kan man behandla var som helst och det kan finnas problemzoner på andra ställen också som i så fall är viktiga att behandla.

I Usuis orginal handbok beskrivs det betydligt fler handpositioner:

https://www.amazon.de/Original-Reiki-Handbuch-Mikao-Usui-Usui-Behandlungspositionen-ebook/dp/B08R41NB4T

Men man kan också utöver grundpositionerna låta sig ledas av sin intuition och när man behandlar känner man var det behövs energi. Där som det flyter mest energi (det känner man) behövs det mer energi. Sen talar ju den som blir behandlad också om var han/hon har ont.

FataMorgana
2022-07-17 11:14
#8

#0: Det är förresten just för bland annat sådana här frågor som du ställer här som den här sajten är till för 😊 Så du är mycket välkommen hit.

Får jag bara fråga dig om det är okej för dig om jag lägger en passande etikett till ditt inlägg?

Alltid när man skriver ett nytt huvudinlägg så kan man välja passande etiketter till sitt inlägg, men det är inget som man måste göra här på sajten. Men så kan man lättare hitta inlägg som hör till ett visst tema när man söker efter inlägg där uppe under "alla diskussioner", om du förstår hur jag menar? Säg gärna till om jag inte förklarade tillräckligt bra.

Gaia
2022-07-17 11:39
#9

#7: Tack snälla🌹det ska jag absolut kolla upp.
Vad kul när man får info om saker man själv inte ramlat över i vår internet djungel 😉 ibland går man helt vilse i den och har svårt att hitta vad man letade efter från början innan man trillade ner i något annat hål 😅

FataMorgana
2022-07-17 11:41
#10

#9: Jag gav ditt inlägg etiketten "energiarbete-healing-aura-chakran" 😊

Gaia
2022-07-17 14:25
#11

#8: Oh vilken tur, så bra då hittade jag rätt ställe att fråga på 🙂👍 tack.

Absolut får du göra det, visste inte vad jag skulle sätta för etikett på den så jag hoppade över det.

Det verkar ju bli lättare att hitta det då, jättebra 🌻

Upp till toppen
Annons: