Annons:
Läst 2582 ggr
gwendolynn
2014-11-07 23:34

Kan någon ge mig hjälp och stöd??

Hej!

Jag sträcker ut en hand och tar emot allt stöd jag kan få nu! Ska försöka fatta mig kort..

Är 30 år, i 10 års tid har jag inte varit sann mot mig själv, tappat bort mig själv etc.. har vl levt ett "normalt", hyfsat liv, gift mig, fått barn och sådant men aldrig känt att jag är den jag vill vara. En kris på jobbet gjorde mig deprimerad, sjukskriven och jag landade på botten. En natt låg jag sömnlös och skrek inombords på hjälp och det knäppte till och jag insåg att jag är den enda som kan vända på mitt liv.

Började läsa en hel del om personlig utveckling, positiv energi och i samband med det kom jag in på det andliga som jag var otroligt intresserad av i tonåren men som jag helt tappade bort.

Den senaste månaden har minst sagt varit intensiv. Jag läser massor om allt möjligt, av intresse, inte för att jag tror att en förändring ska ske snabbt, utan mer för att underhålla intresset. Jag har vana av att komma i gång med något bara för att sedan komma av mig och den här gången knns det för viktigt, därför fortsätter jag läsa. Ibland utan att ta in så mycket för huvudet orkar inte men bara för att inte komma av mig.

Jag var på god väg första 2 veckorna. Mådde fantastiskt och kände som att jag hittat tillbaka lite grann till den jag någongång var/den jag vill vara. Sedan blev det jobbigt. I allt jag läste angående intution och om att vara sann mot mig själv återkom jag till en och samma punkt: mitt äktenskap. Jag har varit tillsammans med samma person (av och an i början) i just snart 10 år. Vi har haft det svårt hela vägen men ändå fantastiskt. Vi är själsfränder som har svårt att leva utan varandra men från min sida har jag tvingats inse att det är en vänskapsrelation mer än en kärleksrelation. Insikt nummer 1 alltså.

Jag har mediterat och fått kraftiga fysiska upplevelser.  Har aldrig mediterat tidigare men rean efter några dagar gick det som en strak ström av energi från huvudet ner i hela kroppen som höll i sig någon minut. detta har hänt 2 gånger. Efter andra gången fick jag sådan huvudvärk, brus i öronen, blev ljus- och ljudkänslig och har inte vågat meditera igen. Inte riktigt orkat heller för i 1 1/2 vecka sedan dess har jag brottats med svår huvudvärk, först på höger sida, nu på vänster.

Humöret pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag har nu samtalat med min man och han är införstådd med att känslorna inte är som de borde men vi får se hur vi ska lösa det.

Rent andligt känner jag mig extremt förvirrad nu och känner mig sjuk i kroppen dagligen. jag kämpar och vacklar men vill inte duka under och komma av mig igen. Just nu är jag ganska nollställd i huvudet, huvudvärken är för påtaglig och jag kan inte ens fokusera på vad som könns bra.  Känns som att jag tappat fotfästet lite grann i det jag påbörjade. kanske jag gick ut för hårt och blev för ivirig. men när man känt att man i hela sitt vuxna liv inte vetat vem man är så vill man ju inte förlora en enda sekund till på att göra annat än försöka hitta tillbaka. Bli sann.

Jag vet inte vad jag behöver hjälp med men jag mår fysiskt dåligt. Nästan som utbrändhetskänslor. Emotionellt är det både lycka och sorg. Lycka över att sanningen jag kanske haft inom mig under lång tid kommit upp till ytan, men extrem sorg och oro över att kanske behöva skiljas från min djupaste vän för att jag behöver hitta mitt eget liv. (Jag känner ett extremt behov av ensamhet just nu).

Andligt så står jag just nu stilla och vet inte åt vilket håll jag ska gå. Bara att jag vill framåt. Det är så många invanda rädslor, osäkerheter, hämningar som blockerar mig men jag vill bekämpa dem alla och bli JAG. Men just nu bara snurrar det i huvudet..Jag är lite rädd..vad händer???

Annons:
trollsländan
2014-11-13 12:02
#1

känner du igen dig  i det här?

http://www.samordningotips.se/411624996/2218944/posting/att-falla-och-tappa-fotfästet

I sådana fall lider du av utbrändhet

trollsländan
2014-11-13 14:04
#2

Tycker att du skall gå till läkaren för att fastställa så det inte är något fysiskt kanske kan du får hjälp med sjukskrivning?,sedan tycker jag att du skall ta tillvara på och göra sådant som du mår bra av. Jag har fått mycket hjälp genom healing. Jag höll på att bli riktigt sjuk, men har lyckats ta mig tillbaka. Träning i den dos du mår bra av, vila och inga krav. Sedan verkar ditt förhållande vara något som du grubblar på. Men se först till att må lite bättre själv. Boka tid med läkare samt alternativ behandling som healing och akupressur kan vara till stor hjälp. När du mår bättre så orkar du ta tag i ditt förhållande.

Volito
2014-11-25 10:02
#3

Från läkaren man bara får medicin och blir avtrubbad och bortkopplad och det löser ingenting.

När man börjar sin andliga resan och bearbetar saker i sig själv man praktiskt alltid inser att kan inte leva som tidigare - allt behöver ändring och oftast relation är den första som tar slut…. Och det är inte lätt, det hela tiden dyker upp någonting undantryck (precis när känns att nu jag är klar med allt och nu är det bra). Detta tar tid…. 

För mig den grovarbete tog ung 5 år….

gwendolynn
2014-12-02 23:57
#4

Tack för svaren! Jag valde att avsluta relationen och mår nu bättre än någonsin! Jag tror att många av mina fysiska symtom berodde dels på att jag gick ut lite hårt i mitt andliga sökande och helt enkelt överbelastade hjärnan, det blev lite för mycket för snabbt, men dels också på att min intuition så starkt försökte förmedla budskapet om vad jag behövde göra för att komma vidare i mitt liv och må bra.. Som sagt så mår jag nu otroligt bra, är avslappnad och känner äntligen att jag kan börja min resa..:)

Volito
2014-12-06 12:07
#5

Lyssna till intuitionen - hjärnan oftast är den som ställer till - vi "logiskt och förnuftigt" gör si eller så och efter fattar inte varför mår inte bra, men i verkligheten vi helt enkelt har kört över sig själva….

[Eleya]
2014-12-13 14:26
#6

Jag har varit mer sann mot mig själv då jag levde mer som kroppen och själen ville, men jag hade otaliga frågor och tvivel som jag ville reda ut. Mitt andliga sökande mättades när mamma av en händelse köpte böcker om änglar åt sin man och läste dem själv först. Hon blev som frälst och berättade allt för mig och puzzelbiten föll på plats och jag beställde själv böckerna på svenska och engelska. Jag rekomenderar varmt Lorna Byrnes böcker, de är fulla av kunskap, kärlek och ljus. Det finns även många andra författare att rekomendrea, men det är bara hennes böcker jag läst.

Annons:
Yon
2014-12-21 09:26
#7

Ta hand om hälsan på bästa sätt. Hälsa hjälper i andlighet. 

Nästa tips är att se allt som en möjlighet till att bli starkare. När du blir svagare av något så är det en signal på att du ska hitta ett annat förhållningssätt (både inom och utanför dig själv). Gäller såväl fysiskt som mentalt.

När du ska skiljas från din vän så ska du inte gå ner dig. Du skiljs från din vän pga omständigheter, men se till att forma din vilja i förhållande till omständigheterna. Alltså: om omständigheterna inte är goda, så skapar du viljan att gå vidare. När DU skapar viljan att gå vidare, och agerar på den, då är du en segrare. Kamp föranleder all seger. Det är alltså kämpigt, men segern är viktigare, och kampen blir därmed ett sorts nöje (ungefär som smärtan i att träna fysiskt).

Sedan kommer du uppleva upprepade tankar kring din vän och ditt beslut, men det är bara den sista glöden som håller på att brinna ut. 

Jag är man, och jag tror att män och kvinnor tänker olika, och behöver göra det, på grund av faktiska skillnader i kroppen, så mitt tankesätt kanske inte hjälper dig.

Hugohugo
2014-12-28 23:01
#8

#0

Håller med om det som sägs i #7 , det är se vad det goda och fridfulla innebär rent praktiskt, som har inverkan på ens vanor i livet på ett bättre sätt än bara ett beslut utifrån kunskap och teori, som inte säger något om det som ska göras.

Det råd jag väldigt mycket sannolik tror på är:

Det bästa tycker jag, för att saker inte ska krångla är att ha en utomstående vägledare, lärare, det är vad som gäller normalt sätt. Tex: Detta motsäger inte att du är den som gör arbetet för ditt liv. Utan är ett verktyg för en andliga väg, det kan liknas vid att människan behöver vatten för att leva, men får dricka tjock yoghurt istället (den livsviktiga vätskan blir utspridd på större volym), vilket är inte lika effektivt som vatten, men inte heller fel i sig, utan bara krångligare.

--- Sedan så har Rabbi Désirée R. Ntolo en valbar väg av flera, mer om Den Andliga Vägen, om vilken du kan läsa om på:

http://ondskaelyoninochandligtfrverkligande.blogg.se/2014/february/frid-vare-med-er-andlig-traning-och-andligt-utovande-en-saker-och-acceptabel-vag-av-flera-vagar.html

Frid och Kärlek.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2014-12-29 13:41
#9

#0

#8

Tilläggsvis - ett kanske varför du fick huvudvärk & annar sannolikt tänkbart för den situation du var (är?) i: 

--- Väldigt mycket sannolikt ett passande råd för allmänt vissa:

Sedan är meditation som innebär stilla tankarna och nå en tomhet för sin själ ska nå en, inte lämplig som första steg för personer som "inte är moraliska och som har förstarka känslor/*. […]" (av det Paul Brunton säger om meditation). "

´*´ = Jag tänker att detta menar att meditationen inte är den direkta åtgärden i såna fall. Än om målet med meditation kan formuleras som trancendens och sällhet, så är det mycket sannolikt rätt, om man även förstår att den utövningen vilar på en grund som redan gått i den riktningen mot det goda. 

Sedan är det mycket sannolikt att meditation inte är enda sättet att få svar eller någon sorts "förening" med sin själ, som på ett sätt man alltid får finna  på egen hand

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

adnanas
2015-01-02 00:04
#10

De däruppe bekräftade förra året  mina insikter att merparten av alla människor  är i slutet på fjärde dim och på väg upp till femte nivån . Och de kan få uppleva kraftiga svängningar " upp och ned " .. 

Om du tillhör "jumbo" gruppen får  du räkna med att det  blir ännu jobbigare innan det vänder.  Jag rekommenderar att du och din man utför meditationer i grupper  med andra deltagare . 

Ref www.st-germain.se/

God fortsättning /Adnanas

Hugohugo
2015-01-02 11:57
#11

#0

(sannolikt sant, från källan av Rabbi Désirée R. Ntolo, se på min profil för mer information)

Apropå energi strömmar man känner då man mediterar:

Hej gwendolynn

Sådana strömmar uppstår av vad du vill, så du ska försöka göra så att energi strömmen först ska uppstå genom rotchakrat som på män ligger mellan anus och testiklarna, där är mellangården. Så jag antar det är på liknande sätt för kvinnor (från slutet av anus och bara mellangården, eller från slutet av anus och  ungefär lite mer). Då man har placerat energi strömmen där första chakrat sitter, så ska man låta en "värme" uppstå (det känns som eller liknande vilken värme som helst, men den kommer inte utifrån något fysiskt eller från den fysiska kroppen). Det är först värmen kommer på plats, som värmen sedan kan stiga upp längs ryggraden, sakta.

Förresten så kan energi strömmen också kännas som en beröring av ett mer eller mindre fast föremål eller trög flytande vätska, det går lika bra då också antar jag. Jag har själv inte kommit till andra chakrat än med värmen stigande längs ryggraden. Men jag antar att strömmen (jag har känt den ibland) eller den mer densitet täta beröringen ( utifrån egen erfarenhet upplevd) ska bara hela tiden vara kvar vid det första chakrat, i normala fall.

Med detta som kommentar på undervisningen från Rabbi Désirée, så ska jag återge den så som jag fick den:

"[…] meditating, by slowly bring up the heat from the Muladhara Chakra (the bottom one) to the top of the head. Do a normal raising of the heat along the spine, concentrating on all the Chakras, until you reach the top of the head.

The first one is placed between your anus and your testicles… that is exactly where you should concentrate your mind; You must see it as a red shining wheel turning fast. From there, think of the heat rising up, as you concentrate on the Chakra, between your sexual organs and the navel. See this one as an orange-coloured wheel. When you feel the heat up to that level in yor vertebral column, raise the heat again to the level of the Solar Plexus, above the navel. See the wheel coloured yellow, and fell the heat again rising up to that level in the spine.

Now raise the heat right above the heart. the wheel will be a clear green colour, raise the heat to be also in the same level.

Then concentrate on the throat Chakra, and see the wheel turning in a blue light, let the Kundalini heat rise to just at the back of your neck.

Then move up to the Ajna Chakra, between the eyes. see the wheel as a violet light. the heat should now be at the back of your head.

And finally, let it erupt at the Crown Chakra, at the top of your head, it should appear like beautiful shiny white pink and golden lotus flower blossoms, or just a shiny light. If you manage to do it, just enjoy the experience and see what happen.

Relax, it is very important to always be relaxed, then the process will go on smoothly and easily.

Peace be with you."

--- Jag hoppas detta kommer till hjälp, eller?

PS: Sedan är det egentligen bäst att klara av skilja på då man ska meditera och då man gör annat. Det finns andra energi flöden man kan göra då man inte mediterar, är värt att nämna. Jag antar att man kan också hamna i meditation då man har kontakt med andar (sannolikt har jag upplevt det), och man har låtit sig inleda kommunikation med dem, man har fokuserat på öppna sig för en sådan.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2015-01-02 14:32
#12

#11

😮Tilläggsvis i tekniken i mediterandet:

Att jag redan hade läst om att chakror snurrar åt ett håll då de är friska, är jag inte säker på om det har betydelse vid visualiseringarna i denna ovan nämnd meditation, någon som har nått att säga om detta?

Jag kommer tillbaka då jag minns detta om riktningen, och dess betydelse.

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2015-01-02 23:52
#13

#11 TIDEN på att låta sig hålla på med ett chakra i taget skulle kunna vara ett år. Och hur man mår vid övningarna och deras konsekvenser är bra att man för dagbok över.

Själva vibrationerna, strömmen och flödet (eller det man kallar det) ska man låta uppstå vid varje chakra på framsidan eller är det vid varje nivå längs ryggraden som är i höjd med öppningen på framsidan av chakrat?.  Alltså frågan är om det ska uppstå en vibration bara längs framsidan av kroppen (gällande de chakror som är mellan: från att börjat på "mitt" på bottnen och går mot toppen av huvudet). Jag har inte frågat om det ännu, men jag har just nu tillräckligt med arbete med att bemästra det första chakrat och det har bara en öppning. Så någon här på forumet som är kunnig skulle kunna komplettera detta (nu eller något senare), eller ?

Så då vibrationen har uppstått, så då ska man låta värmen komma till chakrat för att man ska kunna lägga vibrationen till ännu ett chakra. Om jag upphör vibrera på de föregående chakrorna så blir det fel, om man ska göra en normal resning längs ryggraden av värmen (vilket är frågan om i kommentaren ´#11´.

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
2015-01-03 05:36
#14

#11 Mina kommentarer (& inlägg):

 Som denna kommentar här och där ´#11´ är, så är det tillsvidare annat anges alla kommentarer av egna  tankar från mig sannolikt sanna. Men Rabbi Désirées ord ska väl vara sanna?, då jag har sannolikt för mig att man annars om det inte vore sant så vore respekt för sanning att låta tillkänna ge om det vore så (något annat än sant passar att anges, för sanning passar bäst att bli sagd, därefter att försöka hitta sanningen, än om ordningen av öppenhet för ändra sig står väl alltid kvar?).

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: