Annons:
Läst 1375 ggr
marcoz
2013-05-02 13:20

Hur fasiken ska jag kunna leva med detta

Hallå, här kommer ett kort inlägg.

För cirka 2-3 år sen så satt jag och åt bland 20 andra i matsalen här ute på vallmotorp, Och då dök det upp en manlig gestalt som var ganska lång skinnjacka och mustach  och jag tror han var runt 60-70 år gammal och jag vet att det spökar här ute på vallmotorp i Katrineholm där jag bor. Det har hänt en massa oförklariga saker.

Jag vet dock nu vem det är, på -70 -80 talet så var vallmotorp en jordbrukskola och det bodde en torpare här ute som var en gammal vaktmästare som då är död sedan länge. Jag får inte fram hans namn men jag ska försöka få kontakt så ska jag skriva det här.

Återkommer med mera info senare

Annons:
[Starman]
2013-05-02 16:07
#1

#0

Hej
Du skriver

"Det har hänt en massa oförklariga saker.**"

Men** ger i samma andetag förklaringen i att det spökar.
Att Du inte kan förklara vad som hände betyder ju inte att det är oförklarligt. Det är helt enkelt, för dig, oförklarat. Det är en enorm skillnad.

Jag brukar nöja mig med att jag inte kan förklara vissa saker, och känner inte behov av att ge det jag inte själv kan förklara en övernaturlig förklaring.

Men jag förstår att många känner ett behov av att förstå sig på saker, och gärna förklarar saker med att det måste varit spöken. Det här gör man för att det är psykologiskt påfrestande att "inte veta".

Själv tycker jag det är mer spännande att inte veta, än att tvinga in en förklaring som är övernaturlig bara för att ha någon förklaring över huvud taget.

Gaiatri
2013-05-04 08:14
#2

Du låter bekymrad över att du sett en manlig gestalt. Var det något som hände? Om man uppfattar något som man inte förväntat sig så kan det kännas konstigt eller man kan bli rädd, men det är ofta pga av att det är något nytt eller ovant som det känns konstigt.

Sajtvärd på Andlig utveckling

marcoz
2013-11-14 12:30
#3

Hej vänner :) Förlåt jag hade glömt bort iFokus men nu är jag tbax igen.

#2 Gaiatri: Ja, jag har fått reda på att det bodde en man som var vaktmästare här på Vallmotorp Sörmland (Södermanland) och det har varit en behandlingshem för narkotikaberoande o.s.v så jag vet att det var han och det stämmde in på beskrivningen.

Upp till toppen
Annons: