Etikettenergiarbete-healing-aura-chakran
Läst 213 ggr
Condor
2021-05-16, 13:13

Övning för att jorda sig

Många andligt intresserade strävar efter saker som ett öppet pannchakra och högre frekvenser, men tänker inte på hur viktigt det är att stå med båda fötterna på jorden. Utan ordentlig jordning kan man heller inte leva ut energierna av chakrorna som befinner sig längre upp.

Det här är en övning att ladda upp sig med "jordenergi" och att "känna energier".

För den övningen behöver du 4 stenar som passar till rotchakrat, dvs. antingen svarta eller röda stenar. Snöflingeobsidianer lämpar sig bra.

Lägg 2 stenar på golvet/marken och ställ dig med fötterna på var sin sten. De andra 2 stenarna tar du i var sin hand och håller händerna vid sidan om kroppen i en 90 graders vinkel.

Energi följert alltid uppmärksamheten. Nu går du med din uppmärksamhet till stenen t.ex. i din högra hand. Sen till högra foten och fortsätter till vänstra foten och upp till vänstra handen och sen fortsätter du med högra handen och börjar om på nytt. Starta långsamt och höj hastigheten med varje varv. Du kommer att känna hur energin cirkulerar runt omkring dig och att det kribblar i händer och fötter.

• Redigerat 2021-05-29, 11:30 av FataMorgana
  • Redigerat 2021-05-16, 14:54 av Condor
Sabah
2021-05-16, 14:36
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tack för tips! 🙂
Jordningen kan vara lätt att glömma bort men ack så viktigt!

Jag jordar mig gärna i kontakt med träd, känner att tallen ger en stark och stabil energi. Det är en favorit när jag behöver balansera och styrka mig! 🙂

Det är dock inte alltid man har träd i sin närhet när man behöver dem. Då är det bra med stenar! 🙂 Jag är själv så dålig på stenar, även om jag har några, så jag uppskattar mycket din kunskap som du delar med dig av! 🙂 Jag skall prova ditt tips! Hematit har jag både som sten och smycken. Har tigerjärn också men den kanske inte är jordande på samma sätt, även om den innehåller hematit? Har en rodonit, den är ju svart och rosa men den kanske inte är jordande?

Jag grävde i mina gömmor och hittade magnetisk hematit, de borde jag ju också kunna använda 🙂 Bild 2. Uppe till vänster, två magneter som man skall hålla i händerna. De små till vänster har jag flera av, det är hematit-plåster, det är små magnetiska hematiter på en plåstertejp, det är inte hemgjort, jag fick de i present en gång, de är köpta i en affär! Jag satte dem på en öm skuldra, de funkade bra, de hade effekt men som man kan förstå så satt de inte så bra och nu är klistret helt torkat men jag har sparat dem! 🙂 Till höger på samma bild är det ett magnethalsband. Jag känner den magnetiska kraften i dem! 🙂

Sedan har jag en karneol, är de jordande?

💖🧡💛💚💙💜

Condor
2021-05-16, 14:51

#1:

Karneol passar till sakralchakrat, men hematit passar bra till rotchakrat. Tigerjärn duger också för rotchakrat. Rodonit är en sten för hjärtchakrat, men eftersom den har svarta fläckar lämpar den sig för att jorda sina hjärtenergier.

Om du inte har 4 lika stenar, kan du ju lägga de mest jordande (t.ex. hematit) under fötterna och t.ex. rodonit i händerna. Du kan ju pröva dig fram. Vilka stenar du tar är kanske inte lika viktigt som hur du arbetar med din uppmärksamhet. Det funkar bäst med stängda ögon och att du är lugn.

Annars är ju 4 små trumlade snöflingeobsidianer (vilka jag själv brukar använda) inte så dyra.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Sabah
2021-05-16, 15:40

#2: Tack för input! 🙂 Jag ska prova vad som känns bäst! 🙂 Har bara en hematitsten, två tigerjärn och en rodonit.. Men räknar jag smyckena har jag gott om hematit! Det finns ingen butik som säljer stenar här, i så fall får jag beställa men det blir nog inte nu i så fall. Jag ska testa med det jag har först! ☺️

Har du någon erfarenhet av den magnetiska hematiten? Jag hade glömt dem men nu när jag hittat dem kanske jag kan ha någon nytta av dem! ☺️

💖🧡💛💚💙💜

Condor
2021-05-16, 17:30

#3:

Jag skulle pröva med att lägga de 2 tigerjärnen under fötterna och sen lägga en rodonit och hematit i var sin hand. En sak som jag glömde att skriva är att handflatorna ska vara öppna och stenarna ska ligga så på dom. Håll handflatorna ungefär i höjd med hakan.

Med magnetiska hematiter har jag ingen erfarenhet.

Sabah
2021-05-16, 18:15

#4: Tack för ytterligare tips! Det ska jag prova med! 👍🏻🙂

💖🧡💛💚💙💜

Condor
2021-05-16, 18:40

#5:

Skriv gärna hur det gick för dig. 😉

Condor
2021-05-24, 12:19

En sak glömde jag att skriva vad som gäller jordning. Vad som jordar väldigt bra är träning! Det kvittas om det är konditionsträning eller styrketräning. Både det ena och andra är jordande. Men bäst för kroppen är en kombination av styrketräning och konditionsträning. Själv brukar jag göra 2-3 träningspass i veckan, som varar i ungefär 2 timmar.

Upp till toppen