Annons:
Läst 1653 ggr
[colors_]
2017-10-17 03:30

En paus på obestämd tid

Hej!

Jag tänker att jag kommer att ta en paus från iFokus, vet inte hur länge. Märker att jag lätt blir smått beroende av forumen, och att det ibland skapar ohälsosamma mönster hos mig som jag inte riktigt gillar.

Jag är alltså egentligen ingen riktig forummänniska. :P (har som exempel endast en väldigt slutet Facebookprofil… och typ inget mer).

Om eller när jag väljer att komma tillbaka vet jag inte (det kan bli om en vecka, om ett år, eller kanske till och med aldrig), skriver lite på ett annat yogaforum då och då och det täcker väl det mesta av mitt forumbehov egentligen, jag kommer mest in här på iFokus som en gammal "vana" (eller ovana…).

Vill se, och är nyfiken på hur livet är utan iFokus, om jag kommer sakna det mycket, eller om det med tiden bara blivit överflödigt. Har mycket annat att göra som ett fulltidsarbete, vänner, familj IRL, osv m.m.

Nu vet jag inte hur många som egentligen direkt bryr sig om detta, men vet att jag skrivit med några här inne då och då och vissa under längre tid, så tänkte i alla fall ta mig lite tid att berätta. (och kanske förvarna med att jag kanske försvinner en tid och kanske kommer tillbaka igen med annat nick name osv., eller kanske inte…)

I alla fall, känn er inte tvingade att svara detta inlägg, att ni läst räcker gott och väl för mig.🙂

Namaste ☀️🌛

Annons:
retep
2017-10-17 13:58
#1

Niklas! Du har bidragit med mycket här genom åren. Jag tänker att du gör ett bra val. Ha det bra!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Gaiatri
2017-10-29 13:43
#2

Paus är bra ibland. Det kan ge nya infallsvinklar och också möjlighet till fortsatt växande. Ha det bra!

Sajtvärd på Andlig utveckling

[colors2_]
2018-09-30 19:57
#3

Hej,

Nu har jag visst varit borta från forum i stort sett helt i 11 månader. Jag har stundtals saknat det, korta ögonblick, men i det stora hela har saknaden och tankarna kring forumet varit på det minimala. Jag hade gissat på att jag varit borta 7 max åtta månader, men det var visst nästan ett år… Tiden går fort.

Mycket har hänt sedan dess.

Mvh/colors

[colors2_]
2018-10-04 18:26
#4

Nu är jag här i denna tråd och skriver igen x) måste erkänna att jag under dessa dagar jag varit medlem och skrivit här igen har jag större delen av tiden (dock endast då jag just INTE skriver, eller efter jag skrivit) har haft relativt stark ångest, och mycket tankar som forsar genom huvudet… Inatt kunde jag helt enkelt inte sova på hela natten, och fick åka till jobbet helt utan nattsömn, vilket känns långt från bra… Tänk om jag inte somnar inatt heller? Hur ska jag orka jobba imorgon? Eller nästa vecka? Hur ska jag till slut orka sköta min meditationsrutin, eller annat viktigt i vardagen… Ångesten har gått ut över relationer till viss del (dock inget allvarligt) och framför allt gått ut över vardagen och jobbet. :( jag vet inte varifrån dessa tankar och ångesten kring mina inlägg kommer, men jag antar att intrycken av forumen blir för starka för mig och för mycket för mitt sinne att hantera, där av alla tankar, ångesten och sömnlösheten. Jag känner att jag måste försöka ta mitt Ansvar och lösa detta Här och Nu. Jag trodde det skulle ge med sig, men det verkar bara öka! :-S Erkänner att jag har problem med detta, och om det inte ska övergå till ett forummissbruk för mig känner jag att jag måste fortsätta min paus här ifrån och med facit i hand var uppenbarligen ett års paus inte nog för mig. Det har INTE med något någon skrivit att göra, det är bara min egen oförmåga att skriva på forum utan att må dåligt av det i nuläget. Förhoppningsvis ordnar det sig i framtiden… Men till dess gör jag nog bäst i att försöka hålla mig borta :( Hoppas Sajtvärd förstår, eftersom jag antagligen bryter mot forumregler genom att komma och gå i olika konton. Med min förklaring här ovan är det kanske lättare att förstå. Tack ändå, för några lärorika dagar… 🙂 Allt gott tills vi möts igen!

Upp till toppen
Annons: