Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 160 ggr
FataMorgana
2021-06-20, 17:31

Tro inte på vansinnet som finns där ute

Det finns så mycket vansinne där ute just nu, att jag snart inte hittar några ord för allt. Nej, man varken tappar sin healingförmåga eller sin spiritualitet av vaccinet och inte kontakten med själen heller. Det är med sorg i hjärtat jag nästan dagligen läser såna här kommentarer på nätet och det av människor som själva kallar sig för spirituella.

För det första, flyter den gudomliga energin genom oss alla, utan den skulle vi inte leva och den flyter genom oss, även när vi är sjuka. Den energin har man alltid tillgång till, t.o.m när man sjuk, kan man lägga händerna på sig själv och ge sig healing. Har man en gång lärt sig att kanalisera den här energin, så kommer man alltid att kunna göra det och energin kan inte skadas av ett vaccin och slutar inte att flyta inom en för den sakens skull.

För det andra kan man inte "tappa" sin spiritualitet eller "förlora kontakten" till "själen" genom någonting, då vi alla, var och en av oss är högt andliga väsen till vår sanna natur. VI är inga människor som är här på jorden och som ibland "har kontakt" med det spirituella och ibland inte, utan vi är till vår sanna natur det gudomliga själv, alltså högst spirituella väsen som bara gör mänskliga erfarenheter och till dessa hör det ibland till, att man blir sjuk eller drabbas av ett virus och är med om mindre trevliga saker som pandemier eller andra naturkatastrofer och att man ibland måste låta sig vaccineras och ta mediciner. Ingen medicin och inget läkemedel kan göra oss mindre gudomliga än vad vi är. Att säga att man tappar kontakten med "själen" är samma sak som att säga man att tappar kontakten med sig själv.

Sen kan det vara bra att tänka på att många av dessa som sprider ut det här vansinnet är personer som t.ex David Icke, som själv inte har en aning om energier och sin gudomliga natur har han eller inte upptäckt. Jag såg nyss en video av honom och kunde se att det inte fanns ett lugn i honom, ingen harmoni, ingen kärlek, utan vad jag såg var en människa med aggressiv framtoning och paranoida drag som uttrycker just sina lägre energier och så tror han att världen styrs av människoblod drickande rymdödlor. En sådan person är inte värd att lyssna på och framförallt, tro inte på sådana här personer. De vet inte vad de talar om och kan bara leda folk vilse. Andlig utveckling ger lugn, harmoni och visshet om sin gudomliga natur och gör en mindre paranoid.

• Redigerat 2021-06-20, 18:11 av FataMorgana
Annons:
Lona
2021-06-20, 18:29

#0: Tack för ett klokt och balanserat inlägg!
Det finns så mycket stollerier just nu, skönt att läsa hur du ser på saken.
(Vi har inte riktigt samma syn på healing och andlighet, desto bättre att vi är fler med olika inriktning på vår livsåskådning som är eniga om detta!)
Ta hand om dig därute i kaoset! 🌹

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

FataMorgana
2021-06-20, 18:56

#1: Tack själv! 😊 Ja, vi måste ju inte alla vandra på samma väg, så det är helt okej för mig med olika inriktningar på livsåskådningen, men vad som inte är okej, är att snacka en massa strunt om vaccinet och att sprida ut en massa annan bullshit. Skönt att du också ser det så och ta hand om dig du med ❤️

mörkaögon
2021-06-21, 00:39

Min andlighet är min och inget vaccin i världen kan förändra den!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

FataMorgana
2021-06-21, 11:26

#3: Så är det 😊

Condor
2021-06-21, 12:03

#3:

Just det! Inget vaccin och inget annat heller kan det.

Upp till toppen
Annons: