Annons:
Läst 2065 ggr
Piixy
2014-04-12 13:14

Full mera mottaglig?

Godmorgon

Om man är full är man mer mottaglig för andligheter? 

MVH

Piixy 😂

Annons:
Ghosthunter
2014-04-12 17:28
#1

Nej, inte när man är full. Men efter ett par glas, kan jag känna energier bättre….men dricker jag mig berusad, då går det inte.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-16 11:23
#2

är nog olika från person till person 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

fredrikh
2014-04-16 23:18
#3

Alkohol sänker väl vibrationen i kroppen något och därmed kan det vara svårare att vara mottaglig? Jag tror däremot att om man bara dricker något glas alkohol så att verklighetsuppfattningen försvinner lite så kan det i vissa fall vara lättare att vara mottaglig för "andligheter".

Ghosthunter
2014-04-17 07:24
#4

Man blir ju mer avslappnad.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jina.
2014-04-19 16:14
#5

Alltså när jag dricker är jag mer påtaglig än annars, ser och hör mer och känner mer. Har alltid haft det så, men bara när jag drack några glas inte när jag är full.

Kunde se andar typ överallt och kände även av människors energier, hur de mådde vad belastar dem ect.

www.mediumjina.se

Liberate
2015-01-10 18:30
#6

Alkohol fungerar inte för mig alls. Antingen blir jag helt hypad/superglad/supermycket energi - det känns som en stor energiexplosion inom mig och att det sprutar ut gult ljus från händer och ögon, ja från hela mig. Lämnade alltid gänget som var ute och körde själv i trans på dansgolvet i många timmar. Numer mår jag bara dåligt och är trött. Så dricker mig mycket sällan full längre.

Men kan tänka mig att substanser fungerar bra. De sätter oss i en annan sinnesstämning och låter oss fokusera på annat än vad vi brukar. Känner på andra sätt än vad vi brukar och framförallt: minska intellektets inverkan på oss vilket öppnar upp för att vara i kontakt med oss själva - och i förlängningen naturen omkring oss.

Själv röker jag marijuana, utan några skadliga tillsatser som tobak eller något. Fin och clean så att säga. Mina starkaste möten har skett då. Men jag är inte så medial av mig och vill inte bli det heller. Jag känner mer dragning åt arbeta med egot, naturen, själen, frid, kärlek, positivism med mera. Utveckla mig själv och i framtiden hjälpa andra. 

Just örter har ju en kraftig inverkan. Weed, torkad vit salvia mm. Alkohol är ju visserligen ett resultat av en mänsklig process. där vi förändrat och utvunnit alkoholen från.

Tänk dig själv alla naturfolk som har spirituella resor och ritualer där örter är en nyckelingrediens. Någon gång när jag känner mig redo så ska jag testa AYAUASCA i Peru. Titta du på detta också.  Ett gigantiskt mänskligt uppvaknande håller på att ske och vi är många nya som måste lära oss mer. Så givande att dela med oss av våra erfarenheter - jag önskar bara man kunde ha en lärare på vägen… :/

Ni får effekt av alkohol men jag är övertygad om att det finns mer givande substanser - för en hälsosammare, starkare och bättre upplevelse. =)

PS

David Icke har varit på ayauasca-session för länge sen (alla sorters människor vaknar upp men han är den enda kändis jag kan name-droppa. Han är ett geni tycker jag. Om du inte sett honom så kolla in det.

Hoppas ni har en bra helg =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: