Annons:
Läst 1779 ggr
Linneanor
2018-05-21 22:04

Astral resa

Jag behöver vägledning. Jag har försökt mig på en astral upplevelse tre gånger nu utan att lyckas. Jag lyssnar på guidad vägledning i över en timme och jag lyckas få kroppen att somna helt, men sen kommer jag inte längre. Jag kommer alltså till den grad att kroppen sover och mitt medvetande är vaket, jag känner hur nära jag är på att lyckas med sen tar det stopp. Min själ lyfts bara nån centimeter som det känns men inte mer än så…försöker hålla ut o va tålmodig och ikväll låg jag över två timmar i samma "tillstånd" innan jag gav upp.. Nån som har nått tips på hur jag ska göra? Skulle så gärna velat få hjälp med detta då jag så gärna vill lyckas göra denna utom-kroppsliga resa. Alla tips tas tacksamt emot!

Annons:
[Eloah]
2018-05-24 17:47
#1

Oroas dig inte din ande reser och du behöver inte en massa konstigheter för att resa.

Vila i sinnet och vila i att din ande reser när den behöva.

retep
2018-06-03 20:49
#2

Jag tänker och säger litet detsamma som #1 Astrala resor handlar inte om dig som person och vad du vill, utan om vad själen vill och gör!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Vulkan]
2018-06-05 17:35
#3

# 2 Så bra skrivet ! 

Astrala resor handlar inte om dig som person och vad du vill, utan om vad själen vill och gör!

Många söker och söker men glömmer bort sin egen andes behov där den behöver komma fri för att släppa dom jordiska förbindelser som anden har genom en fysisk kropp.

Det handlar inte om oss här och nu och vår egen upplevelse det handlar om anden som behöver frigöra sig för att orka med att befinna sig i en fysisk kropp och på så vis kunna orka med att slutföra sin uppgift på jorden.

Ett väldigt bra svar retep 👍

# 0 Eftersträva din egen inre harmoni och balans innan du medvetet beger dig ut på en astral upptäckt.

Vi kan resa medvetet och jag gör det vilket jag har gjort sen jag var riktigt liten och jag reser mestadels vaket där jag medvetet under dagen lämnar kroppen när jag känner att min ande behöver det men det är inte jag som bestämmer det gör min ande när anden har behovet.

Att kämpa med meditation och andra olika tekniker känns överflödigt för alla reser vi oavsett vi minns resorna eller inte. Anden behöver sin  frihet att kunna färdas fritt utan en tyngande fysisk kropp.

Du reser redan så fastna inte i ord som meditation, guidade vägledningar med mera för din ande den vet sitt behov med eller utan ditt fysiska medvetande.

Du reser redan  oavsett du är medveten om det eller ej.

mörkaögon
2018-06-06 01:56
#4

Om du inte kommer någon vart är det nog inte meningen att du ska komma någon vart, tänker jag.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

unbreakable8
2018-06-14 17:41
#5

Tänker säga tvärtemot alla andra.  För astral resor är farliga.  Om du lämnar din kropp orörd så är det inte säkert att du kommer tillbaka till en kropp med bara en själ.

ogre79
2018-06-19 12:51
#6

när jag nästan glömde att jag blundat för vet inte hur länge så vaknade jag från ett stark ljus från fönstret så jag räste mig up till att kola  ut genom fönstret å blev förvånad att gatan var så nära ytterdörren till grannen för jag själv bor på tredje våningen så dörren normalt ser små ut men just då måste jag ha varit i första våningen och då jag insåg att deta  inte var sant fick jag typ panic ock jag skände att jag inte viste hur jag skulle komma tillbacka till min krop men jag kom tillbacka

ock det var inte roligt ock vet inte hur det hände

Annons:
unbreakable8
2018-08-05 21:47
#7

Du kan avsäga dig astralresor genom att säga det högt att du inte vill ha att göra med det. Man är ganska obeskyddad under astralresor. Man kan få väsen med sig i själen när man återvänder till kroppen och psykiska problem osv.

Huygens
2018-08-06 22:34
#8

tror jag inte på

[11:11]
2018-09-06 11:21
#9

Jag håller med dem andra, det är farligt att astral projicera sig.

NiklasTyreso
2018-09-29 22:12
#10

Enligt nordisk folktro så har människan en själsaspekt som kan lämna kroppen och resa fritt ut i världen och andra världar. Den delen av själen som kan lämna kroppen kallas Vård när den gör gott, men om den marrider människor (hemsöker dem med mardrömmar) eller gör ont då kallas den Vålnad. Vanligen lämnar vården kroppen under sömnen. Det är viktigt att vården lyckas återvända för annars avlider personen i sömnen. Man kan träna upp förmågan att skicka iväg sin vård med egen instruktion och på samma sätt som man kan träna att minnas sina drömmar genom att skriva ned dem när man vaknar. Min mors (och min) stora sorg i livet är att hennes och mina livsval gjort att jag och hon inte har kontakt, meeen… Jag har flera gånger vaknat (eller fortsätt drömma) av att en mörk Vålnad stått vid sängen och verkar upprörd och vilja tala mig till rätta. Jag tror det är min mors vård som besöker mig och försöker lösa våra problem, även om min mor knappast är medveten om att vården lämnar henne ibland på nätterna.

JRSN
2018-10-21 23:44
#11

Hej, Mina astrala resor inleddes efter att jag läst Agneta Uppmans bok; "Ut ur kroppen". Det blev väl ett tiotal "resor" totalt. Tror att dessa upplevelser kommer lättare om man har det lite problematiskt i livet just då. Nu är mitt liv mer harmoniskt och de kommer (alltför) sällan. Det är inte farligt med ut-ur-kroppen-upplevelser men kan vara skrämmande. Särskilt den "paralys" som inträder just vid punkten för utträdet. Man kan resa såväl i den fysiska världen som i en inre personlig drömvärld eller i en kollektiv drömvärld.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: