Annons:
Läst 3158 ggr
Alternative
2014-03-11 20:11

Djupdykning inåt

Precis passerat ett vägskäl i mitt liv där jag valt att återuppta ett förflutet arbete.
Haft en liten semester på 9 år.
Just nu är jag vilsen, men jag måste gå vilse för att finna rätt.

Måste hitta in i mig själv igen, måste:

1. Minnas

2. Få kontroll på känslorna = möta dem på alla plan
  *Rädsla
  *Hat
  *Aggression
  *Sorg
  *Kärlek
   (osv, osv)

3. Ta vara på min borg, träna och lära mig äta rätt

4. Sluta med rökning, snus och alkohol

5. Få rutiner

6. Få balans på mina inre element, lära känna dem var för sig

Sen minns jag faktiskt inte riktigt vad det var mer, men det är en bra början.

Det här med meditation är inte min grej, aldrig varit.
Så jag undrar vad ni har för erfarenhet om andra vägar för att dyka inåt i er själva?

Annons:
[niklaeri02]
2014-03-11 20:36
#1

Hej

Jag kommer att tänka på ayurveda då du skriver. Har läst en bok om det nyss. Kanske kan du kolla upp det.

Vänligen Niklas

Alternative
2014-03-11 22:06
#2

#1 Tack.
Likheterna är helt klart slående, men det var inte ett namn på vad jag behöver göra utan mer ett annat sätt än just meditation jag söker.

Största skillnaden är att de kör med 5 element, jag ska få balans på mina 4 och genom det öppna upp för det 5:e elementet i mig själv.
Väcka draken till liv igen, släppa den fri.

Kommer jag bara in på spåret så kommer jag få till mig vad och hur jag ska fortsätta, men just att djupdyka in i sig själv, vad finns det fler för alternativ?

Älvan
2014-03-12 10:39
#3

Jag gör så ofta jag behöver el kommer ihåg. Jag sitter/står/ ligger spelar ingen roll. 1. Jag tänker på Moder Jord och låter en pelare/röd energi komma från mig där jag har kontakt m mark/säng/stol så djupt ner i jordens känrna jag kan. (Rotar mig/kopplar in mig) 2. sen ber jag Gud Fader "dra upp mig" där jag är som högst (huvud el i liggande hela ovansida kropp.) Så högt jag o han kan. 3. Sen ber jag om att flödet (av ljus/kärlek/livskraft) flöda fritt mellan Gud Fader och Moder Jord genom min kropp. Detta går inom en minut och om jag har tid har jag först tänt ett ljus ev rökelse. Sen befinner jag mig i flödet så länge jag känner för det o 4. sen kan jag påminna mig om det under dan då detta hela tiden pågår. En påminnelse tar ju bara nån sekund. Hitta din metod. Jag mediterar mkt sällan

Älvan
2014-03-12 10:40
#4

Kan tillägga att min metod har jag hittat på själv. Kanske bara passar för mig? Ibland öppnar jag alla chakran ungefär som Iris Hall med blommor innan flödet kommer.

Alternative
2014-03-12 12:19
#5

#4 Tack Älvan, det är nog något sådant jag ska göra.
Måste finna att släppa energierna fria åter, vad torde vara bättre än att låta dem strömma helt fritt inuti.

Om jag öppnar upp de 7 grund chakranen så bör energin även hitta till de dolda.

Det tredje ögat är redan delvis öppet.

Älvan
2014-03-12 12:39
#6

#5 Låter bra. :) Vill utfärda varning med öppnanden av chakran om du inte är ordentligt jordad och grundad först. Öva grundning av jordchakrat jättemycket. Det är den jag kallar Moder Jord. :)

Annons:
Alternative
2014-03-12 12:47
#7

Tack, men där jobbar vi inte lika.

Min jordning kommer av att ha balans på mina inre elementen.

Älvan
2014-03-12 12:52
#8

#7 Vad bra:) Jag tror inte vi är lika. Ville bara varna om du var lik mig. :) Kram

Älvan
2014-03-12 13:36
#9

Tänkte på din punkt 2 om känslorna. Problemet för de flesta av oss är att just försöka få kontroll över känslorna på fel sätt. Enligt mig måste man 1. Vara i kontakt med sina känslor och vara uppmärksam på dem 2. Låta känslan riktigt finnas i kroppen. Acceptera och välkomna den 3. Lyssna vad den vill säga. Det är en kunskapsbärare

Alternative
2014-03-12 14:15
#10

Få koll på känslorna handlar om så mycket.
Har börjat kunna gråta igen och det är så välkommet.

Det som i huvudsaken handlar om koll är rädslan, hat och aggressionen att ALLTID bevara lugnet, att bara ha rädslan som en varningsklocka.
*något som verkligen prövas nu när jag slutar med nikotin*
För att lyckas med det så måste jag kunna ha nära till hands med alla andra känslor känslor.

Detta är ett arbete genom mitt vatten.
Chackran är arbete genom min jord.
Träning av kroppen (äta rätt) är mitt eld då jag som person är just eld.
Minnas är ett arbete genom min luft.

Mitt vatten, jord och luft är mina 3 närmsta guider.
Genom att få balans på dem och mig kan vi bli 1 och genom denna 1:an kan vi öppna det femte, sen finns inga gränser.

Älvan
2014-03-12 14:21
#11

Alternative #10 Underbart :)

[Svartkajan]
2014-03-17 18:17
#12

Börja med det du tycker om dig själv och glädjs för det. Börja med att isolera en enkel sak som du vill ändra med dig själv, genomför ändringen och när du är redo tar du nästa sak. För en dagbok, det kan vara ett väldigt spännande arbete!

Kram

Alternative
2014-03-24 17:26
#13

#12 Ingen fara på det planet, finns ingen som älskar mig själv så högt som jag själv gör.
Om ingen är perfekt så är iaf jag bra nära 😉

Jag vet vilka förändringar jag vill göra och att ta dem 1 och 1 skulle säkert kräva 1000 år och så gammal kommer jag aldrig bli.
Medveten om dem alla istället och ser när jag bemästrar dem och helt enkelt bockar av dem.

Dagbok eller liknande ska man ju alltid föra om man arbetar med sig själv eller så kallat magiskt, men jag håller samtidigt på att bryta mig bort från allt skrivande, så det blir lidande och förhoppningsvis kan jag bygga upp mitt inre kartotek och lära mig använda det fullt ut istället 😃

Annons:
retep
2014-03-24 17:38
#14

#13 Som jag uppfattar det du skriver så är det inte någon djupdykning eller andlig utveckling du är öppen för, utan verkar mer vara någon egen variant av personlig utveckling!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

allhealing
2014-03-25 00:38
#15

#0,

Vi har alla vår unika väg att gå för att möta oss själva.

När jag läser en texten som en person skriver ser jag även svaret personen söker. Så här kommer min förståelse av vad det är du efterfrågar.

Du ska börja med att träffa en person som kan visa dig hela pusslet. Det du idag upplever som fragment du själv inte klarar av att foga samman. När du förstår kartan kommer många bitar du idag tittar på som ett frågetecken att förändras till utropstecken.

Steg två är att du ska släppa uppfattningen om att varaktig förändring ska vara snabb. Det är resan som är målet, inte målet som är resan.

När du greppar det här om kanske sex månader är du redo att vidga ditt medvetande än mer.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: