Läst 2125 ggr
[niklaeri02]
2014-08-02, 23:15

Från person till person

Jag har under de senaste åren haft det rätt så ostabilt, och flera saker har skett som är ganska negativa, alldeles som det har varit väldigt vågigt, och stormigt. Nu har det lugnat ned sig, men min undran är om detta har med upplysning att göra? Fick förr det förklarat för mig att upplysning är som att dra ur en plugg, också börjar saker komma upp till ytan, om jag förstod det rätt.
I så fall hur lång tid kan det ta innan saker blir lugnare efter man fått insikten? Kan känna som att jag är tillbaka i det personliga där jag var då jag var yngre, innan jag fick insikten, men jag har även haft en psykisk sjukdom…så kanske är det den som har gjort allt så ostabilt? Eller det kanske hänger ihop?
Skulle vilja förstå detta lite bättre!

Mvh,
Niklas

alicia80
2014-08-24, 20:40

Jag tror så här: hela livet handlar om upplysning . Hur vi upplevelser saker och hanterar saker är upp till oss. Det är så vi ändrar vår frekvens ( som en radiokanal) och på så sätt kan möta upplevelser som passar in på den frekvensen. Så för att uppleva behagligare upplevelser om man säger så behöver du helt enkelt höja din frekvens, byta radiokanal. Hur gör man detta? Jo man börjar se det som redan händer från ett helt annat perspektiv. Vad är ostabilt? Vad är negativt? Finns det egentligen något negativt ur hjärtats perspektiv eller är det ständiga huvudet som dominerar ? Var tacksam för det de upplevelser du är med om och se vad du lärde dig av det. Se de varken svart eller vitt utan betrakta det som de mer neutralt eller som de fantastiska lärorika upplevelser det är. Och Woala så har du plötligt ändrat station och kommer plötsligt upptäcka att sådant som du önskar dig kommer komma i din väg. Detta är min syn. Och jag vet det flesta människor är inte till hundra procent aktiverade i sina hjärtan ännu och lever till fullo genom hjärnan. Men en dag kommer vi alla nå dit. Hoppas detta kan vara lite tips på vägen.

[niklaeri02]
2014-08-26, 20:34

Tack för kommentaren, bra med lite tips! :)
Vänligen,
Niklas

Älvan
2014-08-30, 23:14

Jag läste något som jag tycker är vackert, men vet inte om det är sant. Att vi alla har en livsplan och har planerat vårat uppvaknande vid en viss ålder. Om vi inte vaknar andligt kommer vi få hjälp bla genom sjukdom, förluster att vakna andligt. Det jag och vetenskapen faktiskt vet är att det i kriser finns stora möjligheter till förändring. Det jag läst på annat håll är att om man lever och skapar sitt liv helt och hållet genom egot kommer tillslut anden i oss börja sätta krokben genom just förluster; jobb, anhöriga, partner, materiella förluster och sjukdomar. Båda de ovanstående teorierna ger ju en tröstande förklaring till det lidande vi människor tvingas utstå. Det är ett högre syfte med detta lidande. Att vi ska vakna andligt. Lyssna på vår ande och leva genom hjärtat. Att komma ihåg vad syftet med detta liv är.

[Lindyhop]1
2014-08-31, 10:36

#1 och #3 väldigt fint beskrivet tycker jag precis så är det ju. Vad bra ni är på att förklara.

[niklaeri02]
2014-08-31, 16:20

#3 Jajamen, det var bra förklarat! Har tänkt att uppvaknandet kanske sker ännu tidigare i kommande liv också. Och som du är inne på kanske jag inte kommit så långt utan det "negativa" som har skett. Ingen ursäkt, men kanske tröst och förklaring. #4 Håller med! Alla får gärna fortsätta komma med upplyftande och intressanta kommentarer :) Tack ska ni ha.

sveavännen12
2014-09-04, 15:57

Jag tror att hela livet är en enda lång upplysning. Alla möten mellan dig o olika människor, beslut, upplevelser, känslor osv - allt handlar om utveckling o upplysning. Allt hänger samman och inget händer av en slump.

Jag tror att man har en bestämd livsplan som man gjort upp innan man inkarnerar på jorden. Sedan har vi ett eget val hur väl vi följer den planen eller inte. Jag tror att om man kommer för långt bort från planen o inte lyssnar på sina guider eller sin intuition så händer saker som får oss att omprioriter o komma till rätta igen.

Jag tror oxå mycket på att ha makten över sitt liv o att det i sin tur skapar en känsla av frihet.

Om en person är elak mot mig har jag ett val hur jag väljer att tolka det personen säger till mig o vad jag gör åt saken. Alla människor har ju sin frihet att tycka vad dom vill om mig, sen behöver jag inte ta åt mig av vad dom säger.

Som ex har jag en chef som är gräslig. Hon utövar en härskarteknik som skulle få facket att gapa. Hon spyr ur sig otrevliga saker dagligen. Jag hör orden hon säger men jag låter dom inte snudda vid mitt hjärta o min själ, dom försvinner. Hon gör mig stundvis upprörd, det medger jag. Så jag lyckas inte helt med att skaka av mig hennes ord, men jag övar! När jag blir upprörd har jag inte längre makt över situationen utan låter henne påverka mig.

Jag har nu valt att lösa situationen genom att sluta, byta jobb och gå vidare. Då har jag skapat frihet över situationen igen. Och jag har återigen makten över mitt liv.

Det ser jag som en lärdom och en upplysning.

/ Maja☀️

[niklaeri02]
2014-09-07, 22:12

Tack för kommentaren Maja :) jag tror att vi är här mycket för att lära, uppleva, och sprida andlighet och läran om upplysning som jag tolkar som en verklig händelse och insikt. Vetenskapen har nog kommit rätt så långt i att bevisa detta, och säkert kommer vi få bevis för Guds existens genom vetenskap, fysik, mekanik om vi inte redan fått det. Det är mest denna insikt och upplevelse jag menar med upplysning. Mvh, Niklas

[rara]
2014-09-10, 10:04

Är det sakerna runt omkring dig som lugnat ner sig eller är det ditt förhållningsätt till dem som lugnat ner sig?

[niklaeri02]
2014-09-10, 12:33

rara: Kan väl säga både och, men det är nog mest saker runt omkring som jag menade. Förhållningssättet har på ett sätt varit det samma sedan 2010…men klart att personligheten utvecklas och förändras ändå. Här kan du läsa mer om hur det varit om du vill: http://andligutveckling.ifokus.se/discussions/53ed18b6ce12c41967010b91-min-andliga-tid-pa-jorden?discussions-1 /Niklas

[Hukanson]
2014-09-27, 09:09

Att vilja bli en svarta bergens naturguide i Italien för en Kristusproblematik är kanske inte en erfarenhet som man kan vara odelat tacksam för. Det kan vata så att man behöver komma till insikt om vad den egentliga problematiken handlar om. En kanske evigt aktuell problematik. Kanske det finns missionärer att samtala med? Kolla om du vill. http://jesukristikyrka.se

[niklaeri02]
2014-09-27, 19:29

Har varit lite intresserad av tro och religion, var till kyrkan och mediterade förr som sagt. Hur menar du med "Kristusproblematik" om man får fråga? Och att den skulle vara "evigt aktuell"? Vill bara förstå.
Jag har fått insikt i vad den egentliga problematiken handlade om, och det var främst psykiskt mående. :-/

[Hukanson]
2014-09-27, 21:11

Nog skulle vilken troende som helst tänka på Kristus-problematik när man läser din skildring om din svåra tid: "Min psykiska världsbild var så att jag var förföljd av en grupp andliga människor som ville mig illa. Att jag som i ett tidigare liv varit Jesus behövde dö för att alla andra skulle få det bättre. Jag ville inte dö, men de andra ville med ljud, och andra störande saker få mig att begå självmord. Nu vet jag att jag inte var förföljd, och att jag inte måste slänga bort saker, eller vända på saker, men kan ändå minnas känslan av att vara där och vara den som behövde dö."

[niklaeri02]
2014-09-29, 13:30

…Då förstår jag. :)

Upp till toppen