Annons:
Läst 2637 ggr
[saradomina]
11/3/13, 11:25 AM

Svarta ljuset

Kan vi diskutera om svarta ljuset eller antimaterian

Annons:
Tjeja
11/3/13, 11:32 AM
#1

Plugga på lite Kvantfysik och kvantmekanik är mitt tips! Det ger oerhört mycket på den biten med! Medvetandet och allt annat som är hänger ju liksom ihop på ett fascinerande sätt! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[saradomina]
11/3/13, 11:35 AM
#2

Svarta ljuset utgår från antimaterian och man kan kalla den för satan eller lucifer, svarta ljuset är den renaste form av ljus, och den påverkar oss alla människor och vi följer efter den utan att vara medvetna

Denna kommentar har tagits bort.
[maria_med_ljus]
11/3/13, 11:55 AM
#4

Saradomina,

det utgår inget ljus från Satan, varken svart, vitt eller gredelint;)

Där finns bara tomhet, absolut frånvaro.

[saradomina]
11/3/13, 12:01 PM
#5

jaha och vad baserar du det på, 

Vad är ANTIMATERIA kan du förklara till mig

Gaiatri
11/3/13, 12:34 PM
#6

Det finns ljus inneboende i materien. Jag gissar att det är det ljuset du menar. Materiens ljus är det falska ljuset. När människor luras av det falska ljuset eller kanske snarare lurar sig själva med det falska ljuset så ökar både individens förvirring och ångest. 

Materiens ljus för individen in i ännu mera separation och därmed så kan personen inte få inre frid. Ljuset i materien ger inte någon riktig andlig (själslig) utveckling. 

Det ljus som däremot kommer från själsnivåer för oss ur separationen och in i kärlek till varandra, till helheten och vår gemensamma själ, och till Gud. Själsljuset ger frid och en allomfattande kärlek. 

Själsljuset är ett aktivt ljus som utvecklar oss medan materiens ljus inte är "levande" och materiens ljus genererar inte heller nytt ljus. 

Själsljuset transformerar, upplyser och höjer vårt medvetande till högre mer allomfattande nivåer av medvetande. Själsljuset genererar nytt ljus i vårt medvetande och omgivning.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
[saradomina]
11/3/13, 12:47 PM
#7

#6

Du har inte förstått mig riktigt, ja vill inte veta vilken ljus som är den äkta eller den falska, jag syftar på att vi alla följer efter de svarta utan att vara medvetna om det.

Gaiatri
11/3/13, 12:55 PM
#8

Jag såg faktiskt vad du skrev  i #3 innan du tog bort innehållet i kommentaren. 

Och nej, vi följer inte efter de svarta. Ljuset från själen övervinner mörkret.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[saradomina]
11/3/13, 1:00 PM
#9

Då betyder det att du inte har några laster,

[saradomina]
11/3/13, 1:06 PM
#10

#8

kan vi ta diskussionen på pm istället

[saradomina]
11/3/13, 11:04 PM
#11

#8

konstigt att du inte vill ta diskussionen vidare, har du inget och säga

[Hukanson]
11/4/13, 1:44 PM
#12

Gaiatri, du säger att det ljus som kommer ur materian inte kan ge oss frid utan för oss längre in i separation från det själsliga ljus som är den sanna friden. Det framstår som otäckt på något vis, att vår livsmiljö med så väldigt mycket lysrör, glödlampor och belysningar överallt faktiskt skulle vara ett hot mot ett sant samhälle, ett fridens samhälle. Varför tänder man då stearinljus i kyrkorna - är det för att meditera på fienden?

Jag tror nog att vi kan känna oss fridsamma även om vi tänder i taket och sätter fram ett värmeljus - men jag förstår även vad du menar med att själsljuset är den sanna friden, den som kommer från högre dimensioner och är en ande av liv och sanning. Men den får vi söka ändå utan att göra tekniken till fiende i dessa dagar av kollektivt uppstigande till mer utvecklad teknik.

Gaiatri
11/4/13, 7:36 PM
#13

#12 Det är inte så jag menar Hukanson. Du kan lugnt använda glödlampor och stearinljus. Och njuta av solens ljus. 

Att vi idag har så mycket ljus omkring oss tycker jag är ett tecken på att det inre ljuset lyser upp vår tillvaro.

Det jag syftar på i min kommentar i #6 handlar om annat. Det är min reaktion på vad jag anser är en förvrängning av var ljus kommer ifrån och idéer som är osunda att kultivera.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Gaiatri
11/4/13, 7:53 PM
#14

#9 Laster har jag och det är en del av att vara människa att tampas med sina laster. Vi har vårt lägre jag och vårt högre jag. Det högre jaget (själen) inspirerar och försöker höja oss ur det lägre jagets begär och begränsningar. Men vi får också kämpa för att lyfta oss ur det lägre jagets vanor, känslor och tankar. 

När man upptäcker att man har en last eller felaktiga tankar eller vanor så kan man också börja göra någonting åt det. Innan man inser att vanorna är en last så ser man inte att det finns någon anledning att göra någonting åt det och tycker heller inte att vanorna utgör något problem.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[saradormin]
11/5/13, 8:10 AM
#15

#14

och var kommer laster ifrån,

[Hukanson]
11/5/13, 11:37 AM
#16

Att förverkliga en självmedvetenhet är faktiskt väldigt bra för att kunna förändra sig själv. Ju mer man blir medvetet medveten om att man är medveten, ju bättre kan man korrigera sina tankar och ideer - därmed också sitt beteende och upplevelser.

👋

mogfarm
11/6/13, 12:16 PM
#17

#15 Jag tror att man utvecklas andligt hela tiden och att det du antagligen menar med laster är de ofärdiga sidorna inom sig. Hur medveten man är om dem beror på hur medveten man är om sig själv. Alla har både ljusa och mörka sidor inom sig. Naturligtvis. Och nu spekulerar jag. Men det kan vara så att du är starkt medveten om de låga motiv som driver oss framåt många gånger, och att det är det du menar med, eller upplever som, laster. Många är ganska omedvetna om sig själva, men de kommer att bli mer medvetna. Är de du menar, som är fria från laster, de som är så medvetna om sig själva så de kan välja om de vill följa dem mörka eller ljusa impulserna och motiven? /Monica.

[saradormin]
11/6/13, 1:17 PM
#18

#17

alla laster är negativa, sen finns det ju tankar från själen som är positiva, men man ska skilja på tankar från last och tankar från själen

mogfarm
11/6/13, 2:00 PM
#19

#18 Men menar du att de som är högt andligt utvecklade kan välja mer medvetet om de vill följa det ljusa eller mörka inom sig? /Monica.

[saradormin]
11/6/13, 9:45 PM
#20

vi har inget mörkt inom oss, vi blir påverkade av de mörka på ett annat sätt,

Annons:
retep
11/7/13, 2:46 PM
#21

De som är högt utvecklade och medvetna vet och kan spontant särskilja mellan ljuset som kommer från anden och själen och det mörka som är ett resultat av yttre orsaker, av rädsla och omedvetenhet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Gaiatri
11/8/13, 8:34 PM
#22

#15 Om man tänker sig att det lägre självet (personligheten) är uppbyggd av olika kroppar (mental, astral, fysisk) så är materien som dessa kroppar byggs upp av en oupphöjd natur. Den mentala, astrala och fysiska materien har redan inneboende tendenser och vårt uppdrag är att höja energierna i dessa kroppar och på så sätt "frälsa" materien.

Monaden och själen försöker att komma till fullständigt uttryck och stråla fram genom det lägre självet och de tre lägre kropparna. Ju mer man utvecklas andligt desto mer av själens ljus kan stråla igenom och när själen och personligheten är som en enhet så kan man kalla det för att vara en själsgenomsyrad personlighet. 

Materien som finns i de tre kropparna förhöjts och "fräls" när själens energier förenas med personlighetens energier och då själsenergin kan stråla igenom de lägre kropparna.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Hukanson]
11/10/13, 2:48 PM
#23

I den gamla världen var det ett ideologiskt krig mellan dem som sade att frälsningen var det mentala jaget och dem som sade att det inte fanns något sådant därför att det emotionella var den astralkropp som stod gud närmast.

Idag säger man att det bör vara balans mellan det mentala och det emotionella och att livet självt är det som står gud närmast.  

😕

Upp till toppen
Annons: