Annons:
Läst 3537 ggr
EnAvAllaEtt
2013-12-29 18:01

kollektiva medvetandet

Hej! är ny här och har en fundering.

om allt bara är och allt händer och har hänt i vårt multidimensionella universum, indelat i massor av dimensioner (vibrationsnivåer) i det oändliga hela som aldrig slutar att expandera i medvetande, var allt sägs vara kärlek och ljus i ständig rörelse.  Så har vi tid som egentligen  inte existerar och upplever den i tredje och fjärde dimensionen som linjär, i alla fall en stor del av oss med vårat multidimensionella jag. 

Min fråga är,  var ungefär befinner sig det kollektiva medvetandet i den så kallade uppstigningen till den nya tiden eller 5e dimensionen.?  Dom som jobbar  med ljus samt moderjords uppstigning borde ha någon form av skala vart vi ligger i en linjär tid så som vi upplever den tills vi slutar uppleva den. Det känns jobbigt när så många sover och att man själv är väckarklockan .  

Är det någon som har ungefär samma uppfattning som jag ? 

 även fast alla vägar bär till Rom ;)

Annons:
retep
2013-12-30 12:03
#1

Hej EnAvAllaEtt!

Det är kanske mer av frågor än än uppfattning du kommer med.

Jag tänker att vi alla är del av det kollektiva medvetandet! Att det inte bara är de som jobbar med ljus och moder jords uppstigning som medverkar eller bidrar. Inte heller är det enbart andligt sökande och öppna som står för höjningen av det kollektiva medvetandet.

Skulle säga att det är hela Jordens befolkning som på ett eller annat sätt är delaktig i det som sker.

Vi vet att det finns destruktiva krafter som motverkar en stigning, men ser också att de upplyftande krafterna är mer utspridda och verksamma än de varit tidigare.

Som jag ser det så är det min egen och var och ens egen utveckling och "uppstigning" som markerar var på skalan vi befinner oss.

Ju mer ljus vi införlivar i oss, av det som vi alla bär inom oss, på den nivån, i det medvetandetillstånd där vi alla är Ett, ju mer och snabbare bidrar vi till att det kollektiva medvetandet höjs..

Det finns i nu på Jorden många grupper och sammanslutningar som på olika sätt jobbar med det här.

En växande grupp som arbetar professionellt med att höja det kollektiva medvetandet är denna http://www.vedicpandits.org/

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

EnAvAllaEtt
2013-12-30 17:53
#2

Tack för svar ! :) Det du beskriver är ungefär så som jag tänkt, det känns skönt att pusselbitar faller lite bättre på plats vid bekräftelse, Med destruktiva krafter menar du då illuminati eller den så kallade eliten? Det känns ibland som att ju mer man tar reda på och inser hur allt funkar å styrs, blir det bara jobbigare att acceptera samhället så som det är, om man ändå kunde få med alla fiskar å simma åt andra hållet 99% mot 1%, skulle mycket gott inträffa:) Haha, fast det är väl bara fortsätta jobba, eller leva på riktigt med andra ord, om allt ändå är oändligt behöver man inte vara i den här kroppen när jorden har blivit en bättre plats. Och tankens kraft är underbar när man börjar inse hur stor betydelse den har, när man har skapat/tänkt något, förr eller senare manifesterar det sig i den fysiska verkligheten, bara att man kanske har lite läxor att ta itu med innan man når sitt mål.

iMrtin
2014-01-04 23:47
#3

är väl det som kallas psykos.


Annisangel
2014-01-07 19:02
#4

Hm, det kollektiva medvetandet ja!!! 😃

Första gången jag hörde om kollektivt medvetande var i en serie visioner jag haft med naturväsen!

Jag tänker mig precis som med dem att vi är alla en del i det, men det är upp till var och en att vara öppna för faktum. Vissa klarar det inte och ställs därför lite utanför och hamnar liksom i en egen kategori.

Sen tänker jag också som så att samhället är inte med i kollektivt tänkande (inte flertalet) och därför behöver "specialbehandling" där man hjälper dem lite på rätt köl så att säga. Inte så mycket att de spärrar in en på psyk, men bara visar dem sin egen utstrålning och att man verkligen är säker på sin sak (sin egen rätt som människa i samhället) och därigenom när man vunnit förtroende, kan gå vidare mot högre höjder…

Det är min fundering…🌺

Många Goa Kramar

Annisangel

[Hukanson]
2014-01-10 16:36
#5

Uppstigningen eller utvecklingen av mänskligheten tar aldrig slut men drar oss in i skede efter skede, fas efter fas, period efter period, tidsålder efter tidsålder. Bara en redan förverkligad 5 dimensionell människa skulle kunna ställa upp kriterier och göra en måttstock för hur man skulle kunna mäta kollektivets nivå. En viktig aspekt som jag har förstått är föreningen av alla människor till ett medvetet kollektiv som tänker i termer av accepterad gemenskap, ett liv i kollektiv kärlek.

EnAvAllaEtt
2014-01-11 01:51
#6

Sant som sagt. Om nu allt har sin gång och vi lever i en brytning , en brytning av det gamla som skal leda oss in till det nya.  Om det händer när som helst, om 10 år eller 100 år, har vi fortfarande kommit en bra bit på vägen, på vägen hem skulle man nästan kunna säga.  Det kanske ingår i någon  större plan av medvetande eller skapelsen (Alltet, Gud, som också är vi) att sprida information. Information om att vakna upp, vakna upp till något större och mer givande tillvaro, att kunna bortse illusionen och övervinna rädslan, rädslan som fortfarande styr mig, oss, kollektivet till en viss del, men förhoppningsvis inte så länge till. Vilka ska sprida information? Ljusbärare, alla som är medvetna och har ett öppet hjärta. 

 Vad för information?  Kanske bara en introduktion, som hjälper till att börja söka inom oss, för det är inom oss vi finner alltet, svar på alla frågor samt lycksaligheten. Det är inom oss alla blir Ett.  Därefter kan kollektivet träda in å börja utforska, utforska evigheten av oändlig lycka ständigt i rörelse. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: