Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2047 ggr
[truck70]
6

Himmel, helvetet...

Finns det en himmel, och ett helvete? Hur ser ni på det så kallade helvetet?

Jag anser mig född till ett helvete, och var fast i mitt eget sinne utan vidare diagnos.

När saker släppte kände jag mig fruktansvärt lugn, och det har bara fortsatt att bli mer och mer lugnt efter det. Speciellt då i sociala sammanhang, men även också i miljöer…

Det är/var lite som att vakna upp till en annan värld, där människor är mer som varelser, och okända i hur de är och talar, men man vänjer sig snabbt, för om kopplingar skapas, och spänningar i sinnet släpper.

Då fungerar det som ett urvärk…

Och så länge man inte får en ny skada, oberoende av den gamla så kommer man att fungera normalt.

Det är det fantastiska med biologin, och med människans dna, och med hur vi är skapta. Allt kan självläka, och man kan bli helt och fullt frisk på alla plan.

Med det kommer jag att tänka på helvetet, att det bara är en plats i sinnet, men också något på jorden utanför. Något som misstolkats genom tiderna…

Svarar mina egna frågor, men himlen, är att vara Frisk, och att faktiskt se på varje situation som något givande. Att vara i balans med allt, och alla. Inklusive sig själv…

[SallysPigge]
1

Och vem viker ut sig nu?

[truck70]
1

Det har inget med tråden att göra.

theone2
1

Jag anser inte jorden är helvete, den ger oss chansen att utvecklas så nej. MEN jag har en teori om helvete.

Om vi har 108 liv i varje cirkel, alltså vi nänniskor lever så många liv sedan bränns våra kroppar upp. Edfter det börjar vi om som ett medvetande och blir mineral eller annar mindre svår varelse.

Så kan man se när våra kroppar brinner upp som ett helvete, enligt bibeln hamnar man där med synder vilket i så fall kan stämma, genom att inte bli fri egot (syndar) då alla synder bygger på ego så komemr kropparna brinna upp.

[truck70]
0

Ja kan förstå ditt tänk för jag tänker att tanken om ett varmt helvete kommer från att just egot brinner.

Gaiatri
0

Den kristna himmelen och helvetet är illusioner, men visst är det så att det finns nivåer som är tuffare att vara i och nivåer som är ljusare att vistas i. Det är beroende av våra tankar, känslor och handlingar var vi hamnar i för inre tillstånd.

River-Lord
4

Jag tror att detta med Himmel och Helvete.. Ond o God, Svart o Vit.. tänkandet
är skapade av religioner främst som makt/kontroll verktyg.. Jag tror att dè finns ingen annan "ondska" än det vi själva skapar inom oss genom negativa tankar och attityder…//RL

/RL

z12
0

56 människor uppätna av lejon - vilket helvete. Såg på comhem) Helvetet existerar och också  himlen. Här i detta liv får man ständigt se upp för helvetet. Om man lyckas komma till himlen . då blir det annorlunda och kanske roligt.

Dioramabyggare
0

#5: så kloka ord, Gaiatri!