Annons:
Läst 1818 ggr
Aurorai
2014-02-15 15:26

ser hur de vibrerar i vissa punkter i luften?

hellu! nu på senaste har jag märkt att om jag står och kollar ut över en viss yta som tex ett rum så kan jag ibland se olika punkter i luften som vibrerar/ibland som vågor, är de energier? 🤔

Annons:
retep
2014-02-15 16:42
#1

Ja…eftersom allt vi ser är energier, eller vågor med olika frekvens eller svängning. Det kan också vara något så enkelt och vanligt som…litet smuts och damm på linsen, i ögat. Faktiskt…så kan vi med ögat se och uppfatta energier eller vågrörelser…allt från ljuspartiklar till partikelrörelse i något som är så hårt och fast som en…sten! Även den hålls samman av naturens grundläggande krafter, som i sig är energi och partiklar som svänger med olika frekvenser.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

AGEAC
2014-02-16 15:42
#2

Hej!

Det du ser kallas för Prana och är den vitala kraften som finns i luften (syret). De är energipunkter i den eteriska världen. De är inte så svåra att se,,, de finns överallt…

iMrtin
2014-02-16 17:03
#3

#2: Låter som värmevågor och vad är det för något som får plats i en syreatom? vart börjar och slutar energipunkter och vad finns det för olika?

#0: kan det vara något fel på din syn? Kolla med en optiker.


iMrtin
2014-02-16 17:58
#5

Jag har läst om sånt här och inte sett några belägg för dina påståenden. Eller själva påståendena i sig.

Du har mina frågor redan.


iMrtin
2014-02-16 20:05
#6

prana känner man väl snarare än att se


Annons:
AGEAC
2014-02-17 00:32
#7

Man kan även lära sig att se dem… Prana är förbundet med våra chakror i astralkroppen.  Om man utvecklar magens chakra så kan man känna energierna i form av "vibbar" i atmosfären eller hos människor, hjärtats chakra får en att känna intuition och andliga förbindelser, halschakrat får en att höra och chakrat i pannan får en att kunna se in i det astrala ljuset. Där kan man se energier, prana, auran, etc. Klärvojansen kan man också utveckla vidare för att se saker som händer på avstånd och t.o.m. saker som kommer att hända. I början så börjar det i form av klara bilder under meditation, klardrömmar,,, och senare kan man börja förnimma många intressanta saker i under det dagliga vakna tillståndet. Bara man lär sig att praktisera på rätt sätt kan man börja vakna mer och mer…

iMrtin
2014-02-17 03:08
#8

okay. låter hursomhelst misstänkt likt: 

After realization these vibrations are distinctly felt on the hands and feet as a cool breeze flowing from within. A person also gets to know when he is being lied to, or being manipulated. The mouth stops speaking for the realized person, as the mouth can lie but the hands start speaking and the feet bear witness, as everything is revealed through the vibrations and the vibrations never lie. http://adishakti.org/al-qiyamah/your_hands_will_speak_fussilat.htm


AGEAC
2014-02-17 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

tja,, klart att man blir känsligare för psykiska manifestationer men detta med händerna har jag inte upplevt eller hört. Hur som helst så är det väldigt individuella upplevelser som erövras sakta och blir starkare med tiden,, inte p.g.a. tiden med i.o.m. man praktiserar.

Förresten, välkomna på föredrag i Göteborg nu på onsdag om Mindfulness & Lucid Dreaming!

TksitkaFsnniFofu
2014-02-19 05:09
#10

när jag var yngre och var intresserad av psykadeliska droger så kunde jag få för mig att se vibrationer överallt

Upp till toppen
Annons: