Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 784 ggr
M86
2020-08-16 14:51

Hjälp med frågor och vägledning

Jag har upptäckt att jag är medial. Men behöver hjälp med att kontrollera detta både genom att öppna och stänga och jag vill utveckla mig i min kontakt med det andliga. Jag är väldigt ny i detta och undrar om det finns någon vänlig själ som vill hjälpa mig med både tolkning av bilder som kommer till mig, känslor jag får, och drömmar jag har. Jag vet ej vem min andliga vägledare är? Hur får jag reda på detta? Vad kan jag göra för att lära mig förstå min andliga vägledare? Vilka meditationer rekommenderar ni för att komma in i det andliga? Hur får jag reda på vem eller vilka jag pratar med i huset jag bor i? Ett gammalt hus från 1900. Finns lite energier här som jag känner av. Det finns ett rum jag inte går in i på natten då det är mycket aktivitet där och jag känner mig inte välkommen. Men en dag när sambon va iväg så fick jag känslan av att gå in i rummet. Jag gick in men en röst sa till mig inte så fort. Jag sa ok i mitt huvud och gick långsamt fram ett steg åt gången och stod kvar där en stund innan jag kände att energin accepterade att jag tog ett steg fram till. Så en 40 cm tog 10 min att gå fram och när jag sen stod där började jag storgråta. Såg små ljusprickar i min midjenivå till höger om mig och fick känslan av att det var någon som satt i en säng. Jag frågade i mitt huvud finns det något jag kan göra och jag fick som svar. Städa. Så jag började storstäda rummet. Känns lättare när man går in i rummet elr tittar in men det är fortfarande mycket energi där inne i hörnet där jag stod… jag och min sambo bor på en scoutgård. Vi hyr övre delen av den gamla villan som en typ av förvaltarbostad då sambon är verksam i scouterna. Men ett rum på övervåningen är inte vårat och där är det denna aktiviteten.. jag har även fått bilder/scener till mig ibland när jag ska gå förbi rummet och in i våran lgh. En liten tjej, kvinna. Som är panikslagen rädd men också väldigt arg, hon kommer springandes med händerna ut som för att putta någon elr ta tag i någon. Hon har utsläppt axellångt hår och ett gammalt vitt nattlinne på sig. Väldigt intensiv känsla bakom dessa bilder som kommer till mig… jag är nyfiken och vill veta om dessa energier, andar, finns det något dom vill ha av mig. Kan jag hjälpa dom på något sätt? Vilka är dom.? Vad är det som har hänt här ? Och när jag stod i hallen mellan detta rum och våran lgh så såg jag små ljusprickar först och previs efter det kommer en bild på en tom grävd grav. Och på eftermiddagen samma dag när jag mediterar så kommer en snabb bild i en sekund på ett gammalt högt kyrktorn i gammalt trä med ett träkors, det såg jättegammalt ut… jag är jättenyfiken på detta och skulle behöva hjälp,råd och stöttning av någon eller några 🙂

  • Redigerat 2021-05-13 19:02 av FataMorgana
Annons:
M86
2020-08-16 15:14
#1

Tillägg: denna tjejen som jag ser skriker också ut högt och länge i raseri när hon kommer springandes, får känslan av att skriket är av rädd,ledsen förtvivlad och arg karaktär

FataMorgana
2020-08-16 18:32
#2

Det finns nog ingen som kan svara på dina frågor bättre än du själv, bara du ger det tid. Det tar tid att utvecklas andligt och att komma till självinsikt , dvs att förstå sig själv och vad som händer inom en och varför man erfar det man gör. Kan bara rekommendera helt enkel vanlig meditation, som syftar på att stilla tankarna, så att du kan ta emot verkligheten precis som den är. Jiddu Krishnamurti sa alltid, att man måste slänga alla trossystem och alla förutfattade tankar åt sidan och utgå ifrån noll, sa att inte en tanke står mellan betraktaren och det iakttagna, endast så kan sanningen uppenbaras. I den inre stillheten kan man se klart och sant hur det verkligen är och bara i denna inre stillhet kommer du att finna svar på dina frågor. 

Och till sist behöver du inte hjälpa några andar, det gudomliga tar bäst hand det själv. En vis man sa en gång, att låt de döda ta hand om de döda så tar vi levande hand om de som fortfarande lever. De är i större behov av hjälp än de döda. Men hur allt det här fungerar, med energier, andar och ljusprickar och allt som du upplever kan du själv bäst komma fram till genom andlig utveckling, dvs genom att regelbundet meditera, arbeta psykologiskt och energetiskt på dig själv.

M86
2020-08-16 22:58
#3

Tack så mycket FataMorgana. Då fortsätter jag med meditation som jag precis börjat med 🙂👍

Lisa478
2020-10-05 01:49
#4

Jag hittade 2 artiklar som kanske kan vara intressanta för dig att läsa, då du skrev att du är ganska ny i detta :) https://www.synskonline.se/medialt/medial-radgivning-ar-du-fodd-medial/
https://www.xn--splive-jua.se/spirituellt/hur-man-kommer-in-till-den-mediala-varlden/

Upp till toppen
Annons: