Annons:
Läst 1638 ggr
Daniel-H
2017-12-03 18:23

Umgås med likasinnade

Hej allihop! Jag är nyinflyttad till Älmhult i Småland. Jag längtar efter att träffa likasinnade som också är i ett uppvakande. Ses och ta en fika eller göra något annat trevligt ihop och prata och dela våra upplevelser med varandra kring den stora resan. Känner att det är väldigt värdefull och fint att dela med sig av sina upplevelser och lyssna och ta del av andras och ser goda möjligheter till fina vänskaper när man träffas och faktiskt umgås istället för att bara sitta på nätet och skriva som dessvärre inte leder till någon gemenskap. Ni alla är varmt välkommna att skriva så styr vi upp något :) Allt gott, Daniel.

Annons:
Pampamesayoq
2017-12-04 18:12
#1

Hej Daniel

Ja det är mycket bra om du kan finna likasinnade som kan förstå dina pusselbitar i ditt pussel om verkligheten, OCH även bidra med några till dig så att pusslet blir ännu mer komplett. (komplett helt och hållet är nog bara Gud/högsta oändliga medvetenheten). Men förakta inte nätet, det är bättre än utan. Jag tillhör den generationen som levde utan nät i 40 år och fick ta det som bjöds i närområdet.  Gissa då vad 'ufo' man fick känna när man var andlig sökare i blodet men inte kristen och religiös, tuff eller en betygsnörd.  I dag på nätet kan man ganska lätt finna de andra 'ufona', så att säga. En grej kan vara att du delar med dig av något som du kan. T.ex. meditation, yoga, qi gong m.m. genom (att med ditt mod) att sätta ut på anslagstavlor, annonser (ljusa sidorna) arrangera en träff hos dig eller i lokal. Chansen är stor att i varje fall någon hör av sig och vips har du någon (likasinnad) på orten att kommunicera med. Det är bra. Det behöver vi alla. För mycket ensamhet gör att vi kan börja förfalla. Både i tanke och känsla om vi inte har innan ensamheten utvecklat stark yogistruktur, vill säga. Då kan ensamheten istället vara ett verktyg till rening.  Varma Hälsningar och Lycka Till /Per

Daniel-H
2017-12-06 11:12
#2

Hej Per. Tack för ditt utförliga svar. Det var bra saker du lyfte fram och kom med förslag på. Allt gott till dig med.

Upp till toppen
Annons: