Läst 1209 ggr
thecatgeek
2013-11-12, 20:07

funderingar drömmar

Hej, jag har väldigt länge undrat om de betyder något att ha samma dröm typ fyra gånger? eller liksom andra drömmar flera gånger? 

En speciell dröm jag tänker på är en mardröm. Jag är ute och går nere på stan och plötsligt börjar jag bara skrika av ren ilska, inte för att jag fattar varför men jag gör det. Sen blir alla personer jag ser till skelett och allt blir rött och svart. sen vaknar jag.

Jag fattade ingenting men kallsvetting var jag. Hatar att behöva ha samma dröm om och om igen.

Nån som vet nåt? skriv gärna Tack:/

gryningen
2013-11-13, 11:20

Hej.
Återkommande drömmar är någonting som finns med dig under dagvaken tillstånd.någonting som har hänt, som känns obehagligt.
Rädsla för någonting brukar finnas med i bilden.

Tona in dig själv,så finner du nog svaret.

Gaiatri
2013-11-13, 18:07

Hej 

Prova också att ställa frågan inne på drömmar.ifokus.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[888saradormin888]
2013-11-14, 15:55

Man kan aldrig se exakt samma dröm flera gånger, men liknande kan den ha varit och den vill förmedla dig något, därför ser du den så stark och flera gånger, om du berättar hela drömmen med alla detaljer så kan jag tyda den, vill du inte skriva här så kan du skicka pm.

thecatgeek
2013-11-17, 18:30

Tack för svar! Jag är ute och går nere på stan alltså sen så ska jag gå över ett övergångsställe, där jag plötsligt börjar skrika av ingen anledning och till sidan av mig går det en kvinna med barnvagn och va gravid eller någonting och hon kollade på mig, typ verkligen sykade på något läskigt vis. Mer än så hände väl inte i drömmen. Inte mer jag kommer ihåg iallafall.

thecatgeek
2013-11-17, 18:35

Jo och typ efter hon kollar på mig blev alla skelett och himlen och allt blev svart och rött. Ingen dröm man vill ha precis.

Otroulig
2013-11-17, 20:04

Drömmar är alltid gåvor med ledtrådar till vad vi vi behöver se och förbättra hos oss själva. Du ska alltid tolka det du ser som en del av dig själv.

Du blir arg och skriker utan anledning- allt blir dött och svart/rött. 

Om det var min dröm så skulle jag se på hur jag hanterar min ilska i det vakna livet. Kan det vara så att jag blir arg och utåtagerande utan någon riktig anledning och att den ilskan kanske förstör för mig själv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

thecatgeek
2013-11-17, 20:55

Håller alltid inne min ilska, finns inte precis något jag kan släppa ut den på och vill inte förstöra för nån annan eller liksom a göra illa någon. Biter ihop

Otroulig
2013-11-17, 21:08

Ahh, men då kanske det är det som är grejen. Att du har byggt upp en liten vulkan i dig? Som behöver få pysa ut?

Det finns metoder att få ur ilskan ur kroppen utan att göra någon annan illa. Gå ut i skogen och skrik, slå på en sandsäck, slå i kuddar, krossa gammalt porslin.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

thecatgeek
2013-11-17, 21:34

Hoppas de är det de handlar om, tack för tipsen. :)

[888saradormin888]
2013-11-17, 21:52

Du har tänkt eller planerat något viktigt, drömmen ger dig svar att du inte ska genomföra det, för det kommer inte gå så som du tänkt eller planerat.

Mandra
2013-11-18, 08:41

Min erfarenhet av det här med upprepade drömmar är att det betyder att "något fastnat". Sömnen och drömmandet är ju till för att bearbeta sådant som har hänt i vaket tillstånd. Och när man då drömmer något ett flertal ggr så tolkar jag det som att sömnen/drömmande misslyckas med att bearbeta någonting.

Det kan ha med ilska att göra, som någon säger. Eller rädsla. Men poängen är oftast att det ligger någonting under denna ilska/rädsla som behöver bearbetas. Någonting som drömmarna inte klarar av. Det kan behövas något annat sätt att göra det på.

thecatgeek
2013-11-18, 16:22

Okej vet inte vad det skulle vara, tänker.. Vad är "något annat sätt" ? :)

Mandra
2013-11-20, 13:05

Jag tror du kan avvakta lite och se om drömmen upprepar sig fler gånger. Gör den inte det har det trots allt lyckats lösa upp sig. 4 ggr är inte så mkt. Du kan också se om drömmen förändrar sig. Det kan då vara ett tecken på att det håller på att upplösa sig. Om den däremot upprepar sig i princip detsamma, kan det däremot vara läge att försöka se vad som ligger bakom med en annan metod.

thecatgeek
2013-11-20, 22:43

Okej tack

Upp till toppen