Annons:
Läst 4762 ggr
iMrtin
2014-01-06 23:06

Är ni inte rädda att bli besatta av demoner?

som antar sin form av en ande och lockar med "ljuset" när ni håller på med era häxkonster?

Mvh /sökande


Annons:
iMrtin
2014-01-06 23:07
Blodfot
2014-01-06 23:10
#2

jag är det ibland.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

iMrtin
2014-01-06 23:14
#3

kan du berätta vad som hände?


Blodfot
2014-01-06 23:17
#4

haft en elak ande själv som gjorde allt för att bryta ner mig, mennar verkligen allt och han bara kom när jag minst anade det.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

iMrtin
2014-01-06 23:23
#5

antar att han kom in efter att du lockade din han?


Blodfot
2014-01-06 23:25
#6

jag gjorde inget, han kom innan jag ens hitta denna "kraft"

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
iMrtin
2014-01-06 23:29
#7

Bibeln?


Blodfot
2014-01-06 23:30
#8

nepp, jag tror inte på bibeln längre.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

iMrtin
2014-01-06 23:35
#9

är det för att det varnas för magi och häxkonst?


daisy55
2014-01-07 11:05
#10

Vill bara tacka för länken.

Gaiatri
2014-01-07 11:18
#11

iMrtin! Vilka är det som håller på med häxkonster? Du får gärna vara specifik eftersom jag antar att ganska många här på sajten inte riktigt kan identifiera sig med att "håller på med era häxkonster".

Jag förstår att du är osäker i det andliga och söker svar på olika frågor, men det är onödigt att skrämma upp människor som också söker svar på frågor.

Jag ser i andra trådar du skrivit i att du är intresserad av det mediala. 

På denna sajt (AU) så är innebörden av andlig utveckling inte synonymt med medial utveckling. Psykism kan komma genom att man utvecklas själsligt men det är inte det som är det primära syftet. Psykism kan även utvecklas utan att man har en stadig kontakt med sin egna inre själ. 

Det viktiga är att man är herre över sitt eget instrument. Med det menar jag att man inte tillåter någon annan/något annat väsen ta över kontrollen av tankar, känslor eller kropp. 

Självklart kan man vara hängiven Gud och ta emot Jesus men utan att låta någon annan ta över kroppen. Om du är osäker på vad det är för skillnad så ta emot Gud eller Jesus genom hjärtat. Öppna inte upp känslokroppen för utomstående energier. Kärleken till Gud går genom hjärtat men det är inte samma sak som att öppna sig för de energier som finns på astralplanet.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Alder]
2014-01-07 15:36
#12

Som ny är det lätt hänt att blanda ihop andlig och medial utveckling. För dom som är mediala kallar oftast sin gren för andlig utveckling också.

Som oerfaren och nyfiken på vad medial utveckling så är det lätt hänt att tro det man öppnar upp sig mot är någonting gott. När man i själva verket har upplevt astralvärdens fenomen. 

#0 Vad får dig att tro att vi håller på med häxkonster?

iMrtin
2014-01-07 18:59
#13

Astralplanet, andra dimensioner eller vad jag tror är ställen som ingen  människa av kött & blod ska vara på. 

astrologi
änglar - naturväsen
ljusarbete
änglamänniskor
tal och symboler
universum……… 

Faktiskt redan tagit emot Jesus Kristus,  Den helige anden  och känner Gud i mitt hjärta men tack för varningen.


Annons:
Yon
2014-01-07 21:00
#14

#13 "Astralplanet, andra dimensioner eller vad jag tror är ställen som ingen  människa av kött & blod ska vara på. "

Låt Gud själv döma varje individ.

scheindel
2014-01-07 21:45
#15

till skillnad från de flesta på det här forumet identifierar jag mig faktiskt som en som håller på med "häxkonster" (även om jag kanske har en annan definition av ordet än TS och möjligen också andra på detta forumet) och svaret på din fråga är nej, det är jag inte rädd för. det funkar liksom inte så.



iMrtin
2014-01-07 22:30
#16

#14; Jag dömer väl ingen utan delar med mig av min tro. Ni kanske inte sysslar med sånt här?

#15; jag läste din hemsida och kan inte se något som tyder på nått jag skulle kalla häxkonst, vad menar du och varför är du inte mer öppen med det isåfall?


Yon
2014-01-07 22:43
#17

"Astralplanet, andra dimensioner eller vad jag tror är ställen som ingen  människa av kött & blod ska vara på. "

"Jag dömer väl ingen utan delar med mig av min tro. Ni kanske inte sysslar med sånt här?"

Jag trode att du menade att människor av kött och blod inte ska vistas på sådana platser, och att om de vistas på sådana platser, så anser du att det är negativt för dem, och att de därmed har ett negativt beteende.

Men jag kanske förstår fel.

iMrtin
2014-01-07 22:55
#18

Jag menade att vi troligen inte ska det, ja. Jo, att man knappast osannolikt öppnar sig upp mot en (fantasi?)värld där onda krafter kontrollerar och människor kring en utan att man är medveten.


scheindel
2014-01-07 22:55
#19

#16 nej, hemsidan har inget med häxkonst att göra. den länken ligger i min signatur här på iFokus och är egentligen inte en del av mitt svar till dig som så. hemsidan i länken är mitt yrke, häxkonst är något jag ägnar mig åt på min fritid och har ingenting att göra med mitt jobb :)



Yon
2014-01-07 23:06
#20

#18 Jag tänker att det säkert kan vara av ondo det du beskriver, men att det kan variera från person till person. Jag kan tänka mig att somliga har den vägen att vandra, och att Gud är den enda som vet. Om man nu råkar på ondska i andra dimensioner; Ingen ondska sker utan Guds godkännande (eftersom Gud har alll makt), och vissa snedsteg är till för att man själv ska lära sig. (men det kanske inte alla kristna anser?)

Men, om jag är kristen, så skulle jag nog inte fokusera huvudsakligen på dessa saker som du nämner, utan istället gå direkt till Gud.

Jag kan tänka mig att vissa personer lever mer i dessa dimensioner än i vår fysiska värld, därför att de har anlag för det, och då blir dessa dimensioner en del av den vardags-grund som de utövar sin Guds-tro på, precis som andra utövar sin Gudstro i den fysiska verkligheten.

Personer med anlag kanske är lika skicklliga på att undvika demoner, som vi "vanligt folk" är duktiga på att undvika stolta, giriga och agressiva människor.

Att ha ett begär efter dessa dimensioner kanske (eller mer troligt) inte är helt förenligt med kristendom.

Annons:
Tride
2014-01-07 23:24
#21

Jag tror inte att astralplanet har mer ondska än tex det fysiska plan där vi människor, ond som god, befinner oss fn. Vi har alla ont och gott inom oss. Jag tror att vi lär oss av både våra onda och goda sidor - medvetenheten vidgas och vår förmåga att välja "rätt" ökar gradvis.

Komplicerat ämne tycker jag och svårt att finna de rätta orden. Men värt att reflektera kring. 🤔

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Jonan
2014-01-08 22:29
#22

Varför blanda in religion med det astrala? Religion är ett mänskligt påhitt av det man ej förstår! Allvarligt Bibeln skrevs för tvåtusen år sedan av andra kulturers historier som är ännu äldre! Dom religionerna vi har idag finns bara kvar som skrämsel propaganda, tro på den allsmäktiga annars hamnar du i helvetet osv. medans dom har tryckt ner våra gamla religioner som ståg människan mycket närmare i det fysiska och det andliga..

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

iMrtin
2014-01-08 22:49
#23

#21; jag tror att roten till ondskan finns i nån annan dimension, troligen hans demoner också.

#20; "Ingen ondska sker utan Guds godkännande (eftersom Gud har alll makt), och vissa snedsteg är till för att man själv ska lära sig. (men det kanske inte alla kristna anser?)" - låter som att en vill skylla på Gud eller ödet när något skiter sig men Gud har gett oss fria val och vem vet, det kanske även andarna har.

#22; hade du läst bibeln så förstår du nog att det finns en andlig dimension där. Gud varnar oss dock för att söka råd/hjälp från de döda. Alla som tror på Kristus när han kommer andra gången är räddade står det väl, jag tror ingen kommer förneka eftersom det blir så uppenbart. Lucifer har besegrats och himlarna kommer öppna sig.


iMrtin
2014-01-08 22:56
#24

Death is an important part of the plan of salvation, a necessary step in returning home to our Heavenly Father. “When the physical body dies, the spirit continues to live. In the spirit world, the spirits of the righteous ‘are received into a state of happiness, which is called paradise, a state of rest, a state of peace, where they shall rest from all their troubles and from all care, and sorrow’ (Alma 40:12).

A place called spirit prison is reserved for ‘those who [have] died in their sins, without a knowledge of the truth, or in transgression, having rejected the prophets’ (D&C 138:32)” 

“The Savior opened the door for the salvation of the dead. Before that time the unworthy dead were shut up in prison and were not visited. (Moses 7:38–39; Isaiah 24:22.)

7 To aopen the bblind eyes, to bring out the cprisoners from the dprison, and them that sit in darkness out of the prison house.

Jag tror att Jesus kallas Herren på Jorden för att det är hans ande som är "Den helige anden" och som visar de vilseledda andarna rätt.


Jonan
2014-01-08 23:30
#25

Jag vet att kristendomen har en andlig dimension med, men jag tror inte på himlen och helvetet så som det står i bibeln, kom igen nu helvetet är ju taget ifrån nordiska och grekiska historierna! Jag är kristen då jag är döpt i svenska kyrkan men jag tror ej på kristendomen och alla religioner med en allsmäktig gud som kräver total lydnad av sina troende! I dagens samhälle så borde människan ha utvecklats så pass mycket att man kan skilja på andlighet och tvångs religioner som trycker ner människans andlighet med hot, tvång och skräck. Tror man inte på Kristus så finns ingen räddning utan man är dömd att lida och straffas för evigt? Det är isåfall en gud som jag inte vill följa och som för min själ och mitt ursprung är totalt nedvärderande! Jag är inge slav utan en egen själ som har min egna inre andlighet som är ett med djuren och naturen och JA djuren har också själar!!

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

iMrtin
2014-01-08 23:44
#26

Alla får flera chanser. Möjligen en extra för att man är döpt/kristen.

Och de förstår sig inte heller på den onda andevärlden, fastän de ofta nämner djävulen vid namn. Somliga är nyfikna och ger sig in på det ockulta, och tror att det är ofarligt, fastän Gud strängt förbjuder sådant. 3 Mos. 19:26, 31, 20:6. Jesaja 8:19.

“The Lord has so arranged his plan of redemption that all who have died without this opportunity shall be given it in the spirit world” (Doctrines of Salvation, comp. Bruce R. McConkie, 3 vols. [1954–56], 2:132).


Jonan
2014-01-09 00:25
#27

Det är lugnt jag skall gå ur svenska kyrkan, har bara varit med för att det har varit tradition och inte tyckt att det spelar någon roll för jag har ändå följt mitt inre!  Universum är så stort och oändligt så jag skulle aldrig frivilligt bli en slav och förringa allt levande och vackert som finns på denna jord.

Det är det jag har svårt med vissa religioner är skrämsel taktiken, att man skall känna sig tvingad till tro av rädsla att bli straffad! Det är ju rätt bängt i sig själv? Alla levande varelser är fria själar och man skall tro på det som känns rätt för en själv=) ..

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

Annons:
ALPHIRA
2014-01-09 03:35
#28

Bästa Jonan.

Du har ju väldigt aggressiv ton. Nödvändigtvis behöver du inte alls ha det..!

Du följer ditt inre och det du tror på! Och du har en vacker själ som bryr sig om djur och natur! Så vill Gud att människan ska vara.

Som du säger, du är din egen själ och går din egen väg. Så gör vi alla.

Släpp bitterheten att alla inte är som du. Du är bättre än du tror, faktiskt ❤️ (men inte bättre än andra, vi är alla lika värda…)

Jonan
2014-01-09 16:39
#29

ALPHIRA Ursäkta om du uppfattar mig som aggressiv, då detta ej är min mening eller det jag försökte förmedla!

Jag är ej bitter:) och jag har ej antytt att alla skall vara som mig?

Jag tror på ett högre väsen men ej på kristendomen som är ett mänskligt påfund;) I början var ju kristendomen en liten sekt som kom ifrån judendomen! Jesus var ej kristen då kristendomen ej fanns!

Jag skulle aldrig tvinga på andra min tro och säga att det är den ultimata sanningen så som kristendomen och andra gör och har gjort i alla tider!

Jag tycker att alla skall följa sitt inre och om det är att tro på en sago bok såsom bibeln så är det upp till var och en:)

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

Tride
2014-01-09 19:04
#30

Jonan, jag tycker faktiskt inte att du verkar aggressiv. Men att uttrycker din uppfattning och åsikt  väldigt tydligt. Kanske kan det uppfattas om att du har en aggressiv ton?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Jonan
2014-01-09 19:32
#31

Tride, Tack så mycket:)

Med vänlig hälsning Jonan

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

[rara]
2014-01-10 12:35
#32

Finns det några andra demoner än de vill själva skapar med tankens kraft?. Tänker på alla monster eller demoner som jag själv såg i samband med att min kundalini vaknade. Dessa existerade ju bara i huvudet på mig och när jag sen till sist insåg att det var jag själv som var orsaken till deras existens försvann de och jag har aldrig sett några demoner efter det. Eller vad menar ni som skriver här med demoner?

Tride
2014-01-10 13:02
#33

Ja, rara, jag undrar också vad som menas med demoner här i tråden. 

Dessutom tycker jag att alla frågor som har med andlighet, ockultism mm att skaffa, är så komplexa och vitt förgrenade att det blir svårt att resonera om det på en sådan här sajt. Detsamma gäller meditation. Dels för att missförstånd lätt uppstår, dels för att själva komplexiteten ofta saknar ord, dels för att våra individuella erfarenheter ofta kan gå vitt isär.

Meningen med en sådan här sajt är, som jag ser det, viljan till kontakt med andra sökare. Längre än så tror jag inte att vi kan komma. 😕

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

iMrtin
2014-01-10 16:32
#34

Med demoner  menar jag ondskefulla krafter. Inte Den helige anden och troligen inte de flesta andra heller men t.ex häxor och trollkarlar som fastnat i andevärlden och lockar en i fördärvet. Jag har läst otaliga fall där medium osv har haft jättesvårt att bli av med dem.


Annons:
[rara]
2014-01-10 16:56
#35

#34

Men jag ser tyvärr ingen annan ondska än den ondska som uppstår i våra huvuden. Inte ens om en blir ihjälslagen på gatan kan jag säga det var ondskan som kom till mördaren och gjorde så att han slog ihjäl en annan, utan jag ser det mer som att det var ett resultat av hans egna tankar och tro som gjorde att han slog ner en annan. Finns där ondskefulla krafter som vi själva inte skapar? Finns där några självexisterande onda varelser som lockar andra till fördärvet eller handlar det bara inte om metaforer och liknelser som egentligen grundar sig i vårt egna psyke?

iMrtin
2014-01-10 17:11
#36

ja, möjligen finns det en andevärld bara i ens huvud men det verkar rätt krångligt. Fast det gör en andevärld med faktiskt. I båda fallen kan jag se det som att det finns onda krafter som är källan till dumheter på Jorden. Men vi har ju alltid ett val.


Tride
2014-01-10 17:27
#37

Jag anser att vi i grunden inte kan veta om det finns eller inte finns självexisterande varelser utanför oss i, tex, andra dimensioner. Däremot tror jag att det kan vara så. För mig verkar det rimligt. Men om de är onda eller goda? Tyvärr tror jag att mycket ont bor i människan själv. Men också gott.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[rara]
2014-01-10 17:56
#38

#37

 Finns andra dimensioner eller skapar vi kanske alla dimensioner själva i vår fantasi? Finns det något alls utanför oss som vi själva inte skapar?

Tride
2014-01-10 19:18
#39

rara, det är just den frågan, menar jag, som vi inte har svar på, och att det enda vi kan göra är att leva med att det inte finns något verkligt svar. Däremot kan vi tro, ana, känna. Men verkligen veta?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Alder]
2014-01-11 09:05
#40

Den frågan är nog högst individuell vad man upplever. fantasi eller inte kanske är det en kombination.
Människan har genom tiderna fascinerats av det okända, tills i våra dagar och lär väl så förbli.  
Men hur nyttig är det att skåda och alstra sin energi på dessa fenomen?.

Alwyn
2014-01-11 19:46
#41

Jag har lite svårt för just begreppen Ond och God. Det ligger i betraktarens öga, att vara ond eller god kan bara räknas som en åsikt och inte något som fast går att avgöra. Som att vara ful eller vacker, det är en åsikt. 

Därför kan ingen vara ond eller god, enligt mig. Däremot kan en handling helt klart vara ondskefull i mina eller andras ögon, men det gör ju inte personen/varelsen ond. 

Det borde finnas ett bättre begrepp för personer, varelser eller till och med krafter som medvetet skadar/gör illa andra. Det finns ju en bakomliggande förklaring också till att någon gör som den gör, även om vi inte förstår den. Även om en demon skulle klassas som en varelse som utför dessa "ondskefulla" handlingar skulle jag inte kalla den ond. Är en parasit ond? En bakterie? Ett virus?

Annons:
iMrtin
2014-01-12 00:09
#42

varken parasiter eller virus har nån moralisk förmåga vad jag vet så de kan väl inte hållas ansvariga på samma sättt om en människa beter sig som en parasit på en annan. Gud är den som dömer, som tur är.

 "ambres" kanske verkar god men jag misstänker att det är Stures tanketroll. frågan är varför han skrivit nån bok om Jesus. http://www.ambres.se

kände själv av en energi igår som att den kom in i min kropp men jag bad Jehova att ta bort den idag. Den heliga anden vill jag dock ha kvar. Antar att om man tror på dem så kommer de.


[Fabulous.]
2014-01-12 08:18
#43

Hej, min kompis är besatt, Hon säger själv att hon är demon,.

iMrtin
2014-01-13 04:51
#44

#43; kanske ni borde ta kontakt med kyrkan?

hittade ett intressant fall: http://diabolicalconfusions.wordpress.com/2011/03/14/the-entire-case-history-of-anneliese-michel-the-real-emily-rose-warning-shocking-content

Jag undrar förresten hur många som är besatta på iFokus. Blir bannad på alla ställen nästan med en gång.🥳


Yon
2014-01-13 17:40
#45

#43 hon kanske bara är demoniserad..

Gaiatri
2014-01-13 17:55
#46

#44 Blir du avstängd eller får skrivförbud på någon sajt så beror det troligtvis på att du har betett dig olämpligt eller inte följt skrivreglerna. Det är många som ogillar prat om onda andar eller dylikt. 

På denna sajt är det ok med viss diskussion om det, men jag vill förtydliga att det inte är ok att skriva att någon är besatt för att man blir bannad på något ställe. Det är inte ok även om det var menat som ett skämt. 

Vi har redan haft en person som anklagade alla som inte tyckte som henom att de var besatta.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Fabulous.]
2014-01-13 22:06
#47

Alltså, min kompis, ( hon besatta ) hon äter sin hud på fingertopparna, dricker sitt eget blod, (ifall hon blöder ) hon skär sig själv, hon kontaktar demoner/satan (vad hon sa ) hon har lust att döda alla som gör henne arg, låter som att hon är besatt?

iMrtin
2014-01-13 22:41
#48

det låter inte som ett sunt beteende iallafall. Hängde hon också här på iFokus innan?

#46; tack, har ni nån överstemoderator som kan kolla närmare på ens fall?


Annons:
Tride
2014-01-14 00:00
#49

#47 Låter som att hon har psykiska problem och behöver hjälp. Min gissning är att hon har ett allvarligt trauma -dvs en olöst konflikt på grund av att någon behandlat henne illa och att hon i situationen var hjälplös. Präst, läkare, terapeut - kanske en präst med utbildning som terapeut? Detta är förslag. Jag tror dock att det finns hjälp att få. 

Det som ibland kallas besatthet kan vara just ett ej förlöst trauma. Det som kallas demoner kan vara den egna reaktionen - ilska, rädsla, hjälplöshet, ångest . …

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Fabulous.]
2014-01-14 18:05
#50

Aa, vadå passar hon i mentalsjukhus? Hon håller på med häxor, demoner, satan , lucifer osv?

Yon
2014-01-14 19:44
#51

#50 Vem vet… det kan inte vi avgöra. Hennes beteende kan vara allt mellan  tonnårs-dumheter och uppmärksamhet-sökande och sådant som behöver läkarhjälp. Regeln är väl att om man inte skadar sig själv eller någon annan så är det ingen fara. En tonnåring som skär sig anses i alla fall genomföra ett självskade-beteende; är jag ganska säker på. En tonnåring har inte mognad att kunna underbygga sådana handlingar med andliga/religiösa motiv… (jag antar att personen i fråga är tonnåring)

ALPHIRA
2014-01-18 00:59
#52

Fabulous. Gud i himmelen. Din kompis behöver läkarhjälp. Bums! HJÄLP DIN KOMPIS!

[Fabulous.]
2014-01-18 10:36
#53

#52 Jag försöker, men hon hållde precis på att skära sig i handen o skriva 666 så jag slapade henne, och ja hon vågar inte säga till hennes föräldrar så jag hjälper henne, ska försöka få henne till guds sida. Ska försöka hjälpa henne och kontakta hennes skyddsängel, så hon vet hur ledsen hon är, bara för alla grejer hon gör..

Ghosthunter
2014-01-18 10:58
#54

Nä, det är jag inte rädd för….om det händer så säger jag bara som Veiron i ottan: "Jaaaaaaaaaaaaa…..gomorron…gomorron…..gomorron!!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Juel70]
2014-01-22 16:45
#55

Fin berättelse! 

Jag påminns om min period inom New age. Jag höll på med spådom, tala med andar, tarot osv. 

Men en dag påminde Gud mig om att jag var på väg åt fel håll. Det var som en uppenbarelse kan man säga. Jag såg klart och tydligt vad som var fel och vad som var rätt.

Jag hade till och med en dröm, där jag gick med Jesus och han sade till mig att jag måste stänga alla dörrar och fönster som kan göra att demonerna kan komma in. Han tog mig till och med ned i källaren, där dom starkaste demonerna fanns och jag var tvungen att köra ut dom och stänga dörrar och fönster. Dom i källaren var extra starka, men jag övervann dom i Jesu namn.

Jag hade också en hel massa som hände i min lägenhet, en massa andar/demoner som försökte skrämma mig genom att knacka, sparka i badkaret, lyfta mitt ben på natten, marddrömmar, Och så såg jag skuggor.

Jag försökte också först på new age vis bli av med det, men det funkade inte, men sen när jag bestämde mig för att lyda Gud, så räckte det med att befalla frid i min lägenhet och jaga bort all ofrid och sen dess har det varit lugnt.

Jesus är vägen, sanningen och livet.

Annons:
[rara]
2014-01-23 11:24
#56

#55

"Jag försökte också först på new age vis bli av med det,"

Hur gör man något när man gör det på "new age" vis?

Tride
2014-01-23 11:59
#57

Bra fråga, rara!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Juel70]
2014-01-23 12:50
#58

#56

Genom att be andra andar och "änglar" att hämta anden, och att föra andarna till "ett falskt ljus".

Gaiatri
2014-01-23 22:13
#59

Polstergeistfenomen som knakningar och liknande, och även ibland de skuggor som man kan se, är fenomen från ens egen aura. Det är man själv som skapar det eller någon där man bor eller där man befinner sig som är orolig och skapar fenomenet utan att vara medveten om det. Oftast mår personen ganska dåligt och har nyss varit med om en del förändringar i sitt liv. 

Det är ganska vanligt att personen som upplever dessa saker eller som alltid är närvarande när dessa fenomen uppträder är i yngre tonåren då mycket händer i både psyke och kropp. De är som sagt också i en fas där något jobbigt just har hänt eller håller på att hända i deras omgivning och levnadsomständigheter.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Svenne123
2014-01-23 22:24
#60

.

iMrtin
2014-01-23 22:25
#61

Jag var i 30 årsåldern då jag började höra röster bakom väggarna.Hörde grannarna och vi pratade om musiken som jag spelade. Jag skulle visserligen snart flytta men mådde inte dåligt. Det var början på en resa som slutade här, mellanstation psyket.


[Juel70]
2014-01-24 10:25
#62

#59 Jag har lidit av poltergeistfenomen, men fri från det idag. Jag har varit väldigt attackerad av andevärlden under större delen av mitt liv.

Det är fruktan som släpper in dom demonerna. Demoner som får föda av din fruktan och ilska.

Annons:
Tant Grön
2014-01-24 13:46
#63

#59 En enda gång har jag upplevt polstergeistfenomen. Det var på mitt gamla jobb. Kände mej ofta iakttagen där och en gång slängdes saker mot mej. En gång knackade någon osynlig mej på axeln. Absolut inte jag själv som skapade detta. Blev inte alls rädd. Mådde inte dåligt på något sätt när det hände, utan trivdes bra med jobbet och livet. Och tonåring var länge sen jag var.

En skugga har jag sett en enda gång i livet. Det var skuggan av en stor katt som snabbt sprang förbi min odlingslott. Inte heller då mådde jag dåligt på något sätt. Kände ingen rädsla, bara förvåning och undrade vad det var.

[Alder]
2014-01-24 15:52
[rara]
2014-01-25 12:14
#65

#58

Du skulle ha testat med salt. Det gjorde jag och det funkade ;) Förvisso var det "väsen" som jag själv hade skapat genom mina egna rädslor och ångester.

Men hur som helst tänker jag på vad du skrev om din dröm som du hade och undrar om det kanske inte hade så mycket med Jesus att göra, utan med något annat som hände i djupet av din själ den natten? 

För mig handlar andlig utveckling om att titta in i sig själv, i djupet av sin själ och hus i drömmar symboliserar ofta hur man mår i sitt inre. Helt psykologist bearbetar man ju även i drömmar en hel del. Att stänga dörrar och fönster kanske handlar om att avsluta gamla kapitel och att stänga ute det som hindrar en att gå frammåt för att sedan kunna börja om.

Tror inte heller att det hjälper att bara be en annan "ande" eller ängel att ta bort det onda utan att man själv också måste gräva lite i sitt inre för att komma till ro och det kanske var det som du gjorde i din dröm.

Upp till toppen
Annons: