Annons:
Läst 1843 ggr
matttias00
2018-03-07 12:36

Ängel

Hej! Jag har länge funderat på det här med änglar.. vilka är änglar och hur vet man om man är en ängel eller inte..? Jag hjälper hellre andra än mig själv och jag ger alltid tips och råd till vänner. Jag känner alltid på mig när en person mår dåligt även om jag inte är i närheten av personen och jag känner ofta på mig saker som kommer hända Tacksam för svar! :)

Annons:
[AnimeV4]
2018-03-07 12:43
#1

Googla "otherkin" :)

GemTwist
2018-03-07 13:31
#2

En människa kan inte vara en ängel. Människan och änglar är två helt olika saker. Du kan inte vara en hund, precis som en hund inte kan vara en människa.

Hoppas du inte tar illa upp. Du är bra precis som du är :)

Gaiatri
2018-03-07 13:42
#3

matttias00 du kan kanske förklara vad du menar med ängel. Alla kan utvecklas på olika sätt; andligt, empatiskt, känna in energier etc. Devariket har också sin evolution och utvecklas i olika stadier.

Sajtvärd på Andlig utveckling

matttias00
2018-03-07 13:52
#4

Nej men jag tänkte på att många människor säger att de är änglar alltså jordänglar som lever här på jorden och har nån slags uppgift.😊

Gaiatri
2018-03-07 13:59
#5

Ok. Jag tror att vi alla har en uppgift. Jag tror dock inte att den är förutbestämd utan att vi väljer möjliga vägar att höja oss över våra sämre sidor och att uttrycka själens inre visdom.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Mala_]
2018-05-12 14:17
#7

Såklart det finns änglar på jorden! Alla änglar är inte högvibrerande och i högre dimensioner. En del är här och försöker hjälpa till att höja medvetande och sprida kärlek. Därmed inte sagt att alla som är empatiska är jordänglar. I min bok låter du som en empat. Och det är en fin gåva att hjälpa andra men glöm inte bort dig själv, något vi empater lätt gör! Vilket ofta kostar oss mycket i energi. Jorda och överlämna det som inte är ditt att bära till universum är a - o. Vi är energier, och det finns inget som säger att vi är enbart människor för att det är det vi valt att utforska detta liv.

[Eloah]
2018-05-24 18:04
#8

Änglar på jorden nej men i himlen finns dom ,

goda människor på jorden är goda människor inte änglar .

Änglar behöver inte vår jord , dom behöver inte vår jordiska skorpa för att överleva och finnas till men människan gör och därför skapar hon änglar på jord fast dom inte finns .

VI är inte energi men andra sidan är .

Empat = inbillning , är man säker i sig och sin ande så är man säker överallt och behöver inga ursäkter för att säga sig vara det och det .

Ande är ande .

Upp till toppen
Annons: