Annons:
Etikettövrigt
Läst 159 ggr
FataMorgana
2021-09-19 14:49

Akasha Krönikan

Det här inlägget om Akasha Krönikan skrev jag egentligen i en annan tråd för en tid sedan, men tycker den är värt att posta i ett nytt huvudinlägg.

Det är sen inte jag som skrivit texten, utan Satsang läraren Edgar Hofer. Han förklarar det här om Akasha Krönikan så bra att jag bara var tvungen att översätta det och dela med mig av det.


Ofta talas det om den ”andliga världen”. Som om det vore något som ligger ”ovanför oss” och som skulle vara högre, smartare, bättre, mer omfattande…

I verkligheten är den ”andliga världen ” helt enkelt en värld av alla tankar, av all information, som en stor masslagringsenhet, som “Guds hårddisk”. Tidigare kallades den också "Akashic Record", sedan " det kollektiva omedvetna". Och nuförtiden också som "morfogenetiskt fält".

I denna "andliga värld" kan du surfa och få information. Du kan fördjupa dig i den och drömma i den.

Allt som människor (och inte bara människor) någonsin har upplevt "lagras" där. Ingenting går någonsin förlorat. Alla tider i denna värld finns i den. I denna "krönika". Allt liv och allt som någonsin har hänt.

Det är inte ens nödvändigt att skriva ner några erfarenheter, ”skicka dem vidare” eller ”undervisa”. Inte bara för att ”ingen är där” utan snarare för att ingenting någonsin går förlorat. Allt finns fortfarande tillgängligt som information. Helheten, evolutionen och även individen. Medvetet och undermedvetet. Även "uppvaknandet" använder den i sin process.

Denna krönika finns inte ”någonstans”. Den finns överallt och ingenstans. Ingen plats. Överallt…. "över allt" och framför allt. Överdimensionell och interdimensionell.

Den går bara genom allt som ett fält. Är inte skild från materia, från energi, från medvetande, från vakuum, från rymden, från tystnad.

Och ja, bäraren av all denna information är själva materien. Allt detta vilar i sig själv. Materie och information är inte två. Är: en. Den är stelnad och flytande samtidigt. Partikel och våg samtidigt.

För medvetandet upppenbarar den sig som vibrationer, som närvarande vibrationer. Som en ”kosmisk ton”.

Och när man drömmer om den och drömmer inom den, öppnas världar. Tredimensionella, Fyrdimensionella (med tiden). Femdimensionella. Som rymdbubblor som du kan dyka in i; som man kan vandra igenom, kan leva igenom. Som en film, som ett tredimensionellt holodäck. "Verkliga" som livet.

Allt detta är naturligtvis "intressant" och för en esoteriker "speciellt". Men det är det inte. Det är vanligt. Det är bara en krönika och ett utrymme som öppnas … men som alltid finns där ändå. För den uppvaknade är detta bara ett besök, en anslutning, en annan aspekt av sig själv, inte något "högre". Inte riktigt ”någon annanstans”. Inte riktigt ett "annorlunda ögonblick".

Det är och förblir bara ett fenomen. En vidare fata morgana som man kan besöka. Allt sker samtidigt. Jag är allt detta.

Och nej, dessa "andliga världar" är inte "över oss och högre än oss". Ur uppvaknandets synvinkel är de till och med ”under oss”. Dessa andliga världar är som moln, och man stiger upp i uppvaknandet och ligger ovanför molnen. I ledigt utrymme. I den eviga tomheten. I denna tomhet, i denna "tysta himmel", dyker dessa moln upp. Som strålar genomsyrar de varelsen.

Annons:
Condor
2021-09-20 18:43
#1

#0:

Jag vill tillägga att inte bara allt liv och allt som någonsin har hänt befinner sig i akasha krönikan, utan även all framtid.

Det är så att säga "alltet" från början till slut i en enda enhet, utan tid och rum.

testbilden
2021-09-21 23:35
#2

Jag vet ingenting om det akasha-krönikan mer än att jag träffade en person som var mycket inne på Sol-Karin och beskrev biblioteket som en konkret plats man kunde välja att åka till

Som hon beskrev det kunde hon rent konkret färdas dit på riktigt och knallar omkring och plockar ut böcker och sådär.

Jag måste erkänna att jag inför de orden kände mig både tråkig, skeptisk och begränsad inför såna berättelser. Det är ju förmätet av mig att tvivla på andra människors upplevelser.
Men samtidigt är det inte en person som jag upplever är i sitt liv på ett vis som på minsta vis indikerar att hon har fritt tillträde till all världens visheters källa eller vad det nu är.
Men jag vet inte.
Det kanske är jag som är för långt ifrån för att kunna ta in sånt

Condor
2021-09-22 12:30
#3

#2:

Hon menar nog palmbladsbiblioteket, Det är ett tusentals år gammalt bibliotek som är skrivet av folk som har läst ur akasha krönikan och det är skrivet på 1,3 miljoner palmblad. Biblioteket befinner sig in Bangalore, men det sägs att det finns ett par kopior på det, som somliga har.

De som läser palmbladen kallas "nadi reader". Det finns ett medium i Tyskland som kan och får läsa ur palmbladen.

https://www.matheika.de/palmblatt/

Det sägs att en nadi reader hittar varje människas personliga palmblad, där det står allt om den människans öde. Men jag har aldrig testat ut om det stämmer.

  • Redigerat 2021-09-22 12:41 av Condor
Condor
2021-09-22 12:48
#4

Här hittade jag en sida som jag översätter med google:

https://praxistipps.focus.de/die-palmblattbibliothek-was-sie-ueber-die-geheimnisvollen-blaetter-wissen-sollten_106278

Det finns totalt cirka tolv palmbladbibliotek. De finns i Indien, Myanmar och Bali. Även i Tyskland finns det nu människor som äger några palmblad och kan berätta något om det förflutna och framtiden.

Palmbladen skrevs ursprungligen av Rishis på sanskrit eller gammaltamilska språk 5000 år före Kristus.
Strängt taget är texterna på arken inte skrivna, utan snarare repade. Efter repning fylls varje bokstav med sot eller liknande färgämne så att det blir läsbart.
På grund av palmbladens skörhet skrivs de om vart 500-800 år för att inte tappa några blad eller information.
Palmbladen ska avslöja innehåll från ditt förflutna och framtiden, men också kunskap om din hälsa och ditt partnerskap.

Om du bestämmer dig för att läsa ett palmblad bör du i förväg ta reda på var detta är möjligt. Som nämnts i början finns det palmbladbibliotek som du kan resa till. Palmbladsmätningar erbjuds nu även online via Skype.

Beroende på var du läser upp ditt palmblad, finns det små skillnader i läsningens gång.
En nadi -läsare eller präst kommer att leda dig genom läsningen av palmbladet och ställa några frågor. Till exempel ber han om ditt namn, födelsedag eller ber dig att ge ett nummer. Så här kan han hitta ditt personliga palmblad i biblioteket.
Hela läsningen tar ungefär en timme totalt. Du kan också ställa dina egna frågor och läsaren ger dig svaret.
I slutet av läsningen får du ett personligt mantra, som ska hjälpa dig i svåra tider.
Vanligtvis är läsningen gratis eller med en donation. Naturligtvis, som med nästan alla andliga ritualer, finns det charlataner som tar ut en stor summa pengar för läsningen. Ta reda på i god tid vem du ska läsa med, för att inte stöta på ett bedrägeri.

Palmbladet ska ge mycket konkret information om ditt liv. Men det finns också palmblad som verkar kunna göra förutsägelser om världshändelser.

Under läsningen kan du - om du tror det - lära dig något om det förflutna och dina tidigare liv.
Du kommer att konfronteras med potentiella uppgifter och händelser i framtiden.
Läsaren visar dig också vilka (dolda) talanger och karaktärsdrag som kan finnas i dig.
Oavsett om du håller dig frisk eller blir sjuk och hur ditt liv går med avseende på ditt partnerskap och din familj diskuteras också i många avläsningar av palmblad.
För 2019 förutspår palmbladen en allvarlig sjukdom, politiska kriser och allvarliga konsekvenser av klimatförändringar.

Om du tror på palmbladens förutsägelser eller inte är upp till dig. Bladen är verkligen en spännande myt som har funnits i århundraden. Om du bestämmer dig för att åka till Indien, läs nästa artikel om när det är bäst att resa till Indien.

Neben Horoskopen und Wahrsagerei soll es auch mit Palmblättern möglich sein, die Zukunft vorherzusagen. Wir erklären Ihnen, was es mit der geheimnisvollen Palmblattbibliothek auf sich hat.
FataMorgana
2021-09-22 12:50
#5

#2:

Jag måste säga att min kunskap om akasha krönikan också är begränsad och att jag inte heller bara så där kan hämta någon information därifrån, men tycker det är ett intressant ämne och tänker som så, att hela existensen från början till slut existerar också utanför tid och rum i en enda enhet och det är så att säga Alltet. Existensen som vi erfar är bara uttrycket inom tid och rum. Det betyder att allt som någonsin har hänt och som kommer att hända redan finns som information som vi på något sätt skulle kunna snappa upp. Men skulle nog ändå själv vara lite skeptisk mot folk som hävdar att dom kan färdas "dit" hur som helst. Bättre att vara skeptisk och försöka att forska ut saker och ting själv än att tro på allt vad andra säger.

  • Redigerat 2021-09-22 18:47 av FataMorgana
FataMorgana
2021-09-22 12:58
#6

#4: Fast det där om att kunna läsa "mina" tidigare liv ställer jag mig ändå väldigt tveksam till. Hur skulle jag kunna ha levt flera liv, då jaget bara är en illusion? Det gudomliga, källan, det rena medvetandet eller vad man vill kalla det för, må uttrycka sig i många liv, men det har då ingenting med mig att göra.

Annons:
Condor
2021-09-22 13:00
#7

#6:

Det där är nog "färgat" genom hinduism. Dom tror på reinkarnation.

Upp till toppen
Annons: