Healing och etik
Blir så ledsen när jag läser saker som människor som kallare sig för healare säger om vaccinerade, som att deras energier skulle kännas stickigare, kallare och hårdare. De berättar på sina youtube-kanaler och på sina sajter om hur de har behandlat vaccinerade med healing och hur det skulle krävas mycket mer kraft att fylla deras ljuskroppar med ljus igen (det var verkligen en som skrev så ordagrant). En annan, hon är dock ingen healare, men kallar sig själv för ljusarbetare, sa att hon blir alltid smått sjuk och börjar må dåligt i närheten av vaccinerade personer. Men som redan Jesus sa är det inte det som kommer in i en människa som gör en oren, utan det som kommer ut.
Det gör mig så ledsen att se att det finns människor där ute som verkligen tror att en vaccinerad persons energier på något sätt skulle vara annorlunda eller sämre än en ovaccinerades energier och sorgligt att det just är så många healing utövare, yogautövare och över huvud taget andligt intresserade personer som håller på så här.
Hur kan den här "andliga branschen" ha sjunkit så lågt? Nu menar jag inte att alla healare och andligt intresserade personer beter sig så här, men det är ovanligt många, enligt mina observationer iallafall. Aldrig förr har flummet varit större än idag eller är det bara jag som fått upp ögonen för det flum som alltid funnits här?
Vidare läser jag på deras sidor om hur de med healing försöker ta bort "de dåliga energierna från sticket" från vaccinerade personer utan att de vaccinerade vet om detta och utan deras medgivande. Men det är inte etiskt att göra så och när man ger healing frågar man alltid personen om lov. Som healare måste man också respektera andra människors val och respektera att folk själva har valt att bli vaccinerade. De vill vara skyddade. Det är ju hemskt om man väljer att skydda sig och sen kommer det någon som försöker att ta bort det. Men som tur fungerar healing inte så, att man kan ta bort medicinska komponenter ur kroppen och healing fungerar över huvud taget inte så att man själv är aktören som kan välja att ta bort det ena eller andra, utan man låter den gudomliga energin verka utan att man blandar in sig. Man ställer sig inte över gud och talar om för gud vad han ska göra.
Det som man kan göra med healing är att lätta på biverkningar, som t.ex på smärta i armen och att få febern att gå ner snabbare.
Så mitt råd är att om ni någon gång möter på en healare eller läser på en healares sidor som skriver om vaccinerade personer och deras "dåliga energier", så låt bli att besöka en sådan healare. Det är ingen äkta healare, utan en charlatan som inte har förstått grundprinciperna av healing och de "dåliga energierna" kan bara vara denna persons egna energier som han eller hon känner av.
- Redigerat 2021-11-30, 14:34 av FataMorgana
- Redigerat 2021-11-30, 14:52 av FataMorgana

#0:
Bra inlägg! Jag börjar att undra om det verkligen är så att de flesta som kallar sig healer inte har förstått grundprinciperna av healing och inte lärt vad etik är eller om det bara är så att det är de som syns mest på social media.
Om man utövar en healingmetod som t.ex. reiki låter man den gudomliga energin verka helt utan egen intention, för som du redan skrev, är vi inte klokare än gud och om vi vore det skulle vi inte behöva gud. Vi är inte i en position att tala om för gud hur guds energi ska verka och om man inte litar på gud behöver man heller inte använda sig av gudomliga energier.
Om man lyckas att hjälpa en människa med healing, ska man inte inbilla sig att det var den "egna duktigheten" som hjälpte. Utan gud skulle vi inte kunna göra ett enda andetag. Jag tänker då på den gången när din syster svävade mellan liv och död och läkarna sa till familjen att de ska ta avsked från henne.
När jag började att behandla med reiki på distans hann jag bara stänga ögonen, utan att jag hann be om någonting och utan att jag hann använda mig av symboler och mantras, när jag såg en indigoblå ljussttråle komma från höger och en från vänster sida av pannan som gick in i huvudet i mitten av pannan. Jag fylldes med en energi som var starkare än vad jag någonsin kännde. Starkare än när man initierar i reiki eller blir initierad. Det var samma upplevelse som Mikao Usui beskrev när han själv hittade till reiki och det är det som man upplever vid en kundaliniresning, när energin stiger upp till kronchakrat.
Det var inte min egen duktighet, utan jag kallar det "guds nåd" och det fick mig att tänka på vad Jesus sa, att gud vet vad man vill be om innan man ber. Sådana erfarenheter leder till att man blir mer ödmjuk. De som säger att de ser att vaccinet gör energin dålig och strävar att ta bort effekten (vad som förstås inte går) visar bara att de inte har egna riktiga erfarenheter med healing och att de inte har förstått grundprinciperna som healing baserar på.
De vill bara presentera sig som duktiga, som ser och vet och som vil agera utan att fråga personen som de behandlar och utan att intressera sig för hur gud ser på saken.
De manipulerar människor genom att sprida dumheter och får dem att känna sig dåliga om de tar vaccinet. Det är inte "jobbigt" att behandla människor som verkligen har ett behov av mer energi, för energin som man ger anpassar sig efter behovet och om någon behöver mer energi eller ovanligt mycket energi kan man göra erfarenheter som jag gjorde när jag behandlade din syster. Det var inte jobbigt, utan underbart. Underbart att känna guds närhet på det här viset och underbart att känna hur mycket energi som flyter. Dom som pratar om "jobbigt" har ingen aning.
Skrämmande också hur de behandlar vaccinerade. I ett av Björn Lundbergs videoklipp var det nån som skrev i chatten att han är vaccinerad. Han svarade i klippet att han inte är välkommen här. Det är det som jag kallar "låga energier".
Med tanke på att de ger sig beteckningar som healer, ljusarbetare och liknande, skulle jag aldrig kalla mig för det för jag vill inte bli klassad i samma kategori som dom.
#2: Och hur mycket energi var och en behöver är beroende av så många olika faktorer, som t.ex på vilka sjukdomar man har, på ens smärtor och mentala tillstånd. Vi har alla olika problem att kämpa med, som med rädslor och oro osv som gör att vi får blockeringar i vårt energisystem. Ibland mår man bättre och energin flyter bättre och ibland mår man sämre och är i mer behov av energi. Och det här något som gäller oss alla, var och en av oss. Det är alltså inte ett vaccin som är det avgörande, på hur mycket energi någon behöver, utan tvärtom kan ett vaccin skydda oss mot att bli svårt sjuka och är man svårt sjuk behöver man mer energi.