Läst 2666 ggr
[sarado]
2013-10-29, 19:17

andlig sökare

jag är en andlig sökare som vill

komma i kontakt med en andlig som är fullt utvecklad

behöver hjälp med min utveckling,

OBS inga medium eller mediala,

bara en andlig som är helt vaken

allhealing
2013-11-01, 23:17

En andlig som är helt vaken är i ständig kontakt med sin intuition. Medium och mediala använder sig av intuition. Alla som är i kontakt med sin intuition har därför den förmågan. Det blir lite motsägelsefullt när du önskar kontakt med en andlig person som inte är i kontakt med sin intuition.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[sarado]
2013-11-02, 00:00

jag vet vad du menar ja har uttryckt mig lite fel,

med en andlig som är fullt utvecklad menar

jag att hen har inga laster, 

klart att hen har mediala förmågor, 

de e bara ja som inte varit tydligt,

ja kan oxå skriva så en medial som inte har några laster,

det kan då bli svårt och hitta en sån, om det ens finns här

det tvivlar ja på,

allhealing
2013-11-02, 00:11

Vad menar du med laster?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[sarado]
2013-11-02, 00:28

vill inte prata öppet om sånt här

allhealing
2013-11-02, 00:29

ok, då blir det svårt att förstå vad det är du söker efter. Åtminstone för mig.

Bra att du berättar i alla fall =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[sarado]
2013-11-02, 00:32

jag kan skriva på pm

allhealing
2013-11-02, 00:36

Syftet för mig med i Fokus är att alla ska ha möjligheten att utveckla sig genom att lära sig genom det andra delar med sig av.

Tack för ditt förtroende att du vill dela med dig privat. Men i det fallet är den du söker inte mig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

mogfarm
2013-11-02, 11:03

Jag tror tyvärr att det blir väldigt svårt att hitta en sådan person. Menar du alltså en som är i stort sett upplyst, kosmiskt medveten eller vad man vill kalla det? Även om det säkert finns några hänger de knappast här på i fokus. Och i en annan tråd kallade du Hitler andlig och vaken? Det blir motsägelsefullt. Du kan väl knappast tro att Hitler skulle ha varit högt andligt utvecklad? /Monica.

[sarado]
2013-11-02, 11:20

ja nu förstår du mig, det finns några få i sverige jag har själv träffat på en innan, och de är andliga och söker sig till andra precis som oss, men ja tror de flesta är inte svenskar och kan inte språket så mycket kan vara en anledning, men de har samma drivkraft som oss, och de vill oxå utvecklas, tro inte att de färdiga med sin utveckling, 

och sen till hitler, tro inte att som andlig man ska vara en munk för då har du fått en annan bild av andliga,

allhealing
2013-11-02, 11:21

#8 mogfram,

om du läser en bok som heter "samtal med gud" av Neal Donald Walsch. Där ges en väldigt begriplig förklaring på hur vi genom att när vi är i mänsklig form har förmågan att "tro" saker. Dvs vi kan genom begrepp som rätt och fel välja att begränsa det vi anser passar in i vår verklighetsbild.

Därmed blir det möjligt att anse att någonting inte skulle vara i kontakt med helheten, källan, den gränslösa kärleken, ljuset, eller gud.

När man är av den uppfattningen, att någonting inte är i kontakt med gud, blir det i samma ögonblick, utifrån det koncept man använder när man definierar sin verklighet, möjligt att tro, att vilken som helst definition av verklighet en annan person har, är missförstådd, felaktig, mindre rätt än min version av sanningen eller som du skriver motsägelsefull.

Därför har ingen av er två "fel" eftersom ni bägge observerar verkligheten utifrån ert eget inlärda perspektiv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[sarado]
2013-11-02, 11:25

a

mogfarm
2013-11-02, 12:01

#10 Jag hängde inte med i vad jag har missuppfattat (skratt). Jag fattar inte vad för person Sarado är ute efter. Dels ska det vara en fullt utvecklad andlig person och sen använder han samma begrepp om Hitler. För mig är det självklart att hur vi upplever saker beror på ur vilket perspektiv vi ser dem. Vi har alla rätt ur vårt eget perspektiv, alltså även Hitler. Men jag tror också att det finns högre absoluta eviga sanningar som man inte har tillgång till så länge man inte är upplyst. Det kan röra till det en del, man kan mena att en sak är rätt ur ett perspektiv men inte ur ett annat. Jag har ingen uppfattning om att något inte skulle ha kontakt med Gud om du trodde det? Jag är övertygad om att precis allt ligger i Guds goda händer oavsett om det är något gott eller ont enligt hur man brukar uttrycka sig. Det finns en högre mening bakom allt. /Monica.

[sarado]
2013-11-02, 12:42

de kan va lite svårt och förstå mig, ja vet inte varför du hakat upp dig på Hitler, det är samma som och säga att Einstein stod bakom atombomben och han var andlig vaken, men han blev tvingad kan tänka mig att han ångrar sig mycket men han hade ingen val, han var inte en dålig person för det

mogfarm
2013-11-02, 12:49

Till Sarado: Jag tror att du är andlig och djup och att du fått se mer, och kommit i kontakt med större djup, än du orkar bära på din utvecklingsnivå. Absoluta sanningar uppenbarar sig mer och mer ju större andlig mognad vi får och öppnas detta upp för tidigt blir det ganska förvirrat och man mår inte bra av det. Det är inte så som vissa tror att ju mer ljus och kärlek desto bättre är det, i ljuset kan man också se skuggsidor hos sig själv som man inte orkar se samtidigt som andra saker fortfarande ligger i det fördolda för en. Allt är återigen utifrån vilket perspektiv man ser det. Oavsett var man befinner sig i den andliga utvecklingen finns det alltid oändligt många som är högre utvecklade och oändligt många som är lägre utvecklade. /Monica.

[sarado]
2013-11-02, 12:55

Ja du har rätt i det,

hur ska man mäta sin vakenhet, med vilka mått vem kan säga till mig hur vaken ja är, ja de kan inte ens ja veta

[sarado]
2013-11-02, 13:17

det finns en anledning att den kallas den dolda kunskapen. Bara de riktiga sökaren ska få tillgång till den, inga fuskare.

allhealing
2013-11-02, 13:37

# 16 sarado, Att göra skillnad på människor och kvarhålla dom i okunskap visar bara att du är av den uppfattningen att vissa människor står över andra som inte äger den kunskapen. Att du därmed är av den uppfattning att separation ska existera mellan människor. Jag delar inte den uppfattningen med dig. Mitt sätt är inte heller bättre än ditt sätt. Det är bara ett annat sätt att uppfatta verkligheten på.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[sarado]
2013-11-02, 13:55

nu förstår du mig inte, det är gud som har tillåtit att den ska vara dold jag är driven av min själ och vill den inte berätta så kan ja inte göra nått åt det,

[sarado]
2013-11-02, 13:58

och du ska veta att inte alla är andliga sökare

det finns många här som hänger pga av sin intresselast och de tror själva att de utvecklas andligt, lasten lurar de att de utvecklas andligt men last är bara negativt så vad ska de med den kunskapen, väcka sina laster såklart, 

nu fick du mig och säga för mycket

Upp till toppen