Annons:
Läst 2237 ggr
Sofialind
2/12/18, 1:45 PM

Märkliga sömnupplevelser

Jag har sedan barnsben upplevt sömnparalyser och även uku i samband med sömn. Tidigare har det hänt vid enstaka tillfällen och ibland gått år emellan, nu är det något helt annat. Jag vaknar i vibrationsstadiet flera gånger per vecka, har hört röster och steg bredvid mig men ser inget. De gånger jag har vågat tagit mig ur kroppen känner jag bara hur jag virvlar runt och allt är svart. Vid de få tillfällen jag lyckats öppna ”ögonen” är det liksom inte den riktiga världen utan påminner mer om hur verkligheten ser ut drömmar. Det ser ungefär ut som det borde men detaljer, stoleksförhållanden osv kan se annorlunda ut. De kan även finnas saker som inte finns där på riktigt. Upplevde exempelvis att jag tagit mig till mina föräldrar och såg deras vardagsrum som genom en tjock glasruta men la märke till en röd fåtölj som de inte har. En annan gång när jag lämnat kroppen hamnade jag runt ett bord med tre män i svarta kostymer, en av dem reser sig och ställer sig bakom mig varpå jag känner en kraftig elektrisk stöt genom hela kroppen och jag lättar från stolen och hamnar i en liggande position i luften. Han viskar också konstant i mitt öra men jag hör inte vad han säger, bisarrt och läskigt! Jag är helt medveten när jag hamnar i vibrationsstadiet och när jag lämnar kroppen men sedan blir allt rörigt och svårstyrt och oftast ser jag inget alls som jag nämnde tidigare. Kan det vara så att jag hamnar i lucied dreaming? Det känns inte alls som det tycker jag eftersom jag upplevt detta förut. Känner någon igen sig? Börjar tro att jag tappat vettet snart. Känns lika rörigt som inlägget ungefär. Ska tillägga att jag har haft en ganska jobbig tid och står inför ett livsavgörande beslut om det är intressant.

Annons:
Samaraasaya
2/12/18, 9:04 PM
#1

#Sofialind

Det måste vara jobbigt för dig. Jag har själv aldrig hamnat i sömnparalys eller så, det jag känner igen mig i är sammanhanget. Jag mådde väldigt väldigt dåligt en period när kag var yngre och då hade jag sådär konstiga drömmar två gånger, att monster/demoner pratade med mig och flög in och ut egenom min kropp. Mycket obehaglig känsla. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men så fort jag mådde bättre psykiskt så lev jag starkare och har inte haft sådana drömmar sen dess!

Hoppas att någon kan hjälpa dig. Annars föreslår jag att du går till ett medium. 

Kramar

Sofialind
2/13/18, 9:51 AM
#2

Usch låter otäckt! Vad skönt att höra att det gick över. Tack för dina tips. Kram!

Tant Grön
2/14/18, 8:16 AM
#3

Nästa gång du har en uku så kan du försöka få kontroll över den. Du förflyttar dig genom att tänka på platsen du vill till. Vill du bort från en situation, så tänk på en annan plats, t.ex. ditt rum. Vill du tillbaks i din kropp så tänk dig dit.
Jag höll på mycket den uku när jag var yngre.

JRSN
11/25/18, 5:07 AM
#4

Som en del här nämner så uppträder oftast UKU när vi har det lite problematiskt i livet. En utomkroppslig resa kan då vara en behaglig tillflykt för ett ögonblick. Just i "vibrationstillståndet", på gränsen mellan 'ute och inne', kan obehagliga fenomen uppkomma. Man kan till exempel se främmande personer som plötsligt står vid sängen eller höra röster. Tror inte dessa upplevelser är farliga, det är bara medvetandet som förhöjs och vi fångar upp långt mer intryck än vi vanligtvis gör. Väl ute ur kroppen stabiliseras perceptionen men vi erfar då andra dimensioner än vi gör med den fysiska kroppen. Dock går det att uppleva den fysiska verkligheten under en UKU men det kan lika gärna vara en personlig eller kollektiv drömvärld. Precis som Tant Grön säger så förflyttar man sig bäst genom att tänka på den plats man vill komma till (som ju kan vara tillbaka till den fysiska kroppen, om man skulle bli rädd).

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: