Annons:
Läst 6120 ggr
Madeleine87
11/27/13, 6:11 AM

Vaknar av vibrationer och dån/muller

Hej! Jag är ny här… Jag hamnade här efter jag bestämde mig för att ta reda på vad som händer mig på natten.. Så jag googla runt och hamnade här:) Hoppas att det finns någon som har varit med om samma sak eller kanske kan svara på min fråga… Jo, det är så här… Det började väl för ca ett halvår sen. Jag väcktes av att det vibrerade från fötterna och upp till huvudet, det liksom strömmade genom hela kroppen. Samtidigt kunde jag inte röra mig utan jag fick kämpa för att "vakna" och ta mig ur detta. Svårt att förklara, men jag kan tänka och jag är medveten av vad som händer, men jag är paralyserad… Precis som jag är mellan dröm och vakenhet. När detta hände första gången trodde jag att jag hade en konstig mardröm, men ändå inte..jag var så rädd att jag la mig i mammas säng bredvid henne. Sen dröjde det ett tag innan detta upprepade sig. Och nu har det börja hända allt oftare. Det hände inatt, innan dess 3 dagar sedan och innan dess 1 vecka emellan…ja, ni förstår… I samband med dessa vibrationer eller energier/strömmar (vet inte vad jag ska kalla det, men känns som energier strömmar genom kroppen) så kan det komma ett dån och muller…eller liksom (nu kommer det här låta konstigt) ett elektroniskt ljud som låter som ett rymdskepp… Jag börjar tro att jag har blivit knäpp och undrar vad det är som händer mig. Detta händer bara på natten också.. Jag är så himla tacksam om det finns någon som vill svara på det här inlägget och kanske hjälpa mig att förstå… Kram till er alla…

Annons:
Yon
11/27/13, 9:04 AM
#1

Det där med den och muller förekommer i folk som har kundalini uppvaknande.. Det är ett karakteristiskt fenomen. Vibrationer med.. Kanske tänker jag på det för att jag själv har den inriktningen. Men det kan såklart vara andra saker med.. Isåfall, om det är k, ska du inte reagera med rädsla då det förvärrar.. Släppa kontrollen och lita på att du själv (ditt jag) egentligen inte har så mycket inflytande.. Blir du förvirrad och ej vet hur du ska reagera så fokusera på en inre villkorslös kärlek till allt och allt som sker. Du kan ej styra det. Enbart när du släpper kontrollen så reder det ut sig själv. Släpp taget mentalt om det hela.. Låt det komma och gå.. Finns massa info på internet, särskilt på engelska.

Manutar
11/27/13, 9:29 AM
#2

#0 Låter som sömnparalys. Skräck äe vanligt, elektroniskt ljud är vanligt, vibrationer och dån är vanligt.. Det bästa man kan göra är att bara slappna av när det händer, om man har tur kan man komma in i en sk. klardröm genom detta tillstånd. Dt är inte lätt att minns att slappna av, men du kan träna på det genom att varje kväll när du går och lägger dig föreställa dig det tillstånd du hamnar i när detta händer, försök vara så exact som möjligt. Så säger du till dig själv att det inte är nån fara, att du ska slappna av. Så småningom kommer du ihåg det sen när det händer, det är svårt att minnas om man inte tränar. Jag själv får sömnparalys ofta när jag är stressad och/eller utmattad, att sitta länge vid datorn och särskilt på kvällen är också en stark faktor.

Tant Grön
11/27/13, 8:03 PM
#3

Om du vill och vågar, så kan du göra en UKU, en utanför kroppen upplevelse. När du upplever detta nästa gång, så koncentrera dej på att du vill lämna kroppen. Du kan tänka på en speciell plats. Jag höll på lite med sånt när jag var yngre. Skall berätta mer om det någon gång, men hinner inte nu.

LeS-
11/29/13, 11:11 PM
#4

Jag känner igen mig i detta och får precis samma upplevelse med vibrationer, elektroniska ljud etc. 

#3 Du får gärna berätta mer om dina erfarenheter kring detta.

Madeleine87
11/30/13, 10:05 AM
#5

tack för alla svar.. 

Jag försöker slappna av när det händer, men är inte så lätt… blir inte lika rädd längre men är jobbigt att kunna somna om efter det har hänt.. 

Har väldigt mycket i skolan nu, kanske kan vara därför..

Eden Rose
11/30/13, 2:48 PM
#6

Jag upplevde också inatt (har gjort det ett antal gånger förr) det samma, med högt elektriskt ljud, därefter en ljup manlig röst som talar snabbt på engelska, och det enda jag lyckades uppfatta var att "and you will be born again"… jag är vid "fullt" medvetande och kan sluta när jag vill, men nu avlutades upplevelsen av sig själv, troligen pga en undermedveten rädsla…

Lika spännande varje gång :)

Annons:
Nandini
11/30/13, 5:55 PM
#7

Jag undrar om de här förnimmelserna kanske har att göra med att vårt DNA uppgraderas för att vi ska kunna gå vidare i den nya dimensionen. Vi lämnar ju Fiskarnas tidsålder och går in i Vattumannens tidsålder. Alla människor på jorden påverkas, men på olika sätt beroende av hur mottagliga vi är. Vissa är mer öppna än andra.

Så på nätterna arbetar "de" med oss för att höja våra vibrationer.

Det finns också de som i regression upplever att de varit ombordtagna på ufos!? Vid sådana tillfällen känner man av just det där med att vara paralyserad och höra de där ljuden som åska, därför att man inte ska komma ihåg vad som hänt och bli rädd.

[Hukanson]
12/1/13, 1:20 PM
#8

Om du söker på "kanaliseringar" och läser litet så förstår du att det händer mycket stort på megaplanet just nu. Energier och övervakare låter förändringar ske och hända och det måste ju sätta spår med enskilda individer. Många har vittnat om otäcka upplevelser dvs utanför den "vanliga" erfarenhetsramen. Vi blir rädda för det vi inte har upplevt förut eller förstår oss på. Få människor kan förklara vad som exakt händer dig men du skulle kanske må bra av att tala med någon som arbetar som "counselor" dvs mentor och rådgivare i ett sk new age perspektiv. Om man kan övervinna sin låga rädsla (för döden) och tro på andlig kärlek och välvilja så skulle man acceptera det som händer…men om det känns för obehagligt eller tom ont så bör man söka andligt beskydd. Man kan söka sig till ärkeänglar eller religionen. Eller flytta in i mammas sovrum. Lycka till i alla fall. Sov gott.

allhealing
12/1/13, 5:16 PM
#9

För att det inte ska bli något missförstånd i det hela är det först bra att ta reda på din ålder. Har du fyllt 18 år?

Om du inte har gjort detta är du inte myndig. Vilket betyder att det finns möjligheter att för en vårdnadshavare ställa personer till ansvar för många olika saker som är kopplat till dig som person. Rådgivning t.ex. som kan leda till inom rättsväsendet rättsliga prövningar osv.

Därför undrar jag innan jag vill ge råd, är du fyllda 18?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Lumine
12/1/13, 11:33 PM
#10

Jag är avis på dig ;) Så brukar det strax innan en U.K.U alternativt en Astral Projektion. Nästa gång, låt det gunga ut, tänk inte för mycket och vips så kan du hamnat utanför kroppen i din astralkropp- det finns massvis med info om detta på nätet. 
Anledningen till att jag är avis på dig, är för att jag har velat ha en A.P sedan några månader tillbaka och inte lyckats- det är helt fantastiskt att resa runt var man än vill!

LeS-
12/2/13, 1:31 AM
#11

#10 Fast det är även väldigt obehagligt när det väl händer och man inte är förberedd. Jag brukar känna panik eftersom jag inte kan röra min kropp fastän att jag är vid medvetande och fullt vaken så att säga. Sen är vibrationerna och de elektroniska ljuden så påtagliga att man inte vet vart man ska ta vägen, iaf jag blir rädd.

[Juel70]
12/3/13, 6:03 PM
#12

Låter som sömnparalys.

Lumine
12/29/13, 5:36 PM
#13

#11
Jo, det kan vara obehagligt eftersom att man inte är van vid känslan. Jag skulle föreslå dig att googla om det, och youtuba. Där finns metoder för hur du ska gå tillväga. Själv brukar jag vänta tills alla ljud avtagit- detta är individuellt, men håll fokus och slappna av. Jag vet att det är läskigt i början, men som med allt annat vänjer man sig. Du kommer att vakna ur det om du inte tycker om det, som sagt, det finns flera metoder. Den astrala kroppen kan du flyga med, det är så otroligt mer befriande än ens egna kropp. Kanske du har hunnit vara ute med din astralkropp hittills?

Annons:
Yon
12/29/13, 5:50 PM
#14

Lumine #13

Tack. Du lärde mig ett nytt ord: "youtuba". Det kommer jag ha användning av :) 

(ursäkta för att jag avvek från ämnet)

Lumine
12/29/13, 10:42 PM
#15

#14

Haha, ja, det bara kom. Tycker det är som en förenkling, såsom när man säger googla.🙂

Upp till toppen
Annons: